Ik zit met een dilemma, ik word gepest.

Hoi!

Ik zit met een probleem,
ik ben al twee x van school gewisseld, ik word gepest.
Je denkt misschien, oh je eigen schuld, hoe kan zoiets nou drie keer op rij gebeuren?
Maar anno 2015 hebben we internet en zo verspreiden dingen (roddels, leugens, gemene ‘grappen’ etc.) zich gemakkelijk.

Ik ben depressief en heb moeite me op school te concentreren en mijn punten zijn gedaald. op het moment sta ik op doubleren (blijven zitten).
Ik zat eerst op het atheneum en nu zit ik op het havo. Hier heb ik toen der tijd zelf voor gekozen, omdat ik het (ook i.v.m. een (toen der tijd) slechte thuissituatie) gewoon niet meer aankon. Die mensen in mijn klas zeiden dingen als; je bent er nooit, je gaat sowieso niet over en dan kom je terecht bij het tuig waar je thuishoort. Nu wil ik heel graag over, en ik gebruik dit ook deels als motivatie, maar ik kan niet meer dan mijn best doen. En mijn gezondheid staat op 1. Zo denkt mijn psycholoog er ook over.

Nu werkt mijn vader aan de andere kant van het land, en hij is hierdoor doordeweeks altijd weg van huis, hij slaapt in een soort hotel. Hij heeft me aangeboden om vanaf volgend school jaar daar naar school te gaan. Als ik over ga is het dan wel mijn laatste jaar op de middelbare en als ik blijf zitten moet ik er uiteraard nog twee. Ik ben er heel erg over na aan het denken, al een aantal weken. Ik kom er niet uit en mijn psycholoog weet zelf ook niet wat ik het beste kan doen.
Ik ben bang dat ik dadelijk weer gepest ga worden, ik ben een gesloten persoon geworden door de jaren heen en zo was ik voorheen nooit. Ik vind het eng om op een nieuwe school te gaan, en dan ook nog aan de andere kant van het land. Aan de andere kant; ons huis staat te koop en we zijn bezig om het op te knappen voor de verkoop, ik denk dat het niet heel lang meer duurt voor het verkocht wordt, en als ik op het aanbod van mijn vader in ga, ken ik dan wel al mensen daar. Bovendien wil ik later zelf ook in de richting gaan wonen waar hij nu werkt. Maar ik ben heel bang dat alles zich zal herhalen… Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik snap dat jullie niet voor mij kunnen beslissen. Maar misschien hebben jullie goede raad die mijn beslissing makkelijker zal maken…

Heel erg bedankt voor het lezen, <3

Aw wat erg om te horen, ten eerste sterkte!
En neem het jezelf niet kwalijk want waarschijnlijk ben je door je persoonlijkheid een makkelijk doelwit omdat je zo gesloten bent. Dat is niet jou schuld, dat is je persoonlijkheid gewoon en daar kan je niks aan doen! Blijf lekker jezelf!

Maar je zei dat je mensen kende daar ? Dat is goed dan toch? Dan heb je vrienden daar :slightly_smiling_face:
Ik snap dat het vervelend is om voor de derde keer van school te veranderen maar je gezondheid en je cijfers zijn ook belangrijk. Als je daar op de nieuwe school lekker in je vel zit dan worden je punten en het plezier op school ook beter!
Een tip misschien, je hoeft het niet aan te nemen van me want wie ben ik om jou te vertellen wat je moet doen, masr misschien is het een idee voor als je op die nieuwe school zit, een open instelling hebt en er open voor staat vrienden te maken, gesprekjes beginnen enzo?

Heel veel sterkte en succes!
Liefssss

Dankjewel!
Nee, ik ken er niemand, als ik er nu heen ga dan ken ik wel al mensen als we gaan verhuizen, op die manier bedoelde ik. Beetje vaag haha, maar we gaan dus uiteindelijk daarheen verhuizen, en op dit moment ken ik niemand.

En ik zou heel graag een ‘open instelling’ willen hebben, maar ik weet niet goed hoe. Heb ook wel moeite om een gesprek te voeren / gaande te houden…

Wat naar voor je dat je gepest wordt! Wij kunnen inderdaad niet voor je beslissen, maar ik begrijp dat je nog steeds gepest wordt toch? Is het dan juist niet fijn om daar weg te gaan? Ik snap heel goed dat een nieuwe school heel eng is, helemaal omdat het al twee keer niet goed heeft uitgepakt, maar aangezien je daar toch naartoe gaat verhuizen is het op dit moment misschien wel de fijnste beslissing.
Succes in ieder geval! En heel veel sterkte!

Dankjewel! Echt… !!

Maar jullie zijn daar nog niet naar toe verhuisd? Hoe ga je daar dan wonen? Of ook in een hotel? Dat lijkt me ook geen ideale situatie.
Als je blijft zitten kom je weer in een nieuwe klas, dus nieuwe kansen. En als je toch over gaat is het nog maar 1 jaartje en dan ben je er vanaf en zie je ze nooit meer.
Alleen jij kan beslissen of het het waard is om weer van school te veranderen. Zo ja, dan zou ik het doen!

Dubbel topic. Slotje.