In bad tijdens ongesteldheid?

Hé,

ik heb een probleempje.
Wij gaan morgen met de hele familie naar een huisje in Italie, maar dat huisje heeft geen douche (ook niet boven het bad). Het heeft alleen een bad met twee kraantjes voor warm en koud water.
Laat ik nou net ongesteld moeten worden (al te laat voor pil doorslikken).

Overdag draag ik wel tampons, maar 's nachts draag ik dus maandverband. Hoe moet ik nou 's morgens in bad? Kan wel een tampon indoen in bad, maar omdat ik dan een mvb heb gedragen, is het alsnog wel vies daarbeneden en daar wil ik dus niet in badderen, zeg maar.

In water bloed je niet, alleen als je dan opstaat heb je kans dat het langs je benen gaat lopen (oké dit klinkt heel vies xD)

Dan doe je een tampon in, en was je het eventjes van te voren daar beneden met een nat doekje?

In het bad stopt het met bloeden, je moet er niet bang voor zijn. Je kan dan gewoon in bad gaan hoor. (:
Ik ga ook altijd in bad als ik ongesteld ben, dat is heerlijk ontspannend en het warm water helpt dan tegen mijn buikpijn.

In blad stop je met bloeden door de druk van het water dusndat kan gewoon (:

Wat gek dat ze daar geen douche hebben, lijkt me onhandig! Maar ik zou je inderdaad gewoon eerst eventjes kort wassen en dan lekker in bad, dan komt er als het goed is geen bloed in het water!

Ah, hee. Geniaal!
Nu moet ik even heel erg snel naar de Action fietsen, om washandjes te halen :slightly_smiling_face:.

In het bad stopt het met bloeden, [b]je moet er niet bang voor zijn[/b]. Je kan dan gewoon in bad gaan hoor. (: Ik ga ook altijd in bad als ik ongesteld ben, dat is heerlijk ontspannend en het warm water helpt dan tegen mijn buikpijn.

Heb wel een beetje lichte smetvrees, dus in mijn eigen bloed badderen lijkt me echt niks.

Vooral handig als je die badkamer moet delen met z’n twaalven en het weet ik hoe lang duurt voordat dat bad es een keer vol is :crazy_face: .

nee hoor er gebeurd niks. anders hou je je tampon in maar net als met douchen welt ie dan helemaal op met water is er wat moeilijker uit te krijgen.

Het lijkt me echt raar om een tampon in te houden :’)

Maar je stopt met bloeden als je in water gaat, dus ook in bad. Zagen wij zelfs bij biologie in het eerste middelbaar :’) Dus dan zou ik gewoon dat doen.

Maar dat zal echt niet gebeuren (:

Ach kom, zo vies ben je toch niet van jezelf? In bad liggen is juist heel fijn als je ongesteld bent, je hebt minder buikpijn door het warme water :slightly_smiling_face: En je hebt idd weinig last van bloed, en anders zit er al zoveel water in het bad dat dat minibeetje echt niet uitmaakt. Als je eruit komt gewoon snel een tampon of maandverband, en er is niks aan de hand.

Je vagina sluit zich wanneer je in het water komt. Wanneer hij dit niet zou doen, zou er dus zomaar water in komen. De zuurgraad van je vagina zou dan dus aangetast kunnen worden. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je in bloed zit te badderen. Ga gewoon lekker in bad, daarna kan je wel tampons gebruiken.

ik was een keer met een tampon in bad gegaan… en toen was ik weldegelijk doorgelekt terwijl ik lag. Maar miss komt dat omdat ik een tampon in had, geen idee of dat ook had als ik dat niet in had gedaan.

hmm, als je zegmaar opstaat ofzo kan het wel weer open gaan en dan stroomt indd het bloed eruit, (1ste reactie)

Ik ben ongesteld en ik ga nu in bad. (:
meestal ga ik eerst even plassen ofzo, niet dat dat helpt :’)
en dat van @bringittome komt waarschijnlijk omdat er nog bloed in de tampon zit dan, en dat komt dan in het water.

Ik zou jezelf gewoon even met een washandje wassen daaronder en dan in bad stappen! Je hoeft geen tampon in, de druk van het water houdt het bloeden even tegen. Zodra je opstaat uit het water kun je wel weer gaan bloeden. Ik droog daar altijd eerst af met een wcpapiertje en dan zorg ik voor een tampon of maandverband zodat het niet vies langs je benen loopt of op de grond drupt.

Oke, dit was vies :stuck_out_tongue: Ach ja, gelukkig hebben we er allemaal last van. En anders komt dat nog wel.

Oké, bedankt allemaal. Ga nu mn tas pakken (met de washandjes) en dan morgen vertrekken we :slightly_smiling_face:.