Ik zit niet zo lekker in m'n vel de laatste tijd...

Ik denk dat dit een lang bericht… even dat jullie het weten.
Ik zit de laatste tijd niet zo lekker in m’n vel.
Er hangt al een tijdje een spanning tussen mij en mijn beste vriendin omdat we elkaar al meer dan 6 maanden niet hebben gezien (ze is blijven zitten ik zie haar alleen 1 keer om de 2 weken op de gang als we naar onze lokalen gaan etc.), ik zie 2 van mijn andere hele goede vriendinnen niet meer, daar heb ik zelf voor gekozen omdat ze heel erg zijn veranderd, ze roken, drinken, hebben om de dag een ander vriendje ze zijn niet de oude meer…
Ik vind een jongen van mijn klas al sinds vorig jaar super leuk, hij is er nu achter gekomen en er is nog steeds niks verandert. Er zijn super veel meisjes die hem ‘leuk’ vinden omdat hij best wel knap is maar ik merk nu echt dat ik hem leuk vind om zijn karakter. Dus ik ben weer degene die hem altijd met andere meisjes ziet staan knuffelen in de pauze…
Ik heb ook al sinds een lange tijd bijna iedere dag ruzie met mijn moeder omdat ik heel weinig mag, ik ben 16 en ik moet om 6 uur weer thuis zijn als ik ergens heen ga. Ze belt me minstens 3 keer als ik buiten ben en vraagt iedere keer weer met wie ik ben. Ik mag geen vriendje. Ze is super lief ze wordt niet boos als ik een onvoldoende heb gehaald bijvoorbeeld ze is ook echt niet een strenge moeder, ik mag wel gewoon als ik met een vriendin wil afspreken gaan afspreken maar ze controleert me heel erg… praten met haar is onmogelijk ik heb het al meerdere malen geprobeerd maar het lukt echt niet.
En met school gaat het ook niet super. Ik sta nog net op het randje met alle vakken (ik doe nu 4 havo) en ik wil echt niet blijven zitten omdat er zulke vreselijke mensen in het derde leerjaar van nu zitten, ik wil ook niet mijn zomervakantie verpesten ermee.
Ik kan nu ook echt bijna niet meer met vriendinnen afspreken omdat ik eigenlijk niet echt met iedereen wat leuks doe in de vakantie/weekend. Meestal ging ik dus met die 3 vriendinnen wat doen waar ik het over heb ik heb nog een andere vriendin waarmee ik gelukkig wel altijd kan afspreken en ik doe eigenlijk nooit echt wat met vriendinnen van school. Het klinkt raar maar er zijn vriendinnen waarmee ik wat leuks kan doen buiten school en vriendinnen waarmee ik echt lol mee heb op school.
De vakantie is vandaag pas begonnen en ik zit nu echt super down op mijn kamer. Ik voel me zo stom om alles, ik weet eigenlijk niet precies voor wat maar volgens mij komt het door alles wat er de laatste tijd is gebeurd. Ik heb het gevoel dat ik elk moment in huilen uit kan barsten en dat heb ik de laatste paar weken ook gedaan.
Weten jullie wat ik kan doen? Ik wil niet de hele vakantie zo sip zijn.

Kun je niet met je moeder praten over hoe je je voelt? Want je zegt dat ze wel heel lief voor je is verder, dus zij wil vast ook graag weten hoe jij je voelt en hoe zij je daarbij kan helpen. Misschien kunnen jullie dan samen iets gezelligs gaan doen?

En wat betreft vrienden, misschien op een leuke (sport)club gaan bijvoorbeeld? Dan ontmoet je ook weer wat andere mensen en sporten mag toch vast wel van je moeder? Of een andere club, iets creatiefs bijvoorbeeld.

Weet het anders ook niet zo. Vind het wel echt heel vervelend voor je dat je je zo verdrietig voelt. Digitale knuffel voor jou.

Dat gaat dus jammer genoeg ook niet echt :frowning_face: serieuze gesprekken zijn niks voor mijn moeder…
Ik zit nu op een sportschool alleen daar komen dus niet echt mensen van mijn leeftijd, niet zo handig dus… Ik wilde eigenlijk op een sportvereniging maar omdat ik het best druk heb met school heb ik toch maar besloten om me in te schrijven bij een sportschool omdat ik dan zelf kan bepalen op welke dagen ik erheen ga.
Super lief van je, je hebt me nu wel gelukkig gemaakt, ik weet nu tenminste dat er iemand is die met me mee leeft :slightly_smiling_face:

upje

Jammer dat je niet zo goed serieuze gesprekken kan voeren met je moeder. Ik denk dat het voor jou wel heel fijn is om even je hart te luchten bij iemand. En hoe zit het met je vader? Kun je daar niet mee praten? Of heb je een lieve zus/broer?

Wat betreft school, ga er voor nu het jaar nog niet is afgelopen! Probeer je best te doen en denk eraan waar je het voor doet. Stel veel vragen als je het niet snapt aan je docent, en bereid je goed voor op toetsen. Succes! Het komt wel goed, blijf alles een beetje rooskleurig inzien :sob::muscle:

Mijn ouders zijn nu al 9 jaar gescheiden en hij wil ons niet meer zien… Met mijn zus heb ik het nooit goed kunnen vinden, altijd als we samen wat leuks proberen te doen krijgen we weer ruzie. Mijn moeder heeft ook altijd ruzie met haar en daardoor is het sfeer in huis ook echt niet fijn…

Ik snap je helemaal. Zit de laatste tijd ook niet zo lekker in mn vel. Ik wil wel ff zeggen dat ik je mag aangezien je avatar :wink:

oei, ik zit af en toe ook niet goed in mijn vel, zoals nu. maar daar ga ik nu even niemand mee belasten.
wat ik altijd doe is lekker onder de douche kruipen en denken dat t altijd wel goed komt. gewoon naar de toekomst kijken en alle goede dingen. meer kan ik niet zeggen,
en toch proberen om met je moeder te gaan praten… of met je beste vriendin waar je nog wel mee afspreekt. :wink: