In 4 weken een platte buik

Voor school doe ik samen met een vriendin over diëten en afvallen.
En aangezien ik ook een steentje wil bijdragen aan het onderzoek,
wil ik gaan kijken of het gaat lukken om in 4 weken echt een platte, strakke buik te krijgen.

Nu heb ik maatje 36/38 en toch wel een beetje vet.
Ik denk zelf dat het zeker mogelijk zou moeten zijn.

Maar hebben jullie tips of hoeveel oefeningen ik zou moeten doen op een dag?

Ik heb tot nu:

• gezonder eten, maar niet minder.
  • 15 rechte crunches
  • 15 schuine linkse en rechtse crunches
  • 2x 1 minuut hiplifts.

Zou het zo gaan lukken, of zou ik toch nog een schepje er boven op moeten doen?

Oja ik ben 174 en weeg 56 kilo.

Ik weet dat ik gewoon een normaal gewicht heb, daarom wil ik het ook geen afvallen noemen. Maar een plat buikje is nooit mis toch?

Je kan nooit echt ALTIJD een platte buik hebben volgens mij.
Mijn buik is zo plat als maar kan zijn, geen grammetje vet op, iedereen jaloers, blablabla, MAAR als ik gegeten heb, heb ik toch altijd een “dikke” buik xD

Goed dat je zelf inziet dat je een prima gewicht hebt en dus niet moet afvallen.
Je moet wel zorgen dat je voldoende eiwitten eet, dit helpt bij de opbouw en versterking van je spieren.

Er is een P90x dvd waar het gaat om het tonen van het lichaam, en dus een strakke buik te krijgen. Je zou kunnen kijken of je die van internet ergens kan halen. Schuine crunches zijn heel belangrijk als je een strakke buik wilt, maar ook het versterken van je rugspieren is belangrijk. Zoek daar dus nog een oefening voor. Verder lijken me leglifts ook wel een goed idee. Het aantal oefening ligt aan de staat van je spieren nu, dus je moet gewoon zelf kijken wat je aankan, en daar dan steeds bij iedere oefening 5x bij doen ofzo. :slightly_smiling_face:

Succes! :slightly_smiling_face:

Hm, waarom geloof ik niet dat dit voor een schoolonderzoek is, aangezien de meeste scholen al vakantie hebben.
Enfin, zonder gelijk te oordelen

Om de dag buikspierensessie en je bent gezegend.
Hardlopen 2 tot 3 keer per week.
Gezonde voeding met genoeg groente, fruit en vezels
Goede stoelgang doet ook een hoop

Jamaar dat is gewoon een bolle buik en die is dan nog steeds strak zegmaar. Want inderdaad, dat bolle valt niet te vermijden, maar ik denk dat ze gewoon bedoelt zonder vetribbeltjes enzo, al is het maar weinig :’).
Misschien kun je het opbouwen? Dat je bijvoorbeeld begint met 15× crunches e.d. maar dat je dat opbouwt naar steeds meer. Op een gegeven moment kunnen je spieren namelijk veel meer aan!

ik houd van mijn kleine bolle buikje.

ik weet niet hoor maar het zuiden heeft pas 9 juli vakantie en het noorden 16 juli, dus dat kan nog makkelijk

^^ Ik moet nog twee weken naar school.

Dat heb ik ook idd. Echt stom, ik wil dan niet eten vóórdat ik ga zwemmen haha.

Cardio helpt ook vorlgens mij

Cardio en spieroefeningen…Veel succes!
Goed dat je niet zo een type bent dat gaat lopen zeuren, ik ben te dik dit en dat hoe moet ik afvallen??

xx

^^ dank jullie wel allemaal,

ik ga er eens een keer echt voor.

Ik heb al vakantie (A) maar voor volgend jaar met profiel werkstuk. En daarom doe ik het liever nu al in deze vakantie dan dat ik al op school etc. zit.

Sorry TS, maar ik denk eerlijk gezegd dat je het niet voor school doet. Je bent 1.74 en 54 kilo, dat is ondergewicht en je kan dus nooit een ‘buikje’ hebben!

Platte buik kan inderdaad niet. Tenzij je hem helemaal aanspant ofzo. Zelfs de dunste modellen hebben daaronder zo’n buikje.

Ahahaha jaaa idd!! :stuck_out_tongue:

ghehe het is al 2 kilo zwaarder namelijk 56.
En waarom zou dat in vredes naam niet kunnen?

Met alleen krachttraining kom je nergens, je moet het combineren met cardio en het beste is eerst krachttraining en daarna cardio.

Nee gaat je niet lukken, ik ben al ruim een jaar bezig en ik doe echt heel erg veel buikspieren en andere oefeningen IEDERE avond voor het slapen.
En ik heb nog steeds een buikje het is wel platter geworden maar niet echt plat plat…

^^

nja ik ga er gewoon voor,
en ik zie wel hoe het gaat aflopen :slightly_smiling_face:

stel dat ik het zou bereiken, dan moet ik het eigenlijk ook nog vol zien te houden (A)