Ilse's gedichten

Heehee, dit is mijn ‘gedichten-topic’, ik zou het leuk vinden als je zou reageren =D!!

Blijkbaar

Ik dacht dat het kon…
Dat het mogelijk was…
Blijkbaar niet.
Ik dacht dat alles perfect was…
Dat het zo zou blijven…
Blijkbaar niet.
Ik dacht dat we bij elkaar hoorden…
Ik dacht dat jij dat ook dacht…
Blijkbaar niet.
Ik dacht dat we voor altijd waren…
Ik dacht dat het klopte…
Blijkbaar niet.
Blijkbaar was het een leugen, een misselijke grap.
Een hele valse naaistreek, waar ik zo ben ingetrapt.
Blijkbaar voelde jij niet hetzelfde,
voor mij als ik voor jou.
Maar je moet weten, diep van binnen, dat ik zielsveel van je hou.

Mooi hoor!

Reacties zijn welkom =D Als je iets hebt op te merken, breng het dan als een tip en niet zozeer als kritiek :wink:

Ik vind het een mooi gedicht, maar een tip. Ik zou het woordje naaistreek vervangen door een iest gepaster woord. Anders valt dat woord zo uit de toon.

Mooi geschreven:), maar ik zou die drie puntjes of een punt op het eind weglaten
Bij een gedicht hoeft dat niet, en zo ziet het er een beetje raar uit als de ene zin een punt heeft, de ander niks en de andere drie.

Dank voor de tip =P

Ochjaa, ja, ik snap t wel. Maar ik heb eht op ene moment geschreven dat ik boos en teleurgesteld was =O… Maar ik zal nadenken over een ‘gepaster’ woord

^^

Wat ik zeg is: maak er in je titel “Ilses gedichten” van, want bij de e (=doffe klank) wordt de s er aan vast geschreven.

To the point: goed gedicht, maar ik zou hem inderdaad zonder beletseltekens doen.

deze was gewoon echt stom, dus moest ik m maar weghalen (a)

vind het eerste gedicht supermooi!:o
het 2e vind ik iets minder, vooral het einde dan:
maar het einde is miss wel origineel omdat je dat niet verwacht had als einde.:slightly_smiling_face:

Ben het met je eens hoor, over t 2e gedicht =P, maar ik vond dat ik maar weer eens iets nieuws moest schrijven, maar ik was verschrikkelijk inspiratie-loos, dus dan krijg je matige gedichtjes

Een nieuwe, weer niet geweldig, maar het is toch iets =P

Het einde

Jij stal de zon uit mijn ogen,
En de sterren uit mijn hart.
Al die tijd heb je tegen mij gelogen,
Nu zoek ik een nieuwe start.

Alle tijden die we deelden,
Zijn nu voor goed voorbij.
De momenten dat we elkaar streelden,
Zijn geschiedenis voor mij.

Alle dagen waren we samen,
Dat is verleden tijd.
Perfect pasten onze lichamen,
Tot aan dit afscheid.

Ik kon je niet vertrouwen,
Je hebt me pijn gedaan.
Hoe kan ik nog iemand als oprecht beschouwen?
Ik zie je liever gaan.

^^

Upje

1e gedicht; Ik vind dat je te vaak blijkbaar schrijft, misschien is dat een soort terugkom woordje voor je en vind je dat het ‘sfeer’ ofzo aan je gedicht toevoegt, maar ik vind het beetje vervelend om zo te lezen. Ik heb niks tegen terugkom-woordjes, maar dit is te veel van het goede. (dit ben ik natuurlijk, anderen hoeven dit niet zo te vinden) Je kan natuurlijk niet je hele gedicht gaan veranderen, maar wou het even opmerken.
2e gedicht; die vind ik wel heel leuk, niks op aan te merken.
3e gedicht; ook leuk!

UP =D

Wat ik heel goed vind aan je gedichten is dat je rijm niet gedwongen is. Je metrum is ook meestal erg goed (dat betekent dat je gedicht lekker loopt :wink: ).

Je hebt wel veel potentie, maar probeer clichés te vermijden en wat meer interesse qua taal in je gedicht te gebruiken (probeer ongebruikelijke woordkeuzes of zinsvormingen, want hoewel je gedichten nu lekker loopt en oké onderwerpen hebben is het nog niet op een spectaculaire manier gebracht. Ik bedoel, het is oké, maar als je dat nog verandert zou je een hele grote sprong voorwaarts kunnen maken :slightly_smiling_face: )

Okee, geen heel mooi gedicht, maar gemaakt voor mn vriendinnen, wat ik even nodig vond, dus neem deze niet te serieus (A)

Als je denkt dat het verloren is
En je hart doet pijn
Kijk dan naast je, meisje
Want ik zal bij je zijn

Dus droog je tranen maar
Want het wordt wel weer oké
Het is misschien nu zwaar
Maar ik leef altijd met je mee

Lieve schat, jij bent nooit alleen
Want ik ben er voor jou
Je moet weten dat ik het meen
Omdat ik zielsveel van je hou