Implanon.

Hee hee
Gisteren heb ik een Implanon laten inbrengen.
Maar ik vraag me nu af wanneer ik dan weer geslachtsgemeenschap mag hebben?
Heeft er iemand anders ook ervaring mee of ken je iemand die ook een Implanon had. Ik zou graag willen weten wanneer ik dan weer optimaal beschermt ben.

Voor de mensen die niet weten wat een Implanon is.
Het is een voorbehoedsmiddel, een soort staafje word onder de huid gebracht door een gynaecoloog. Je word eerst verdoofd en daarna word het staafje onder de huid gebracht waardoor je drie jaar onvruchtbaar bent.

Heb je daar geen informatie over gekregen?

Nee ben het vergeten te vragen omdat ik bijna flauwviel…

http://www.consumed.nl/bijsluiters/2502/Implanon

Voila, de bijsluiter :slightly_smiling_face:

Dankjewel <3

3 maand net als de pil, ik heb zelf ook de implanon en ben like 1x in de 3 maand ongesteld. hoef voor 3 jaar geen pil te slikken en ben sowieso veilig :grinning:

edit: en dat bijna flauwvallen kan komen omdat hij in het begin nog onregelmatig is met het geven van hormonen waardoor je lichaam in de war kan raken.

Met de pil hoef je geen 3 maanden te wachten hoor :") Als je hem op de 1e dag van je menstruatie neemt dan kun je meteen daarna seks hebben. Maar ok daar gaat het niet over.

Dusi k mag drie maanden geen seks? 0.o

Met condoom wel, dan ben je gewoon veilig…

Bij twijfel moet u tijdelijk een condoom gebruiken totdat de dokter en u er absoluut zeker van zijn dat het implantaat is ingebracht.
dit betekent dan toch echt dat je gelijk sex mag hebben als ie goed zit…?

Je kunt ook gewoon je dokter ff bellen.

Bel de dokter op.

Je mag seks hebben, je bent alleen nog niet beschermt.

okè omdat de meningen verchilt zijn het zou kunnen dat het na 1 week dus veilig is wat hier boven staat. maar stel dat ik gelijk heb en je het dus zonder je eigen weten onveilig doet. kan je beter wel een tijd condooms gebruiken. sowieso wat is er mis met double dutch?