Ik zoek een nieuwe sport.

Hallo meiden,

Ik hield altijd erg van hardlopen en paardrijden en was redelijk sportief. Nu heb ik echter mijn enkel verpest waardoor ik beiden niet meer kan doen. Ik baal er ontzettend van want het was het enige waar ik een beetje mn energie in kwijt kon. Gewoon thuis oefeningen doen geeft lang niet zo’n voldaan gevoel, en zwemmen heb ik ook geprobeerd maar dat vind ik echt niks. Nou vroeg ik me af of jullie misschien ideeen hebben voor sporten die ik kan doen met weinig tot geen belasting op de beengewrichten, dus ook knieen als het ff kan.

Alle tips zijn welkom!

Dat gaat moeilijk worden. Met sporten ben je in principe veel in beweging en gebruik je ook alle spieren ed. Kun je niet een sport uitoefenen voor maar een uur per week? Of is dat ook al te belastend? Het enige waar ik nu op kom is skaten en schaatsen. Als je dan skates en schaatsen heb met een hoge schoen, dan ondersteund die je enkel mooi.

^ Ja, maar als je je afzet, belast je natuurlijk wel je knieën. En ook, als je echt fanatiek gaat sporten/schaatsen, heb je een houding waarbij je knieën helemaal in een flinke hoek staan.

^ Ohja, is waar ook. Ik sta er echt helemaal niet bij stil omdat ik er zelf natuurlijk geen last van heb… Lijkt me zo vervelend!

Tja… Zwemmen is wel een sport waarbij je het minst je spieren belast volgens mij. Misschien naar de sportschool gaan en daar vragen of ze een programma voor je willen opstellen.

Je kan gaan kanoën, of kajakken, Je zit in een boot dus niet echt belasting voor je benen. :slightly_smiling_face:

Ook kan je gaan zeilen, maar als je daar fanatieker in wordt moet je meestal ook veel gebruik maken van je benen… (trapeze enz.)

Krachttrainen, dan kan je zelf bepalen welke spiergroepen je wil, en in hoeverre! Ik doe genoeg apparaten waar ik alleen bovenbenen train, en dus geen knieën/enkels gebruik.

Fijn dat jullie zo met me meedenken! Ik heb al een paar goede ideeen gezien :slightly_smiling_face:
Super bedankt