In-CHeck [Thriller]

HAII.
Had tijd over omdat niet veel reageren op mijn andere verhalen :stuck_out_tongue:
Dus dacht ik wrm schrijf ik niet is een psychologie thriller?
Nouja zo noemen ze het, dat van mij zou er slechts in de buurt komen.
Maar goed, ik begin met een inleiding!
Lijkt het je wat?
REACTIES PLEAS ! :grinning:
Dan weet ik of ik door moet gaan.
En ff iets : Ik schrijf niet uit ervaring :stuck_out_tongue:
[i]

• Je checkt in, maar je checkt nooit meer uit…[/i]

[1]

Jaarlijks plegen er meer dan 2500 mensen zelfmoord in België. Een van de meest voorkomende manieren waarop men zelfmoord pleegt, is van een gebouw springen. Wat gaat er in een mens om als hij besluit om een einde te maken aan zijn leven ? Wat denk je als je de gierende wind voelt die je adem afsnijdt en wat denk je vlak voor je de grond raakt, en alles zwart wordt ? Ik zal het uitleggen…

heftig
ben benieuwd

Edgar Jameson slofte met zijn zware tas naar de balie, waarachter een breed glimlachende vrouw stond.
Het was erg druk in het Opal Hotel, en dat maakte zijn humeur er niet beter op. Ergens bij de ingang was een man met vettig, lang haar aan het ruziën met een portier en een oud vrouwtje schold een personeelslid uit omdat hij haar hondje was kwijtgeraakt, dat had Edgar althans opgevangen.
“Wat kan ik voor u doen, meneer ?” vroeg de vrouw achter de balie.
“Ik zou graag een kamer nemen,” antwoordde Edgar met z’n schorre stem, en hij hoopte dat de vrouw de alcohol niet kon ruiken.
“Natuurlijk, meneer,” antwoordde de vrouw, nog steeds breed glimlachend (ze had zo in een belspelletje kunnen zetelen), “De kamers 58, 215, 505 en 1003 zijn nog vrij.”
“Kamer 1003 is waarschijnlijk op de 10de verdieping ?” vroeg Edgar.
“Inderdaad, meneer, wenst u die kamer ?”
“Absoluut,” zei Edgar, en hij gaf z’n naam op.
Nadat hij de sleutel had ontvangen en zijn geld op het glanzende marmer van de balie had gelegd, begaf hij zich naar de lift, waar een jongen in een feloranje kostuum naar hem toe huppelde, en aanbood om z’n bagage aan te nemen.
Edgar keek even naar het koffertje dat hij in zijn hand hield, en besloot dat de inhoud ervan te belangrijk was om aan een achterlijk jongetje toe te vertrouwen.

Eindelijk eens een genre waar je je tanden in kunt zetten. I like that. :grinning:

Thanxx voor je kritiek!
Gelijk door?
Haha , doe ik maar dan…
Weer een stukje vandaag :stuck_out_tongue:

xRENSKE.

“Sorry, kiddo,” zei hij tegen de jongen, “Ik kan dit alleen af, die dikke troela die daar net binnenkomt lijkt wel wat hulp nodig te hebben.”
Toen de jongen verbaasd omkeek naar de ingang, sprong Edgar snel in de lift. Hij was altijd begaafd geweest in het ontwijken en misleiden van mensen die hij liever kwijt dan rijk was. Misschien was het daarom dat hij nu in deze lift stond. Het was er warm en aangenaam, en op een zwart strookje boven de in- en uitgang van de lift kon Edgar zien op welke verdiepingen hij zich bevond. Nu steeg de lift van de 4de naar de 5de verdieping. Edgar had altijd al een hekel gehad aan die afgrijselijk saaie, klassieke ‘liftmuziek’ die je bijna constant moest aanhoren in de lift van een hotel, maar het Opal had voor een modernere aanpak gekozen : De mooie en opgewekte stem van Eddie Money zong :

Got a surprise especially for you,
Something that both of us have always wanted to do.
We’ve waited so long, waited so long.

I’m gonna take you on a trip so far from here,
I’ve got two tickets in my pocket, now baby, we’re gonna disappear.

I’ve got two tickets to paradise,
Won’t you pack your bags, we’ll leave tonight,
I’ve got two tickets to paradise,
I’ve got two tickets to paradise.

Edgar lachte, en er kwam een lange gitaarsolo.
Ironie, dacht Edgar, maar zijn komende gedachtegang werd onderbroken door een luide ‘ping’ die aangaf dat hij op de 10de verdieping was aangekomen.

indeed

aaah
je vorige verhalen hier (en dat zijn er ondertussen toch al wat) vond ik niks (niet mijn stijl en naar mijn gevoel te vaag)

maar dit is goed
verder graag

Al twee stukjes vandaag gedaan :stuck_out_tongue:
Straks schrijf ik nog mijn hele verhaal af!
Terwijl mijn anderen maar niet opschieten omdat niemand reageerd :cry:
Thanxx voor reacties en kritiek!
DOOR?

XRENSKE.

Edgar stapte door de gang en nam alles op. De deuren waren van berkenhout en het harde, rode tapijt was vlekkeloos, en rook alsof het elke dag werd gewassen. Verder was de gang niet echt interessant. De kamers waren wel redelijk groot, want tussen de deuren was er telkens zo’n 6 meter afstand. Er hingen schilderijen die bedoeld waren om alles wat op te fleuren, en dat lukte ook min of meer. Naast de kamer waar Edgar zou logeren (als je het zo kon noemen), hing een schilderij van een park…een groot park, met heldergroen gras en vele bomen, die hoog de lucht in staken. De lucht was lichtblauw, als op een mooie zomerdag, en aan de horizon vlogen enkele vogels. Er was een prachtige, grote vijver in het park, met een fontein in het midden. Twee vissers zaten naast elkaar te kletsen en hielden hun hengels vast. Het schilderij bezorgde Edgar een vreemd gevoel, alsof hij iets zag wat hij gemist had…of zou missen.

Door please… :roll_eyes:

Haha, ik schrijf het wel af …
Beetje open einde ! :wink:

xRENSKE.

De deur van kamer 1003 was niet anders dan die van de andere kamers op die verdieping, maar toch voelde Edgar een tinteling in z’n arm, alsof er een lichte elektrische lading doorheen ging, toen hij de sleutel uit z’n zak haalde. Hij stak de goudkleurige sleutel in het sleutelgat, draaide, en opende de deur.

Binnen was de tinteling nog tevoelen.Lang was hij niet in de kamer.
Liep door tot het raam.
Terwijl hij suisend door de lucht viel voelde hij het : Dat wat hij zou gaan missen.
Vlak voor de klap was het er al ;Beloofde rust…

TADAAAAA HAPPY END ! [HAPPY?]

Was dan een eendags verhaaltje":stuck_out_tongue:
xRENSKE.

jammer
had wel een heel lang verhaal mogen worden hoor =P

Beetje geïnspireerd op de film 1408? Dat is wel heel anders miss, maar dat speelt zich ook af in een hotelkamer… :pensive:

Maar ik had begrepen dat dit het was, of komt er nog meer? :expressionless:

Heb me antwoord al :grinning: ^^^

Ik zou binnekort wel weer ff een thriller bedenken , eentje die langer is ! :slightly_smiling_face:

NIEUWE THRILLER BEDACHT :stuck_out_tongue:
Denk dat deze langer gaat worden …
Zal ik de korte inleiding hier ff posten ?

Inleiding:
Tom Van Hoesveld was een werknemer bij Franko Solutions, een verzekeringsbedrijf in Brussel.
Tot voor die ene bijzondere dag was hij een gewone medewerker die verstrikt zat in een dagelijkse sleur…

TEVINDEN IN NIEUW TOPIC ! :wink:
Titel:
Post-It’s