Ik zit in australie en heb advies nodig (lang verhaal!)

Hoi meiden,

Ik zal jullie alvast waarschuwen: ik probeer het zo kort en duidelijk mogelijk te houden maar het word wss en lang verhaal, wat moeilijk te begrijpen is.
Sommige van jullie zullen het misschien niet geloven omdat het ook bijna niet te geloven is maar het is helaas echt gebeurd.
P.S.: dit is misschien een verhaal voor de wat oudere girlsceners hier.

Daar gaan we dan:

Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik niet thuis hoor in nederland en toen mijn moeders beste vriendin overkwam uit australie en prachtige verhalen vertelde over hoe ze daar leefde was ik om: ik wilde dit ook!
Ze vertelde me dat ze een prachtig huis had, goede baan met enorm goed salaris en ze snapte niks meer van nederland met al die regeltjes. (ze is zelf nederlands maar is toen ze jong was vertrokken naar aussie)
Toen ik vertelde dat ik het in nederland niet zag zitten en altijd heb gezegd dat ik ooit ergens anders wilde wonen reageerde ze enorm entousiast en nodigde me uit.
Als ik een working holiday visa aan zou vragen en naar australie zou komen zou ze samen met haar man mij in huis nemen.
Ze wilde wel huur maar pas als ik een baan had.
ze kende zoveel mensen in australie die een baantje voor me hadden en ik kon daar een auto kopen omdat die hartstikke goedkoop waren daar, ik hoefde geen spaargeld mee te nemen want je verdiende daar wel 1500 dollar per maand en je kon super veel sparen als je daar was.
Uiteindelijk heeft het nog een jaar geduurd voordat ik ben gegaan omdat ik in nederland nog wat dingen wilde doen en uiteindelijk ben ik met 3000 euro vertrokken naar australie.
De eerste week dat ik er was moest ze werken dus zat ik alleen met haar man en haar neef (die neef kende ik overigens al, hij had 2 jaar terug schulden en toen heeft zijn tante (mijn moeders vriendin dus) een vliegticket voor heb betaald en is hij hier 2 jaar met een working holiday visum geweest. ze hebben een auto voor hem gekocht en een enorm goed betaalde baan voor hem gevonden (lees: 10.000 dollar per maand verdienen)
Toen hij in Nederland op bezoek was heb ik hem een paar keer ontmoet om te praten over hoe ik een visum moest regelen en hoe het daar was enzo. Al na de 2e keer afspreken zei hij dat ik de ware was en had hij onze hele toekomst al uitgestippelt in australie met kids erbij en al.
Super creapy en heb na die ontmoeting niks meer van me laten horen.
het was dus nogal akward toen ik daar kwam en hij bleek er ook te zitten maargoed dat terzijde.
De 2e week was die vriendin van mn moeder vrij en gingen we lunchen in het winkelcentrum toen ze opeens een sms kreeg: of ze een baby wilde adopteren?
Een familielid van haar man was tienermoeder en zochten voor hun nog ongeboren kind nieuwe ouders.
Ik kon het niet geloven maar zo simpel gaat dat dus hier.
Ik vond het zowieso al vreemd, ze is 51 en haar man in de 60 en dan ga je nog een baby adopteren???
Heel sneu voor de baby maar in NZ gelden er geen regels dus mag dat gewoon.
Ik wist dat ze geen kinderen kon krijgen maar over adoptie heeft ze het nooit gehad.
Ze smste terug dat ze het wilde hebben en de week erna zijn zei en haar man naar nieuw zeeland gereist om de bevalling mee te mogen maken. (moeder woont in nieuw zeeland)
Ze lieten mij dus alleen achter met die neef en zouden 3 weken weg blijven.
In die week heb ik een enorme pech gehad.
Ze rijden hier links op de weg en ik moest daar heel erg aan wennen dus zijn we elke dag stukjes gaan rijden in die neef zn auto.
In die week heb ik een ongeluk veroorzaakt.
Ik stond op de verkeerde baan voor n stoplicht en dacht even snel achteruit te rijden en dan in de goede baan te gaan maar ik heb de auto achter me echt niet gezien en ben er tegenaan gereden.
Toen we de man van die vriendin belde (auto was van die neef maar t papierwerk stond op die man zn naam) bleek dat de auto niet verzekerd was!!!
Die neef zou naar NZ vertrekken omdat ze daar n baan voor m hadden en wilde de auto niet voor die 2 weken nog verzekeren.
ik heb een brief thuis gehad dat ik 4500 dollar moest betalen, toen ik dit aan die vriendin vertelde zei ze dat het mijn schuld was en dat ik had moeten vragen of de auto verzekerd was voor ik erin ging rijden.
En de auto was van haar neef dus regel het geld maar met hem.
Tuurlijk snap ik dat ik t veroorzaakt heb maar ik heb t geld niet en die neef die al 2 jaar op hun kosten teert heeft ook geen rode cent dus daar hoef ik ook niks van te verwachten.
(hij zat daar zonder baan omdat zn visum voor australie was afgelopen en binnekort naar NZ zou gaan, en kreeg de creditcard van zn tante mee)
Toen ik dat vertelde zei ze ja had je maar moeten sparen, je vraagt je ouders maar die hebben geld zat. (Mn ouders hebben inderdaad geld)
Ik heb toen het bedrag moeten lenen van mn ouders anders mocht ik t land niet uit en kon ik zelf de gevangenis in wordne gezet mocht ik t niet kunnen betalen, ik had immers nog geen baan of inkomen.
Terug naar het verhaal dat ze in NZ zaten voor de baby:
De 2e week dat die vriendin weg was kreeg die neef een sms dat ze besloten hadden in NZ te blijven wonen en dat hij dat maar even moest vertellen aan mij.
Ze gaven me nog wel de keuze om mee te gaan naar NZ met ze maar ik ben voor aussie gekomen en niet voor NZ, bovendien was mn verzekering en visa niet geldig voor NZ.
Kortom ik werd achtergelaten terwijl ik pas 4 weken in australie was, geen spaargeld, geen auto en totaal geen kennis van het land enz.
Dit omdat hun me altijd voorgehouden hebben dat ze zo een baan voor me hadden en dat ik een jaar bij hun in huis mocht dus ik geen spaargeld mee hoefde te nemen.
Ze hebben me toen bij een vriend van hun gedumpt (alleenstaande, gescheiden man van 46 jaar!)
Ik heb daar echt een rottijd gehad, maar omdat ik geen auto had kon ik nergens anders heen en ik wist dat ik de hulp van een ‘‘local’’ nodig had om uiteindelijk op mn eigen benen te staan.
Na 2 maanden daar te hebben gezeten heb ik een autootje kunnen kopen en heb ik na lang zoeken werk als aupair gevonden en daar zit ik nu sinds 3 weken.
Ondanks dat het een super leuk een aardig gezin is, is dit niet echt wat ik wil.
Mede omdat me altijd is verteld dat ik hier dik kon verdienen en ik hier heen kwam om te sparen en wat van het land te zien, maar ook omdat ik de australian way of life wil ervaren (farmwerk of hospetality), thuis kan ik ook op mn neefje passen en ik verdien hier 200 dollar per week dus veel kan ik niet sparen.
Ik voel me enorm depressief hier en weet niet meer wat te doen.
Ik heb een schuld van bijna 5000 euro bij mn ouders, verdien hier helemaal niks (omgerekend 100 euro per week), en ik heb nu nog 1300 dollar.
Als ik terug naar nederland ga kan ik misschien mn oude baantje terug krijgen en verdien ik 1600 euro per maand maar aan de andere kant: dit visum krijg je maar 1x in je leven en ik kwam hierheen omdat ik niet wist wat ik wilde met mn leven.
Ik zag dit als een nieuwe kans om wat geld te sparen, nieuwe vriende te maken en ervaringen op te doen.
Nu voel ik me vast en opgesloten omdat ik nergens heen kan.
Als ik terug naar huis ga nu heb ik niks van australie gezien, een kuttijd gehad en 5000 euro schuld (en dan reken ik nog niet eens die 5000 euro mee die ik uit heb gegeven aan mn auto, vliegticket, visa enz.
Maar ik ben hier ook niet gelukkig.
Reizen kan ik niet omdat ik nog maar 1500 dollar over heb, als ik bij het gezin blijf ben ik verzekerd van onderdak, voedsel en 200 dollar per week.
Ik heb een agency gezien die je 70 dollar moet betalen en die helpen je dan met je cv en natuurlijk een goedbetaalde baan (lees 20 dollar of meer per uur) maar dat betekend wel dat ik dan ergens moet verblijven (hostel?) en mn eigen eten moet betalen.
Ik vind dit eng om te doen omdat ik eerst 2 weken moet werken voor mn salaris en dus in die 2 weken onderdak enz zelf moet regelen en mochten ze na die 2 weken zeggen we willen je niet dat raakt mn geld op en kan ik alsnog naar huis.
Ik heb iig wel mn eigen auto dus dat scheelt.
Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen, hier blijven of naar huis gaan en ik twijfel enorm.
Mn ouders willen eind july hier voor vakantie komen en dan gaan we een roadtrip maken maar wil ik hier nog zolang blijven?
Mn zusje wil mee dus ze zijn gebonden aan de zomervakantie en je gaat niet even naar australie toe.
Ik weet het echt niet meer en ik hoop dat ik wat wijze raad krijg die me er weer bovenop helpt want nu zit ik er echt helemaal doorheen.

