Ik zoek een secretaresse stageplek.

Hello allemaal,

ik volg de secretaresse opleiding op Schoevers en ik zoek nu een leuke stageplek. Ik heb na weken zoeken nog niks gevonden en ik vroeg me af of hier meiden zijn die als secretaresse werken en een stage plek weten voor mij. Zou echt fijn zijn als je tips had!

x

Misschien kan je bij een advocatenkantoor of ander soort kantoor kijken?

Ja heb ik gedaan, maar ze vinden me allemaal te jong! ik moet nog 17 worden…

Wat echt een leuke stage is, is bij IBM. Ik heb daar ook stage gelopen voor mijn secretaresse opleiding!

@DreamBig, oke super bedankt! ben je nu gaan werken? en deed je ook schoevers?

Ik volgde de opleiding Secretaresse Niveau 3 op MBO, doorgestroomd naar Directiesecretaresse / Managementassistent Niveau 4 MBO. Heb daar twee keer stage gelopen en daarna heb ik er nog 7 maanden gewerkt :slightly_smiling_face: Ben in augustus begonnen me een HBO opleiding :slightly_smiling_face:

Waar woon je eigenlijk? IBM zit namelijk in Amsterdam, anders is PWC misschien ook een leuke keuze! De bedrijven lijken wat op elkaar, maar de werkzaamheden zijn echt leuk!

In Leiden! Ik zit op Schoevers Den haag. Ja PWC ken ik wel ja, lijkt me ook leuk! Vond je DS/MA de moeite waard?

Hmmm in mijn geval wel, maar beiden opleidingen gingen mij vrij makkelijk af maar ik zat niet op zo’n hele goede school. Echter voegt DS/MA wel meer waarde toe aan je CV dan alleen secretaresse :slightly_smiling_face: Vind ik zelf, maar ik weet niet of er tegenwoordig nog gekeken wordt of je op Schoevers hebt gezeten of niet. Is dit echt iets wat je later wilt doen? In mijn geval was dat niet zo :slightly_smiling_face:

nee, ik wil graag de evenementen in en voor mezelf beginnen. ik doe deze opleiding omdat je dan later wel zekerheid hebt op een baan!