Ikwil écht mijn best voor niet meer doen deze laatste weken!

hoi
ik ben ineens zo ongelooflijk ongemotiveerd voor school! ik haal altijd hoge punten en wil ook goed gemiddeld staan, maar ik heb werkelijk elke dag een toets(so of pw of allebij of meerdere op 1 dag) en ik heb er zo genoeg van.
we hebben thuis de vakantie al geplant. Elk weekend heb ik feesten en het is zo’n fijn en warm doe-geen-huiswerk weer.

ik weet niet hoe ik mezelf gemotiveerd krijg en heeft nog iemand dit probleem ?
danku

Ik heb precies hetzelfde.
Maar ik ga zo gewoon leren, en dan word ik vanzelf gemotiveerd, hoop ik.

Misschien moet je je bedenken dat je nog een paar weekjes moet, en daarna is het vakantie, en kan je zo ongemotiveerd zijn als je maar wilt.

Je kunt bv leren in het zwembad of aan het strand?
Tenminste dat deed mijn vriend ook altijd als we gingen zwemmen haha.

ik heb precies hetzelfde, maar als ik jou was zou ik toch je best maar doen.
mijn zus had een paar jaar geleden ook geen zin meer in de laatste paar weken.( 2 ofzo)
dus ze deed niks meer aan der hw enz, maar toen werd ze ziek, en uiteindelijk moest ze allemaal toetsen inhalen, en is ze blijven zitten, dat wil je toch niet?

• maak je hw s’avonds of sta vroeg op en maak het s’ochtends (maak dan bijv. een samenvatting voor een toets) lees die elke dag 10 x door en je weet het.

niet echt tips maarja, hahah, sorry
succes met leren de laatste paar dagen

Ughh dat heb ik ook. en ik heb echt geen zin meer. Ik wil me gaan focussen op de vakken die ik kies volgend jaar en dus niet latijn, scheikunde of natuurkunde :confused: en voor die vakken doe ik gwn me best niet meer xd wat eigenlijk heel slecht is.

sorry ik kan je ook niet helpen

Aaaah lotgenoten!
Ik moet nog een week en een toetsweek en als ik alleen al aan toetsen denk word ik helemaal gek. Ik kán echt niet meer, ik wil NU vakantie. Het erge is dat ik ook hele dagen zit te leren, en dat tijdens dat geweldige weer van dit weekend. Nu maak ik me er weer kwaad om haha xD Ik stop met zeuren, schiet ik ook niets mee op…

ik heb precies hetzelfde, maar bij mij helpt het als ik lekker buiten in de zon ga liggen met muziek op en bedenk dat als ik nu er niks aan doe ik blijf zitten en nog een jaar langer op deze school zit

Ik heb hetzelfde probleem,.
Vooral zondagvond heb ik de laatste tijd het echt gehad.
Dan denk je; ‘weer een week te gaan met vroeg opstaan en huiswerk maken en leren’. En als ik dat denk is het echt niet goed, en doe ik ook echt niks meer.
Maar als je denkt; “Nog even een paar weekjes en dan is het weer vakantie!” dan gaat het veel sneller. En als het lekker weer is kan je lekker buiten in het zonnetje leren of als je goed vooruit plant, dan heb je later in de week veel meer vrije tijd. Nog even doorzetten, het is bijna vakantie :grinning:

Ik ken het heel erg, ben nu met alle zelfdiscipline wéér een po maken. Ik heb deze + vorige week -geen grap- 13 presentatie/werkstuk/po’s en 4 SO’s moeten maken. En dan komt volgende week de proefwerkweek.
En het boeit me niet meer. Het boeit me allemaal echt niets meer.

lotgenoot.
helaas heb ik geen tips haha!

Wat mijn moeder net zei 'als je gewoon focusst*hoe je dat schrijft is een raadsel… moet toch beter opletten bij nl* op iets leuks in de vakantie, dan werk je gewoon daarnaartoe. ’
In de vakantie heb ik een bruiloftfeest en ik wil voor die tijd minstens vijf kilo afgevallen zijn, dus het heeft weinig met school temaken maar het is toch ongeveer hetzelfde!

die laatste dag van school is het geweldig als je alleen goede punten terugkrijgt zegmaar.

Dit. En jezelf moed inspreken, wil ook nog wel eens helpen.

ik heb het ook heel erg maar een paar van mijn cijfers staan nog op half (vooral 7,5) en ik wil eigenlijk heel graag er dan (bijv 7,6) zodat er dan nog 8 afgerond op mijn rapport staat

maarja ik ben erg gedemotiveerd

Pff, dat heb ik ook. Maar het gekke is als ik me niet zo druk meer om maak, ik hoge cijfers haal xD.

Oh daar heb ik dit hele jaar al last van. terwijl ik normaal altijd vet goed mijn huiswerk deed enzo…

Heb ik ook, net nu ik in de examens zit.

Ik denk dat het vooral komt doordat ik nu nog eens (na lange tijd) erg verliefd ben… ik zit zelfs meer uit te kijken naar het weerzien van de persoon in kwestie, dan naar het feit dat ik ga afstuderen, best erg haha.

Dit dus.
Maar dan toetsweek ipv afstuderen. Ik ben echt voor de tweede keer in mijn leven écht verliefd. En ik zie 'm eigenlijk alleen in het weekend…

me too, maar…ik…moet…volhouden!
donderdag begint mijn toetsweek! dus ik hoef nog maar anderhalve week vol te houden!

zo herkenbaar!

Ik ook niet! Terwijl het nu juist moet, aangezien ik dan gewoon mn P haal en zonder problemen kan stoppen met mn opleiding en dan miss door ga naar de uni en anders gewoon kan gaan werken.