In contact komen met hem, maar bang om uitgelachen te worden

Hoi!

Ik vind al een hele poos een jongen bij mij op school erg leuk, ik zie hem ook regelmatig bij het uitgaan en we hebben heel kort samen gezeten voor zedenleer (hij weet dus wie ik ben). Ik heb hem echter nog nooit ‘persoonlijk’ gesproken. Ik heb hem ondertussen natuurlijk al lang op facebook toegevoegd, om daarna tot de ontdekking te komen dat hij daar nooit opzit. Dus een gesprekje beginnen via de chat daar, zit er ook niet in…

Nu dacht ik eraan om vragen aan een klasgenootje van me of ze even subtiel tegen hem zou willen laten vallen dat ik hem knap vind, maar aan de andere kant vind ik dat dan weer ver gezocht en ben ik bang voor de eventuele reacties van zijn vrienden (en zijn reactie natuurlijk ook).
Ik heb er ook al aan gedacht om tijdens het uitgaan -nadat ik me wat moed heb ingedronken- hem gewoon op de man af te vertellen dat ik hem knap vind en ik hem graag zou leren kennen, maar eerlijk is eerlijk: daar heb ik gewoon de ballen niet voor.

Een vriendin van me is vorig jaar een heel jaar ‘gepest’ omdat ze verliefd op een jongen van diezelfde vriendengroep was, en ik ben er als de dood voor dat dat met mij ook gebeurt. Ik wil supergraag met hem in contact komen, maar ik heb én geen idee hoe ik dat moet aanpakken én ik wil niet uitgelachen/gepest worden omdat ik een jongen leuk vind.
Waarom is het altijd zo ingewikkeld als je iemand leuk vindt die op dezelfde school zit als jij?

Waarom zou je eerste zin die je tegen een jongen zijn ‘heuj, ik vind je knap!’? Want dan neemt echt NIEMAND je serieus.

Als je nou gewoon een leuk gesprekje met hem aanknoopt, kom je al veel volwassener over. Ik bedoel, bij uitgaan kun je toch prima zeggen: ‘hey, hadden wij niet ooit zedenleer same? hoe gaat het met je?’

Ja, wat faalhaasje zegt. Spreek hem gewoons eens aan in de aula of tijdens het uitgaan. Op school zou ik zeggen: ‘Hee, had ik geen zedenleer met jou? Hoe is het met je?’ en met uitgaan zou ik hem complimenteren over zijn kleding. ‘Wat een leuk blousje heb je aan!’, en dan doorlullen haha. Ook jongens zijn wel gevoelig voor complimentjes (moet je het wel menen, anders komt het zo fake over).

ik zou als ik jou was niet zeggen dat je 'm knap vind, want wat heeft hij daar aan? gewoon een gesprekje met 'm voeren!

Jaa, gewoon geïnteresseerd in hem zijn en lief naar hem lachen! :wink: (Niet te overdreven natuurlijk!)
Gewoon laten zien hoe leuk je wel niet bent! Na een tijdje heeft dan (hopelijk) vast wel door dat je hem leuk vindt!

als jullie uitgaan iets zeggen van; hé, ken ik jou niet van zedenleer? (:

je kunt toch gewoon bij uitgaan een gesprek met m beginnen! je hoeft niet per se te zeggen dat je hem knap of leuk vindt. je kunt toch gewoon een leuk gesprek voeren en flirten waaruit hij misschien wel kan opmaken dat je hem leuk vindt… :stuck_out_tongue:

Gewoon toevallig naast hem zitten in de bieb of zo? En dan praten met hem.
Je kan ook eerst proberen vrienden van hem te leren kennen

Haha en leuk plaatje van Ville Valo! (: