Ik zou graag wat minder willen eten

Heei meiden

Het zit zo:
ik eet op een dag ontbijt en avondeten en soms brood tussen de middag
maar het probleem is dat als ik uit school kom en alleen thuis ben ik dan de kast plunder oftewel: veel ga eten. en dan gaan we avondeten en dan kan ik niet eten en dan zegt mijn moeder: wat is er?
Nou, ik zou dus graag van al die tussendoortjes af willen komen
Dat ik gwn ontbijt en avondeten eet en soms misschien nog wel wat fruit

Kunnen jullie mij helpen? Zodat ik niet te dik word zegmaar

Je moet wel middag eten hoor…

Dan moet je bij je hoofd maaltijden meer eten. Bij het ontbijt 400 kcal,
dan een tussendoortje van minimaal 100 kcal,
middag eten zo rond de 300,
tussendoortje 100,
& diner.

Ga wel middag eten! Je ziet dat je dan minder snel honger hebt op het eind
van de middag…

Je moet zoals mockingjay zegt sowieso lunchen! Als je dan uit school komt heb je misschien ook minder trek en kan je 1 stuk fruit of bijvoorbeeld een koekje nemen.
Als ik het zo lees eet je echt super weinig! (Op volgens jou ‘het kastplunderen’ na)

Weinig eten is niet goed hoor. Een goed schema is:

Ontbijt
Tussendoortje
Lunch
Tussendoortje
(tussendoortje)
Avondeten
Tussendoortje

Als je een maaltijd overslaat, ben je sneller geneigd ongezond te gaan snaaien.

maar ik ben gwn bang dat als ik te veel tussendoortjes neem dat ik dan dik word, en ik vind mezelf al dik

Van niet eten wordt je juist dik, van gezond en uitgebalanceerd eten niet. Je lichaam gaat in spaarstand en alles wat je wel eet sla je juist op. Eet 6 à 7 keer per dag en gezonde dingen, daar wordt je niet dik van.

Dat klopt niet. Als je tussendoortjes (gezonde tussendoortjes) eet, blijft je metabolisme op gang. Als je wilt afvallen eet je rond de 1500 calorieën per dag (hangt van je lichaam af) en daarin is sport nog niet eens meegerekend. Anders komt je lichaam in de spaarstand. Als je te weinig eet ga je sneller veel te veel eten omdat je honger hebt, dan krijg je een soort jojo-effect. Je valt af (te snel) en komt vervolgens het dubbele aan. Lees anders de 1e pagina van het gezond afvaltopic, daar staan ontzettend veel nuttige dingen in.

Dit.
En dan ligt de keuze bij jezelf WAT je eet. Dus kies dan inderdaad eerder voor de gezonde tussendoortjes, gezonde maaltijdkeuzes etc. en beweeg min. 30min. per dag.
Eten is je basisbehoefte.

Het is belangrijk om genoeg te eten, en dat kun je hier uitrekenen: http://www.voedingscentrum.nl/nl/hoeveel-mag-ik-per-dag-eten-.aspx

Ontbijt
Tussendoortje
Middag
Tussendoortje
Avond
Tussendoortje

Is het beste.

En dan zoiets:
Ontbijt
2 snee volkorenbrood met halvarine en beleg naar keuze, bv 1x zoet en 1x hartig (kaas,vleeswaren), glas melk of thee
Tussendoor
fruit met glas/flesje water
Middag
Zie ontbijt
Tussendoor
Fruit of koekje met glas thee of flesje water
Avond
4 aardappelen, 4 opscheplepels groente, stukje vlees, evt wat jus als je dat lekker vindt.
Toetje
Tussendoor
Stuk fruit of koekje met wat drinken, wat lekkers

!!!DIT IS DE BASIS!!!

^dat is te weinig.

Inderdaad , daar kunnen nog zeker 2-3 boterhammen bij en die tussendoortjes mogen ook wat uitgebreider.

En gewoon flink water en thee verspreid over de dag drinken.

Dit inderdaad.
Het gaat niet om minder eten, het gaat om de keuzes die je ook maakt.
Dus je moet inderdaad niet op iedere boterham een paar gebakken eieren met een plak volvette kaas met spek doen. Kies dan voor kipfilet, pindakaas, gekookt eitje, hummus, jam, filet American, appelstroop etc. etc. (zat keuzes en ja pindakaas is vet, maar wel gezond haha). En dus (naast het fruit, want dat is geen tussendoortje, die 2 stuks moeten sowieso wel) als tussendoortje niet naar de boterkoek, gevulde koek oid grijpen. Maar smeer dan nog een boterham, pak een bak yoghurt met muesli/extra fruit oid of wat crackers/rijstwafels gesmeerd, noten ongezouten&ongebrand etc.
Maar vooral nooit minder gaan eten, je stofwisseling op gang houden, maar dan voor de minder ongezonde varianten kiezen. En er lekker bij bewegen.
al leek me dit allemaal al voor zich spreken… maar goed

Tuurlijk is het te weinig, maar als zij nooit iets eet tussen de middag is dit al een stap in de goede richting.
En als ze dit als basis neemt, neemt ze daar toch vanzelf wel tussendoortjes bij? :’)
Sorry ik dacht dat het wel voor zich sprak.
Het ging er toch om dat ze niks at in de middag en daardoor enorm veel ging snaaien? Als ze in de basis al meer eet in de ochtend en middag, zal dat snaaien gelijk al minder worden.

Nou ik heb het maar even aangepast. En daarnaast valt het nog best mee, ze zit met dit rond de 2150 kcal. Als ze dan nog wat extra dingen toevoegt haalt ze haar aanbevelingen makkelijk.

Ik had eerst ook dat probleem, geen lunch eten en dan als je thuis bent tien koekjes, 4 stuks fruit en een halve zak chips en een reep chocola. Werd er niet heel dik van maar eet nu gewoon gezond en af en toe een snoepje. Zit daardoor ook lekkerder in m’n vel. Dus gewoon goed lunchen en je probleem is opgelost.

Ik ging toen ook opschrijven wat ik allemaal at, toen realiseerde ik me pas dat het echt bizar veel was en ben ik er heel snel mee gestopt.

Ook middageten en genoeg, zul je zien dat je lichaam niet meer vraagt om ongezonde tussendoortjes. Als je honger hebt en een extra boterham eet kom je er echt geen grammetje van aan! Zeker niet als je nog groeit.
Niet eten als je honger hebt is sowieso het ongezondste wat je kan doen

je kan als tussendoortjes komkommer en wortels nemen mischien

Die honger wordt veroorzaakt door geen lunch, dus eet het gewoon. Als je wat kilootjes kwijt wilt moet je juist meer en gezonder gaan eten, key to succes (:

Slotje? Het lijkt me sterk dat iemand met zwaar ondergewicht tips nodig heeft om minder te eten

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/afvallen-260435.0.html