I'm not into you

Ik heb een vriend die ik van een activiteit ken. Hij heeft zijn nummer in mijn telefoon gezet en sinds toen whatsappen we heel veel met elkaar. Nu is het probleem dat hij me volgens mij meer ziet dan een vriendin, hij noemt me constant schattig,lief,knap en geeft me veel complimentjes. Nu wilde hij met me afspreken, dus ik dacht oke met een vrienden word het vast wel leuk. Nu vroeg ik wie hij mee zou nemen, hij zei; Niemand ik ben liever alleen met jou. Alleen wil ik niet dat er wat gebeurt tussen ons. Hoe kan ik hem op een goede manier afzeggen of laten merken dat ik hem niet leuk vind? Zonder hem te kwetsen, want hij is een aardige jongen.

[fgcolor=#EB0574]Xxx Kristina[/fgcolor]

Je hoeft het toch niet per se af te zeggen? Ik zou gewoon met hem afspreken, maar hem wél van te voren duidelijk maken dat je gewoon als vrienden af wilt spreken en niets meer dan dat. Wie weet was dat ook helemaal niet zijn bedoeling, maar te merken aan al die complimentjes enzo wel.

Ja dat kan, maar het is dat ik bang ben dat hij wat wilt doen ofzo…en dat ik hem moet afwijzen en naar zijn woorden: ‘‘Ik wil liever alleen met je zijn.’’ Heb ik toch het gevoel dat er wat gaat gebeuren…wat ik niet wil. Ook lijkt het me akward om alleen met hem te zijn, doordat er misschien van die stiltes kunnen plaats vinden en dan weet ik namelijk niet zo goed wat ik moet doen.

Je zegt gewoon vantevoren: is goed, maar wel gewoon als vrienden! tadaa, je maakt het jezelf heel moeilijk. Als jij het niet wil gebeurt het ook niet.

Je bent niets verplicht hoor. Als je niet wil afspreken omdat je er ongemakkelijk bij voelt, dan heb je ook het recht om nee te zeggen. En je hoeft helemaal niet met hem samen te zijn als jij dat niet wilt.