Ik zoek een liedje dat goed bij m'n stem past

Hoi meiden,

Ik wil mee doen met een talentenjacht (op school) maar vind het altijd moeilijk om het juiste liedje te kiezen. Ik kan niet super hoog zingen en kan ook totaal niet laag zingen want dan praat ik bijna en dat vind ik niet mooi. Met mijn kopstem kan ik wel heel hoog. Ik hou niet van te snelle nummers gewoon een beetje normaal. Weet iemand misschien een gepast liedje?

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Dapper dat je durft mee te doen! Ik weet helaas niet precies wat voor een stemsoort je hebt, daarvoor heb ik te weinig informatie. Wat vind jij een hoge noot? want daar verschillen de meningen ook nog eens van. Als ik kijk naar je beschrijving kijk ben je (volgens mij) een (mezzo-)sopraan, maar nogmaals, daar heb ik te weinig info voor. En nog een vraagje: Kun jij niet laag zingen of vindt jij het gewoon niet mooi? want dat is een groot verschil. Als het over liedjes gaat: Wat vind jij mooie muziek? Want straks stel ik liedjes voor die jij helemaal niks vindt.
‘On my own’ uit Les Misérables is een mooi liedje en niet te moeilijk:

Maar wat misschien wel belangrijker is dan een liedje wat bij je stemsoort past, is een liedje wat je mooi vind om te zingen. Wat is een liedje wat je altijd meezingt op de radio? Dan kun je beter dat kiezen dat iets dat wij voorstellen.
Zo dat is heel wat, hopelijk heb je er wat aan, en als je nog vragen hebt over (musical) muziek, kun je altijd een PM sturen.

Heey, dankje. Ik zing vaak mee met ariana grande enzo maar dan zing in niet serieus en zij zingt te hoog voor mij :stuck_out_tongue: dat bedoel ik een beetje met hoog. En ik kan wel laag zingen maar vind het idd niet mooi. Ik hou niet echt van musical liedjes, meer van de liedjes die nu een beetje in zijn. Vind chandelier van sia bijvoorbeeld heel mooi maar dat liedje is echt moeilijk :stuck_out_tongue:

wrecking ball misschien?

Oh oke, ik weet niet zo veel over dit soort muziek omdat dit mij niet aanspreekt, maar ik vind P!nk altijd heel goed, maar haar liedjes zijn ook beremoeilijk. Katy Perry of Taylor Swift misschien?

The A team van Ed sheeran? Ik kan niet echt goed zingen maar zelfs ik heb die gedaan bij muziek eindexamen

Ja misschien iets van Katy Perry, dankjewel

Misschien iets van Birdy? zij zingt ook niet heel hoog, en hele mooie nummers :slightly_smiling_face:

misschien Adele?