Ikea sample sale?

Ik vraag me heel erg af of Ikea de showmodellen die in de winkel staan verkoopt. Weet iemand dit misschien, bijvoorbeeld omdat je al een keer een showmodel hebt gekocht of je bij Ikea werkt? Ik weet dat ze ze niet in de winkel verkopen maar misschien is er een ander verkooppunt?

Ikea verkoopt wel showmodellen in de winkel, namelijk in de Koopjeshoek.
Weet niet zeker of elk filiaal een Koopjeshoek heeft…

Jawel, maar daar staan maar 3 artikelen uit de winkel ofzo, de rest is allemaal teruggebracht en gebruikt en losse onderdelen enzo. Zo vond mijn zus laatst in haar kastje een beugel :|. Maar dat maakt me niet uit, het gaat er meer om dat er zo weinig keuze is.

Iiiewww dat is wel nasty!
Naar welk filiaal ga jij altijd? Die van ZuidOost is lekker groot en er staat dus ook veel in de Koopjeshoek, maar het is wel echt een kwestie van mazzel hebben idd…

Ik denk dat ze de meeste terugsturen, want om eerlijk te zijn hoef ik echt geen showmodel te kopen. Als je soms ziet hoe die zijn ondergekrast met potloden en dergelijke, dan pas ik liever. Zo duur is de Ikea nou ook weer niet, dus liever heb ik de producten nieuw uit doos en dan voor de volle pond.

misschien doen ze de producten die overblijven wel recyclen

Nouja, ik zou die showmodellen dus wel willen hebben, ik bedoel, ik ga volgend jaar op mezelf wonen dus dan scheelt het wel veel, ik moet namelijk alles nieuw kopen. En ik koop ook gewoon tweedehands, als je het gewoon schoonmaakt is er niks mis mee, daarbij zie ik hier niet zoveel vandalisme enzo hoor. En ik ga meestal naar Amersfoort, die heeft ook wel alles maar de koopjeshoek valt blijkbaar wel tegen dan. Maar zoals wndaaa zegt, als ze het terugsturen, waarheen dan, want die verkopen het dan meestal weer, dat is met andere winkels ook zo.

Alleen in de koopjeshoek. Maar verder: nee. Ook niet als het de laatste is.

Mijn neef wilde een babykamer kopen bij de ikea, maar er miste een bedje, voor de rest was alles er. Maar ze wilden perse dat bedje er ook bij, complete set.
Toen hebben ze helemaal rel moeten trappen om dat bedje te krijgen, omdat ze normaal geen showmodellen verkopen.

Uiteindelijk kregen ze hem wel, maar het duurde wel even. Dus ik denk niet dat ze het altijd toe zullen staan :slightly_smiling_face:

Ik zou ze mailen of het zelf gaan vragen. Of beide. (: