Ik zou graag hulp willen

Ik heb even de hulp nodig van mensen die vaker/erg/op een vervelende manier in roddels hebben gezeten of over wie een roddel is gestart.

Ik heb wat dingen gedaan die niet zo slim zijn. deze wil ik liever niet op het internet zetten, want hier schaam ik mij heel erg voor :\ over de ene is heel erg lang dus een roddel gegaan door mijn hele woonplaats. Ik kreeg nonstop vervelende whatsappjes en werd er heel erg vaak (20x per dag?) over op aangesproken of dat echt zo was. Dit is al inmiddels iets minder, maar ik durf bijvoorbeeld niet meer op bepaalde plekken te komen, zoals de supermarkt. Ik zoek hem liever in een andere stad op.

Nu is er weer iets vrijgekomen waar ik ook echt door gek gemaakt wordt. Heel irritant, want een jongen waarmee ik goed bevriend was, maar van wie ik nu afstand heb genomen heeft dit aan een vriend van hem verteld en die aan de rest van mijn school. Nu begint het hele gezeik weer opnieuw en wordt ik weer lastig gevallen.

Alles heb ik gezegd dat het niet zo was. Mijn ouders weten van de roddel, maar denken dat het enkel een roddel is. Ik ben niet van plan om via school hulp in te schakelen.

Heeft iemand tips? want ik wordt hier zo gek van dat ik vaak s’avonds huilend in mijn bed lig.
Dit is absoluut geen troll als iemand dit denkt!

Als er al zo’n topic voor dit soort dingen is spijt het me.

Wat een vervelende situatie!
Ik heb alleen geen tips voor je, enkel dat je het net zoals de vorige roddel kan negeren en t waait wel over.
Sterkte en succes!

Negeren, dat is moeilijk maar veel andere opties heb je niet. En ik zou persoonlijk niet openbare plekken ontwijken, zo geef je mensen juist alleen maar meer de kans om (achter je rug om) er over te roddelen.

Ik zou het gewoon negeren…

Ik maak hetzelfde mee nog steeds. Maar Je moet gewoon denken. Zo van jullie maken mij sterker!

En anders iemand waarschuwen

Hey,
wat naar! Zelf merk ik ook dat het bij mij soms gebeurt, maar dan alleen in de klas. Ik heb geleerd dat ik er een lachertje van moet maken. Ik weet het, het is supeeeer moeilijk, maar het helpt meestal wel. Of als je merkt dat er over je geroddeld wordt en je ziet dat andere naar je kijken, heeeeeeeeeeeel arrogant terug kijken.
Wat misschien ook wel helpt is het tegen een vertrouwings persoon te zeggen. Lastig dat je ouders denken dat het zomaar een roddel is. Vertel het misschien iemand anders.

Ik weet niet of het helpt, laat het maar weten.
Succes ermee,
xx

Dus je hebt het zelf verspreid? Tis een beetje onduidelijk allemaal… Je kunt misschien beter naar een vertrouwenspersoon toe zoals hierboven word gezegd… Ik zou ook gewoon nog overal heen gaan nu laat je je leven zeg maar leiden door een dom iets dat je gezegd hebt. Heb je dit via social media gedaan? Of word je zelf gepest? Anders zeg je gewoon dat het niet waar is en bedenk je een roddel over de pester. veel suc6!

xx

Ik heb t niet zelf verspreid. een jongen waarmee ik ooit bevriend was heeft het aan een vriend verteld en die aan de rest.

Dank jullie wel voor de tips :slightly_smiling_face:

mensen praten, dat kun je niet tegenhouden. ik weet niet precies waar de roddels over gaan en respecteer het ook dat je dat niet wil vertellen op het internet. het enige wat je kunt doen is afwachten tot dat mensen een andere roddel hebben om over te praten, dan is jou roddel verleden tijd.
laat je in ieder geval niet klein krijgen. fouten maken is menselijk!

dit schiet echt niet op, daar maak je het alleen maar erger mee.