Ik zit te veel op mijn mobiel

Hee hoi mensen,
ik heb een beetje een probleem.
Ik zit namelijk veel te veel op mijn mobiel. Ik heb hem constant bij me, en kijk voordurend of ik nog berichtjes heb of even op fb of een spelletje etc.
En dan heb ik het vooral over whatsapp.
Ik ben altijd wel met iemand aan het praten, dingen aan het regelen of gewoon onzin.
Als ik mn mobiel af hoor gaan kan ik het niet laten om er even op te kijken, en ook als hij gewoon op stil staat. Dan word ik juist nieuwsgieriger.
Ik begin me er zelf best wel aan te ergeren dat ik de verleiding steeds niet kan weerstaan.
En doordat ik steeds zoveel praat met mensen, heb ik ook het idee dat hun zich gaan irriteren.
En nu denken jullie vast; ja leg dan gewoon je mobiel weg, wat is het probleem blablabla.
Maar dat is nou juist het probleem; ik heb die zelfbeheersing niet.
Als ik mn mobiel weg leg en uitzet, dan zoek ik hem na een half uurtje toch weer op omdat ik weet dat iemand weer tegen me heeft gepraat.
Ik heb al heel veel dingen geprobeerd maar het werkt gewoon niet…
Gelukkig heb ik ook niet overal internet, en ik zit wel veel minder op mn mobiel als ik met vrienden ben ofzo, maar ik vind het van mezelf al heel irritant dat ik er de hele tijd aan denk.
Als ik ga winkelen zoek ik overal een wifi-hotspot bijvoorbeeld.

Zijn er meer mensen die zich hier in herkennen? Of zo niet: hoe komt het dat jullie dat niet hebben, en hoe zou je het volgens mij aanpakken?
Ik hoop echt dat ik van mn verslaving af kan komen :’)

En alsjeblieft; ga hier niet gemene of lullige opmerkingen plaatsen, want ik meen het allemaal serieus.
Als je niks weet, reageer dan alsjeblieft gewoon niet… :slightly_smiling_face:

Ik heb het ook, maar ik ben er zelf op aan het letten. Het is een discipline dingetje.

Ik zit eigenlijk vooral thuis veel op mijn telefoon. Als ik ga winkelen of zo nooit, dan ben ik veels te druk met winkelen. Ik vind het dan ook heel ongezellig als de gene waarmee ik ben constant op ze telefoon zit.

Het is gewoon een kwestie van doorzettingsvermogen, jij wilt minder op je telefoon gaan, dan moet je er natuurlijk wel wat voor doen. Probeer gewoon je telefoon een keer een uur lang links te laten liggen. Als je dan toch in die verleiding komt ga dan wat anders doen, ga tv kijken, huiswerk maken etc. Na een tijdje zul je echt niet meer zo vaak op je telefoon zitten.

Ja ik zit ook vooral thuis heel veel op mn mobiel!

ik betrapte mezelf er laatst op dat ik gewoon 2x zo lang over een film deed omdat ik die steeds stil zette om tegen mensen te praten… xd

Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik m pas 's nachts aan de lader mag doen (meestal is ie rond een uur of 5 leeg), zodat ik er wat zuiniger mee aan doe xd
Hopen dat het werkt!

misschien dat het ook een tip is dat je zegt dat je met dingen bezig bent, dat ze weten dat je niet hoeft te reageren?

en gewoon proberen jezelf aan te leren die mobiel weg te leggen.

Mijn vriendje had dit ook. Ik heb hem er enigszins mee kunnen helpen door hem bij mij niet met zijn telefoon bezig te laten gaan. Hij moest hem boven laten liggen of wegleggen. Ook tijdens etentjes en dagjes uit. In het begin vond hij dat lastig, nu kan hij dat inmiddels. Ik vind het ronduit asociaal als mensen in bijzijn van gezelschap constant op hun telefoon zitten. Ik zeg daar dan ook iets van. Dus probeer gewoon je telefoon op de stillte stand te zetten en in je tas te laten.
En ook een keertje thuis te laten. Als je gaat werken of op visite gaat bij iemand. Gewoon niet meenemen kan ook helpen.

En stel regels in. Bijvoorbeeld van 10u-11u, 16-17 en 21-22.

Heel simpel: Zet hem gewoon eens uit?
Laat hem even een uurtje boven liggen en ga beneden iets anders doen en doe dit vaker, zo wordt het steeds makkelijker!

of doe net zoals mij je smartphone weg (oke, ik heb er bewust nooit een gehad xD) en neem weer lekker een oude koelkast haha

Ik herken het wel een beetje, maar alleen als ik thuis ben heb ik dat. Als ik uit ben of op visite of in ieder geval weg dan kan ik heel goed zonder.
Ik denk dat je gewoon eens je telefoon niet mee moet nemen en thuis af en toe eens boven laten liggen (al is dit moeilijk omdat je best veel moet doen met internet tegenwoordig). Als mensen je echt nodig hebben bellen ze wel.

Ja ik neem m ook heel vaak niet mee naar mn werk enzo.
Dan ben ik er ook helemaal niet meer mee bezig.
Het is vooral als ik thuis ben dat ik het niet kan weerstaan… xd

En een oude mobiel nemen is ook geen optie,
ik heb namelijk ook mn agenda en alles er opstaan,
en op groepwhatsapps staan waarin uitjes worden overlegd en belangrijke dingen voor school…

Maar tijden afspreken, das misschien wel een goede! Die ga ik proberen :slightly_smiling_face: