Implantaten

Heee allemaal!

Ik moet binnenkort naar het ziekenhuis voor de kaakchirurg. Alleen ik weet al dat ik ongeveer over een jaar implantaten moet nemen, waarschijnlijk 4 implantaten :frowning_face: Ik loop nu namelijk met een beugel en 2 neptanden…Zijn er mensen die al implantaten hebben?! Hoe ging dat etc?!

Zijn er hier meer mensen met dit soort ervaringen?! Dan hoor ik het graag!!

Een vriend van mij kreeg net implantaten in de periode dat ik geopereerd werd aan mijn kaak, werd dus weleens over gepraat. Het is erg spannend, maar echt problemen heeft hij er niet mee gehad. Beetje ontsteking, maar zijn voedingspatroon is vreselijk, met goed spoelen was zo weg. We houden nu wedstrijdje wie er eerder van beugel af is (waarschijnlijk ik), maar moet zeggen vind zijn resultaat tot nu toe prachtig.

Ik ken wel iemand die ook implantaten heeft, maar dat is een volwassen vrouw (40plus). Zou in principe niks uit moeten maken, dus ik zal een beetje optekenen hoe zij het ervaren heeft.
Ze verdoven je kaak goed, dus het zetten van de elementjes van titanium waar de (nep)tanden opgaan, voel je niet. Daarna is het wel beurs en je gezicht kan ook een beetje blauw worden op de plekken waar ze bezig zijn geweest. Het is HEEL belangrijk dat je je mond heel goed schoonhoudt, omdat je sowieso een redelijk groot risico loopt op ontstekingen. Dus misschien krijg je ook (preventief) antibiotica.
DAt moet allemaal genezen en dan schroeven ze de elementen erop. En nogmaals, echt goed!! schoonhouden allemaal. Gaan ze je ook allemaal uitleggen :slightly_smiling_face:

succes!

@kleinestudent Ah fijn :slightly_smiling_face:

@Renee Zal ik doen!!

@traveler Ahw :frowning_face: Echt heel veel succes!! Kunnen we misschien met elkaar noten ofzo?

niemand anders??

woon jij in purmerend? iemand zette namelijk dit ook op fb deze week

Ik moet ze ook… Alleen moest ik naar de implantoloog toe, en hij had mij de keuze gegeven tussen implantaten en een etsbrug. Een etsbrug is een porseleinen tand die word vastgezet door ‘vleugeltjes’ aan de 2 aanliggende tanden(:

Wow kut voor je :c ik hoop dat het allemaal goed komt :3 en het is echt niet eng hoor :3 ik moest 9 (melk)tanden laten trekken en er zijn er 2 geslepen waarbij die slimbo mn zenuw had geraakt. Mn vader moet er ook een maar hij wilt het niet omdat het +/- 500 euro is, krijg je alles vergoed of moeten je ouders echt zo veel betalen? o:

Ooh haha nee :stuck_out_tongue:

Ik hoop dat alles bij mij voor mijn 18e klaar is! Want dan betalen we namelijk gewoon een klein bedrag!!

nee, geen ervaring mee. heel veel sterkte, lijkt me niet niks, zeker niet op jouw leeftijd. mis je soms tanden in aanleg ofzo?

Jaa! Ik had wel melktanden maar de ‘volwassen’ tanden groeien niet bij mij… dit is echt vreselijk kut! Ik heb nu gelukkig wel 2 neptandjes tegen mn beugel. Dit is zo slecht voor mijn zelfbeeld!! :frowning_face:

up! mijn onderbeugel mag er binnenkort uit. Maar ben alsnog benieuwd naar reacties over implantaten, want dat moet mij nog steeds gebeuren…

ps. sorry dat ik zo’n oud topic up, maar het had geen nut om een nieuwe aan te maken :’)

Handig dat je dit topic uppt! Ik moet er namelijk ook 1 of 2, maar ik durf niet naar de tandarts.

Wat voor neptanden had je? Ik heb een etsbrug maar die is er dus afgelopen weekend uitgevallen en nu móet ik wel naar de tandarts :’)

Ik dacht dat je het over boobs had, lol.

^ dat was eigenlijk ook mijn eerste gedachten bij de titel haha

Hahahahhaha nee ik heb het niet over boobs!

Maareehhh ik heb geen idee welke ik heb, ik heb gewoon een losse nep tand die vast zit aan mn beugel :slightly_smiling_face: Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Aahzo! nee ik heb echt een etsbrug, wat al eerder hier is uitgelegd. Maar die is er dus nu uit :cry: Schaamde me dood op school, moest ook nog presenteren haha. maargoed ik ben 21!
Mijn broer heeft trouwens precies hetzelfde gehad. Hij heeft nu 2 implantaten.