Ik zoek een kinder/jeugdboek, wie helpt mij?

Ja, ik dacht ik kan het altijd proberen.
Ik heb vroeger, toen ik tussen de 7 en de 12 jaar oud was, een supertof boek gelezen.
Ik ben ontzettend nieuwsgierig of ik het boek nog ergens kan krijgen, maar ik weet de titel niet meer…
Ik weet wel nog vrij veel van het boek, maar ik kan hem niet vinden :frowning_face: Wie weet komt het jullie bekend voor en kennen jullie het wel!

• Het boek had een ‘glitterkaft’, van dat zilver met allemaal kleurtjes als je het in het licht houdt.
    Op een van de boeken (het zijn er geloof ik 2 of 3) staat het hondje van de hoofdpersoon, met een bril op in de vorm van 2 sterren.

• Het boek gaat over een meisje, en zij heeft een gave. Ze kan de tijd stilzetten, volgens mij kan ze dit als ze heel gefocust kijkt naar dieren. Op een gegeven moment is er ook een scene dat ze aan het zwembad ligt, waar alle struiken in de vorm van dieren zijn gesnoeid, en dan zet ze dus ook de tijd stil. Ze heeft dus een hond. Later ontmoet ze een jongen van haar leeftijd die ook een gave heeft, maar ik weet niet meer wat dat is.

• In het 2e deel gaan ze naar India, en daar krijgt ze edelstenen die ze om haar nek draagt, en als ze die vasthoudt, kan ze ook de tijd stilzetten.
    Ze komt erachter dat haar oom ook de tijd stil kan zetten, maar hij is corrupt en slecht en gebruikt zijn gave voor slechte dingen. Ik weet nog een scene dat ze zich voor hem verstopt in zijn kantoor achter de gordijnen, maar volgens mij komt haar oom er dan achter dat ze daar is en het weet van hem.

Nou ja, het klinkt heel vaag en raar maar het was echt een leuk kinderboek! xD Wie helpt mij?

dit kan toch ook in het ik zoek topic? daar krijg je mischien eerder reacties…
maar OT ik heb geen idee :confused:\

Oh ik dacht dat dat alleen voor kleding was :stuck_out_tongue:

molly moon!

JE BENT MIJN HELD! :grinning:

haha jeej!

Haaa, die boeken waren geniaal :slightly_smiling_face: