I'm soooo ugly :'c

[i]Hallo, de titel zegtem al…

IK BEN LELIJK.
Ik kan er echt niet meer tegen, ik ben zo lelijk, iedereen vindt dat. Ik begin me zelf ook al te haten, uh…
ik heb niet echt veel zelfvertrouwen, en jaa, ik ben DIK , ja dat! DIK
Ik heb al zoveel pogingen gedaan om af te vallen, maar of, ik houd het niet vol, (meestal dat) , of ik denk dat het me niet ga lukken, en ik altijd een dik meisje zal blijven die iedereen lelijk vindt. En wat gebeurt er dan ? Ik prop me vol, inderdaad.

Ik heb ookal naar make - overs gezocht, maar geen resultaat. Ik weet niet wat ik met mijn haar wil, met mijn gezicht. -heb zelfs naar neuscorrecties gezocht ;$-

Ik vindt het niet eerlijk, iedereen is zo mooi, maar ik niet …

Help ? :frowning_face:[/i]

awh de pubertijd… Meid iedereen is op zijn eigen manier mooi. Ik raad je het zelfvertrouwen topic hier op GS aan :wink: Daar staan echt veel tips.

Ga naar maatschappenlijkwerk etc, zodat zij je kunnen helpen met het feit dat je niet gelukkig bent met jezelf. Denk dat het niet zo zeer aan het feit ligt dat je lelijk bent, want iedereen heeft iets moois alleen zie jij dat bij jezelf jammer genoeg (nog) niet.

Iedereen is mooi op zijn eigen manier. Van binnen en buiten. Wie weet heb jij mooie benen en andere niet en heb jij wat minder mooie tanden. Nou en want je bent en blijft mooi

Niet iedereen hoeft gelijk daarheen. Ze moet er gewoon nog achterkomen dat zij ook gewoon mooi is. Puberteit hè

Tja…

Het is de pubertijd inderdaad. Toen ik jouw leeftijd had had ik dat ook verschrikkelijk.

Ik heb ook zulke dagen maar er zijn ook dagen dat ik me gewoon relaxt voel enzo

Wat zij zegt… Ik ben van mezelf een onzeker/verlegen meisje. Dit is op de basisschool en de eerste 2 jaar vo alleen maar erger geworden door pesterijen… Ik heb therapie gehad ervoor… Je wil niet weten hoe lang ik al bezig ben met zekerder worden. Vanaf groep 7 ben ik er mee bezig. Dat betekend dat ik er nu 9 jaar mee bezig ben. Ik ben nog steeds niet erg zeker van mezelf. Word ik ook niet snel. Maar mensen vinden dat ik ontzettend veranderd ben afgelopen jaren. (voornamelijk laatste 5 jaar) positief dan. Je wil niet weten hoe hard ik hiervoor heb moeten werken.
En ik ben niet de enige die dit heeft.
En jij bent ook niet de enige die dat voelt. Ook al denk je dat waarschijnlijk wel op dit moment. Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat jij zelf degene bent die er iets aan kan doen.
Jij moet zelf zekerder worden. Ik kon dat niet alleen en heb samen met mijn ouders hulp gezocht. Nu kan ik anderen helpen en weet ik wat ik zelf moet doen. En nog steeds ben ik hartstikke onzeker over mezelf, maar dat ben ik niet waard. Ik mag er ook zijn. En jij ook. Niemand is perfect. Dat moet je beseffen.

Nee klopt, maar als je jezelf al begint te haten omdat je jezelf zo lelijk vind, vraag ik me af of je dat beeld zelf nog kan veranderen. Ik weet het niet omdat ik daar in me puberteit nooit zo last van heb gehad eigenlijk.

En mocht ze er zelf niet uit komen is het nog geen slechte tip toch :wink:

Ik denk dat je, op welke manier dan ook, aan je zelfvertrouwen moet werken. Alleen dan kan je jezelf leren accepteren, want je bent zo geboren en wat je ook doet, je bent wie je bent.

ik was toen ik twaalf was er ook echt van overtuigd dat ik voor eeuwig het lelijke eendje zou blijven… ik werd ook best gepest enzo

Maar ik kocht wat nieuwe kleren, ik ging naar de middelbare school, ik groeide wat langer, werd daardoor wat slanker, kreeg wat mee rondingen, leerde leuke jongens kennen, kreeg wat meer vrienden, deed wat meer aan mijn uiterlijk en nu ben ik een meisje dat supergelukkig is en ik ben best zeker over mezelf en ook best blij :slightly_smiling_face:

Maar, het word beter naarmate je ouder wordt. Het vliegt vanzelf over, ik was toen ik jou leeftijd had óver-al onzeker over, nu kan ik me echt niet voorstellen dat waar ik toen onzeker was me ooit heeft geboeid.

Om eerlijk te zijn vind ik niemand echt lelijk, dat allereerst.
Daarna, hoe je je voelt, dat straal je uit. Voel je je lelijk, schuw je je spiegelbeeld, dan kun je dat zien aan je houding. Je moet allereerst proberen van je jezelf te gaan houden, ok - dit klinkt vreemd, maar je moet jezelf oké en top beginnen te vinden. Zelfvertrouwen dus. En dit heeft ook tijd nodig. Toen ik 14/15 was heb ik mezelf een tijd grondig gehaat… Nu, 17, ben ik volledig blij met mezelf, sta ik goed in het leven, ben ik gelukkig, e.d.

zet is een foto dan

Toen ik een puber was vond ik mezelf ook echt lelijk.
Ik was een plank, had een beugel, puisten, een bril.

Nu ben ik 20. En van een lelijk eendje ben ik een mooie zwaan geworden! (jaja, dat zeg ik zelf)
Ik ben nu gewoon slank en heb lenzen, rechte tanden, haast geen puistjes meer.

Makeup kan ook wonderen doen en leuke kleren. Als je ouder wordt ontwikkel je meer een eigen stijl. Ook wil ik tegen je zeggen dat wat je uitstraalt trek je aan (net als wat averyyy zegt). Hoe jij je van binnenuit voelt straal je uit naar buiten.
Maar daar moet je aan werken en het zal niet vanzelf gaan. Misschien helpt het voor jou om complimentjes op te schrijven die je van mensen krijgt? En als je je dan rot voelt, kun je die complimentjes lezen. Ik sla ze zelf op en als ik me rot voel, denk ik weer aan dat complimentje en voel ik me weer wat beter.

Ze is onzeker. Beetje raar om dat dan te vragen hé?