Ik zit op havo.. Zal ik naar mavo gaan?

Ik zit op de havo en ben over, zonder dat ik onvoldoende sta op een vak , naar de tweede. Nu heb ik in klas 1 wel het gevoel gehad dat ik hier op mijn plek zit,leuke school enzo. Met leren ging het wel redelijk,maar ik kan vaak ook balen dat ik zoveel moet stampen. Met vakken als biologie en nask heb ik vaak moeite om zoveel uit mijn hoofd te leren en het te begrijpen.
Nu is het zo dat mavo een jaar korter is dan de havo.
En ik denk dat het iets makkelijker is,minder leren,meer begeleiding.
Het lijkt me dus ook fijn om mavo te doen,lekker op mijn eigen tempo.
Misschien heb ik dan ook meer vrije tijd.
Mijn beste vriendin zit daar ook.

De school is wel kleiner dan de school waar ik nu op zit.
Ik vind het gewoon een hele moeilijke keuze.
Maar ik zou er niet aan moeten denken dat het nog moeilijker wordt hier op de havo,zucht…

Heeft iemand ervaring met van de havo naar de mavo gaan?
Of tips?

radelooss

ik ga dit jaar van kader naar mavo.
ik zou doen waarje je het beste goed bij voelt…

1 tip: niet doen

misschien krijg je spijt?

pfoe…ja…

Als je later iets wil doen waarbij je HBO nodig hebt, dan zal ik op de HAVO blijven, omdat het wel echt sneller is. Dan hoef je geen MBO te doen enzo.
Mavo duurt wel korter, maar je doet langer over om hetzelfde te bereiken, namelijk HBO. Maar als je denkt dat je genoeg hebt aan een MBO-diploma, moet je MAVO doen (:
Veel succes met beslissen!

Ik zou niet weten wat ik met mbo zou kunnen doen. met hbo ook niet.
heb net gegoogled : wat kan ik met mbo
maar toen kwamen er allemaal dingen over studiekeuzes

Ik zou havo zeggen als je het aan kan, maar met zo’n instelling kom je ook niet ver. En dat is niet lullig bedoelt, maar als je er nu al geen zin in hebt…
Persoonlijk zou ik havo gedaan hebben, vooral omdat je nog niet weet wat je gaat doen, dan heb je sowieso meer keuzes als je je havo diploma haalt. Maar jij moet beslissen.

Gewoon blijven waar je bent. Zonde om naar de mavo te gaan terwijl je havo kan.

je weet dat je die vakken in de bovenbouw kan laten vallen?
superzonde om mavo te gaan doen, ik ben nu 2x blijven zitten maar sta erop om havo te doen omdat ik weet dat ik het kan haha

Ik wil niet lullig doen ofzo maar volgens mij ben je gewoon lui. Natuurlijk heb je meer vrije tijd als je op de mavo zit en is het gezelliger met je vriendin. Maar het vind je het net zonde om een niveau te zakken als je het wel gewoon kan?

Je kan het. Doe het dan. Er zijn zó veel mensen die de havo niet hebben gehaald en nu mavo moeten doen die wel heel graag hoger willen. Je krijgt er spijt van, ik wed het je.

.

niet doen, alleen als het echt moet omdat je het niet haalt.

zeker niet doen met havo kun je ook meer banen krijgen dan met mavo

Dat is onzin.

hoezo

Ik zou zeker niet naar mavo gaan als je havo gewoon aankan, ook al moet je er meer voor doen. Je geeft zelf al aan dat je nog niet weet wat je wilt gaan doen, dan zou ik kiezen voor het hoogst haalbare zodat je later alle keus hebt. Als je later toch besluit mbo te doen, kan dat gewoon. Als je mavo doet en je wilt daarna toch naar het hbo, moet dat met een grotere omweg.

Niet doen! Zonde, je komt niet zo snel weer terug op de havo. De eisen worden hier steeds hoger voor. Daarnaast ben je moet nul onvoldoendes over gegaan, dus ik zie geen reden om een niveau lager te gaan? Denk aan je toekomst. Je kan uiteraard na de HAVO naar het mbo gaan als je dat prettiger vindt, maar dan heb je iig de keuze tussen HBO of MBO.