ik zoek een sport!

Hallo,
Ik heb nu ongv. 5 jaar op paardrijden gezeten…
Ik ben nu een jaar gestopt omdat het toch niet mijn echte talent is!

Nu wil ik dus een sport hebben waar ik dus goed in ben en verder mee kan komen…
Ik weet alleen niet wat…

• Ik vind het leukst dat het een sport is waar je wedstrijden etc bij hebt.
  • Waar je verder bij kan komen

En ik moet dus echt ontdekken waar ik goed in ben!
Moeilijk…

Want ik zit nu dus zonder sport wat ik echt saai vind haha.

Liefssssss

wil je echt een actieve sport zoals voetbal

of een wat rustigere sport zoals stijldansen

Hockey miss?
Ik vindt het leuk ^^

Misschien handig om er nog wat meer info bij te zetten, wil je bijv. een teamsport?

denk meer activer…

Hockey is niet echt iets waar je echt goed in kan zijn… vind ik zelf
Team of alleen maakt me niet heel veel uit

Klimmen! :’) (wandklimmen, boulderen, rotsklimmen, vrij klimmen…)
Is erg leuk (ik heb het zelf ook gedaan…)

pop locking (volgensmij heet dat zo)

vechtsport? ik ben zelf van paardrijden naar vechtsport gegaan :’)

lijkt me wel leuk maar ik ben bang dat ik TE gespierd word (’:
of dat ik dikke klappen in mn gezicht krijg

Synchroon zwemmen? Dat is best lastig volgens mij en een vriendin van mij doet dit in combinatie met paardrijden. Of basketbal, softbal, karate, turnen etc.

surven lijkt me wat maar tja gaat moeilijk hier ahah geen zee of iets…

Bedoel je niet ; waar jij niet goed in bent?
In hockey kun je wel goed zijn hoor, sterker nog, er zijn op de meeste clubs best veel niveaus.

kungfu?

Volgens mij is een vechtsport wel wat voor jou, je word niet extreem gespierd van vechtsporten.

oke maar als je echt hoog wil op komen denk ik het wel maar opzicht lijkt het me wel wat…
Dansen ook wel hiphop breakdance etc.

Welke soorten dans zijn er alleen in een team of ook individu
en met welke danssport kun je hoog komen?

Handbal <3

kickboksen lijkt mij echt heel leuk om te doen !
en fitnes daar kan je wel niet echt wedstrijden ofzo mee doen, maar je ziet/merkt wel vrij snel resultaat !

Hockey! Das echt superleuk!!
En je kunt er goed in zijn of niet en beter in worden en je kunt je vooruitgang heel goed bijhouden! En zien!
En het is ook nog heel gezellig omdat je in een team speelt !

Ik doe zelf aan karate en ik vind het gespierd zijn wel mee vallen hoor. Je ziet haast niet, maar ik heb er zeker een betere conditie door gekregen. De klappen in je gezicht voel je nauwelijks met wedstrijden aangezien je een helm draagt + handschoentjes en scheenbeschermers. Als je ouder bent dan 18 jaar moet je wel zonder bescherming, maar dat ligt aan welk type karate je doet. Dat is dus niet bij alle, geloof ik. Bij normale trainingen mag je niet in je gezicht geslagen worden en ze hebben heus wel respect voor elkaar. Dus ze slaan niet zo hard door dat het zeer doet.

Je kan altijd naar meerdere verenigingen (van verschillende sporten) mailen om informatie te vragen over de sport en/of je eventueel een gratis oefenles kan krijgen bij de meeste sporten is dat namelijk wel zo! Zo kan je ontdekken wat je leuk vind en waar je goed in bent :slightly_smiling_face: