I'll be there [VRHL]

Ik zat al een tijdje met dit verhaal in mijn hoofd en nu dacht ik: laat ik gewoon beginnen. Dit stukje is maar een begin, later komt het verhaal.

Op mijn elegante, zwarte pumps liep ik het pad over. Het gras lag er mooi bij en de zon scheen fel. Ik haalde mijn hand door mijn haar en zuchtte. Op mijn moeders auto na, stond er nog een andere auto op het pas. Dat betekende dus dat er weer één van haar “minnaars” op bezoek was. Ik liep om het huis heen, schoof de deur open en mompelde een begroeting. Gelijk klonken mijn moeders voetstappen op de trap, gevolgd door de deur die open vloog.
“Hoi Chloe,” begroette ze me overdreven blij, waardoor het bijna nep leek. “Stel je eens even voor aan William,” wees ze giechelend naar de man die inmiddels naast haar was komen staan. Hij was echt zo iemand die ik juist niet als stiefvader wilde. Grote zweetplekken onder zijn armen en zijn haar dat vettig in zijn gezicht hing. Ik gaf hem een voorzichtige hand, waarbij ik mijn naam mompelde. Ik probeerde een beetje afstand te houden, maar tevergeefs. Hij trok me naar zich toe en plantte een zoen op mijn wang.
“Chloe, mooie naam. Je m’appelle William.” Dat laatste zei hij in het Frans, het zoveelste minpunt. Ik haatte Frans, ik haatte talen. Ik knikte en worp een geïrriteerde blik naar mijn moeder, die er als een verliefde puber bij stond.

Leuk begin! Je schrijft boeiend :grin:

Up! Zometeen een stukje.

“Martje vertelde me al dat ze een dochter had, maar dat ze zo mooi was wist ik niet.” knipoogde hij, waarop ik de zoveelste geërgerde blik naar mijn moeder worp.
“Mijn moeder had me niet verteld dat ze een nieuwe vriend had. Ik schrik dan ook van hoe lelijk U bent,” glimlachte ik liefjes naar de man. Hij keek me even verbaasd aan en knikte, alsof hij het begreep. Ik wist niet precies waar dit vandaan kwam, waarschijnlijk gewoon omdat ik de tientallen mannen van de laatste tijd zat was.
“En mijn moeder heet Martha,” vervolgde ik. Mijn moeder sloeg geschrokken een hand voor haar mond.
“Chloe, doe normaal!” riep ze uit. “We praten hier vanavond wel over.” Ze hoefde niet eens te zeggen dat ik weg moest, zo was het duidelijk genoeg. Ik gooide de deur met een klap achter me dicht, gevolgd door het gegiechel van mijn moeder. Ik pakte mijn grijs, leren jasje en liep naar buiten. Ik stapte op mijn zwarte omafiets en fietste het erf af. Gelukkig woonde Lily, die al vanaf kleins af aan mijn beste vriendin was, twee straten verderop en hoefde ik niet ver te fietsen. We kenden elkaar door onze moeders, die goede vriendinnen zijn en elkaar zo’n beetje elke dag zagen. Ik liep het pad op en belde aan. Ik hoorde de hakken van Elise, haar moeder, de trap al af bonken. De deur werd met een zwaai open gedaan.
“Hee Chloe,” glimlachte ze, vrolijk als altijd. “Ik roep Lily even, ja?” Even later kwam ze de trap af lopen.
“Hee schat,” kirde ze, terwijl ze me mee naar de tuin trok. “Het is warm, zullen we zwemmen?” Ik bekeek het blauwe chloorwater dat er verleidelijk bijlag. Ik knikte enthousiast en trok mijn jurkje over mijn hoofd. Lily deed hetzelfde, waarna we allebei het water indoken. Ik verdween onder water en zwom, net zolang tot ik niet meer zonder adem kon. Buiten adem kwam ik boven en liet me op de verhoging aan de kant van het zwembad vallen waar het water bubbelde. Ik gooide mijn hoofd achterover en sloot mijn ogen. De zon brandde op mijn, nu al, gebruinde huid.
“Tom komt zo waarschijnlijk ook even met wat vrienden zwemmen,” vertelde Lily, die naast me was komen zitten.
“Oh.” Ik schoot in de lach. “Dat vind ik niet erg.” Lily lachte met me mee. Ze wist dat ik al jaren een crush had op haar broer, maar verder was er nooit wat van gekomen.

Tips, kritiek? (:

verderr:cheering:

Verder!

Deze ga ik volgen, ik vind het verhaal heel leuk! (:

Net toen ik even rustig met mijn ogen gesloten van de zon aan het genieten was hoorde ik de schuifdeur opengaan en kwam er een groepje jongens naar buiten lopen, waaronder Tom. Ik sloeg mijn ogen neer en Lily porde me lachend in mijn zij.
“Hé,” glimlachte Tom naar ons. Ik zwaaide even vaag en keek naar de jongens die één voor één het water insprongen.
“Is dat die chick?!” zei er één lachend, wijzend naar mij. Ik zag dat Tom wat water naar hem toe sloeg en zijn hoofd schudden.
“Nog harder.” De wenkbrauwen van de onbekende jongen vormden nu een rare kronkel boven zijn ogen, waardoor Lily en ik in de lach schoten. Tom keerde zich naar ons.
“Let niet op Micheal,” grinnikte hij. Micheal kwam op ons af gezwommen en stak zijn hand naar me uit,
“Micheal. Let maar niet op mij.” Ik stak aarzelend mijn hand uit.
“Chloe,” stelde ik mezelf voor. “Hm, nee. Zal ik zeker niet doen!” Ik schudde de handen één voor één maar was de namen na een paar minuten alweer kwijt.

sorry, klein stukje. straks een langer stuk!

Hahaa oh schattig ze vallen op elkaar! Ö verder dit is echt een leukverhaal! (:

Verder!

Sorry, ik ga morgen verder. Mijn moeder heeft internet eraf gehaald, ik zit nu op iphone en dat typt niet heel fijn.

Aaah waar blijft je verhaal? ÖÖ Tis zo leuk! Ö