In de knoop, HELP!

Hee meiden,

Momenteel zit ik echt een beetje met mezelf in de knoop. Sinds een tijdje ben ik lid geworden van een studentensport vereniging, om leuk te trainen met leeftijdsgenoten. Hartstikke leuk, want train en speel competitie.
Nu voel ik me echter een beetje ‘de vreemde eend’ binnen het team. Ik heb met niemand echt een klik, en denk dat ze me af en toe echt aankijken van, ja boeiend…
Hier maak ik me wel druk om. Echter wéét ik dat ik gewoon wel goede vriendinnen heb (buiten het sporten) en hóef ik eigenlijk ook niet per se leuk gevonden te worden… Zelf heb ik natuurlijk ook mijn mening over de andere meiden (dat mag wel, maar zij mogen geen mening over mij hebben, beetje stom is het ook wel).
Laatst was ik met een deel van het team weg, soort kroegentocht, en zij waren allemaal veel opener dan ik was. Allemaal leuk met elkaar praten ed en ik voelde me er een beetje buiten vallen. Misschien ook omdat ik moe/ ziekjes was en nog niet helemaal in de stemming was…

Ook heerst er bij sommige meiden een cultuur van, stappen is leuk en dan ben je ook leuk. De afgelopen paar jaar ben ik ook veel wezen stappen, maar ben er nu een beetje klaar mee. Af en toe vind ik het echt heeeerlijk, maar een verjaardag of gezellig wat drinken en gezellig kletsen met vriendinnen vind ik denk ik nog leuker. Echter krijg ik dan het gevoel alsof ik ‘saai’ ben, terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is (dat weet ik ook wel, maar ik dénk/ voel het nog niet).

Daarnaast vind ik het ‘eng’ om in een groep met nieuwe mensen te komen. Net zoals bij het sporten, je moet er toch een jaar (of miss langer) mee opschieten, dus dan is het leuk als het klikt. Ik wil gewoon te graag leuk gevonden worden. Echter, met andere aangelegenheden heb ik er echt totaal geen last van en gaat het wel gewoon goed en ben ik er totaal niet mee bezig wat anderen van mij vinden. Maar bij de vereniging heb ik hier wel echt last van!

Het klinkt misschien allemaal een beetje onduidelijk, maar hopelijk hebben jullie tips om hiermee om te gaan.
Ik weet heel goed wat ik wil en hoe het moet zijn, maar om me daar naar te gedragen lukt me niet echt, heeft iemand tips hoe ik hieraan kan werken?

Alvast bedankt!