Pas belde die vriendin en neef nog, dat t allemaal goed gekomen was met me en dat ik dit ook veel eerder had kunnen doen die aupair job.
Ben zo ontzettend boos, dit had ik niet voor ogen toen ik naar australie kwam en ik heb het alleen gedaan omdat het dit was of terug naar nederland.
En die neef kan makkelijk praten, die heeft 2 jaar bij zn tante in huis gezeten, alles werd voor m geregeld en betaald en zelf nu hij al zn geld weer verspilt heeft wat hij in die 2 jaar heeft verdient helpen ze hem met een permintente visa voor NZ.
In die weken dat we samen waren liet hij me de drank betalen omdat hij geen geld had en hij gebruikte de creditcard van zn tante om sigaretten a 35 dollar per pakje te kopen.
en nu zegt hij dat ik blij mag zijn dat ik iig wat heb.
Hij verdiende 2500 dollar per week en ik moet het doen met een 10e procent van wat hij kreeg.
Ik ben er helemaal klaar mee en neem geen contact meer met ze op, ze hebben me nergens mee geholpen, terwijl die vriendin tegen mn moeder beloofde als een dochter voor me te zullen zorgen liet ze me in de 2e week al alleen achter in een vreemd land.
Ze heeft het alleen nog maar over haar baby en hoe goed god wel niet is. (ze gelooft in god en bij alles wat er gebeurd zegt ze ja god wil het zo Lyfa!, ik kn er niks aan doen het is gods wil dat het zo (slecht) met je gaat.
bijv. met die baby zet ze dat god het op haar pad heeft gebracht maar ik geloof er niet zoveel van want in de 2e week zat ze over een aupairjob te praten en dat ik dat maar moest doen wat dan had ik iig onderdak, eten en wat geld.
Volgens mij wist ze toen al dat ze die baby ging adopteren en naar NZ ging maar wilde ze het mij niet vertellen en het doen lijken alsof het zomaar op hun pad was gekomen…
Ja ik ben boos en weet niet meer wat te doen, mn emoties lopen alle kanten op en ik kan maar geen beslissing maken wat t beste is.
Ben zo bang dat ik de verkeerde keuze maak.
T voelt alsof ik heb gefaalt welke keus ik ook maak en daar word ik heel erg depresief van.
Wie kan me hiermee helpen?

Oh mijn hemel. Wat een absurd verhaal.
Heb je hier al met jouw ouders over gesproken? Weet jouw moeder dat haar vriendin jou in je eentje heeft laten zitten en zo heeft voorgelogen? Ik zou zelf woedend zijn; je stuurt jouw dochter in goed vertrouwen naar jouw vriendin, laat ze je zo achter.

Aangezien dit wel een droom van je was en je het visum maar eens in je leven krijgt, zou ik niet zomaar teruggaan naar Nederland. Dat voelt dan voor jou ook heel erg als falen lijkt me, en dat lijkt me ook niet goed voor je gemoedstoestand. Ik zou die au pair job voor nu even blijven doen en ondertussen kijken naar die ‘Aussie’-baantjes waar je het over had. Zoek andere backpackers etc. op. Er zijn volgens mij een boel Facebookgroepen waar reizigers in zitten met tips en ervaring die misschien zelf weer ergens gewerkt hebben of andere connecties hebben die kunnen meeten.

^ Inderdaad, het lijkt me het handigst om je moeder te vertellen wat er gebeurd is.
Maar ook om andere Nederlanders, of andere buitenlandse jongeren op te zoeken backpackers genoeg, die kunnen je vast helpen of tips geven!

Wat een absurde situatie zeg… Ik hoop dat je snel een oplossing hebt en je je droom alsnog op een leuke manier waar kan maken!

Wat een lastige situatie! Als ik jou was zou ik daar z.s.m. weggaan een betere baan zoeken. Waar zit je op dit moment in Oz?

Een supergoede baan ga je niet vinden met een WHV, aangezien je maar maximaal 6 maanden voor dezelfde werkgever mag werken. Veel werknemers willen daarom geen backpackers, want het is duur om iemand in te werken voor maar 6 maanden. Er zijn echter ook genoeg banen voor backpackers, bijvoorbeeld in een bar (let op, hier heb je wel een RSA voor nodig en dit kost ook geld) of restaurant. Je kunt inderdaad ook op een boerderij werken (88 dagen om in aanmerking te komen voor je 2e jaar WHV), maar hier worden backpackers vaak opgelicht en is het ook lastig om veel te verdienen/sparen, dus in jouw situatie zou ik dat niet aanraden. Ik heb gehoord dat je in de outback ook vaak een redelijk betaalde baan kan vinden, bijvoorbeeld in een roadhouse (plus er is niet zoveel te doen in de outback dus ook weinig mogelijkheden om geld uit te geven). In Sydney schijnt de baankans voor backpackers ook erg hoog te zijn op het moment. Sydney is daarentegen wel erg duur, maar in hostels kun je soms ook klusjes doen (schoonmaken) in ruil voor gratis/goedkoper overnachten. Je zou dus in hostels rond kunnen vragen of dat kan, en daarmee ook geld besparen. Als je van plan bent om langere tijd ergens te blijven, is het handig om een appartement te zoeken ipv in hostels te verblijven, want meestal ben je dan goedkoper uit.

Ik zou als ik jou was niet nu naar huis gaan. Zoals je zelf zegt, dan heb je een grote schuld en een nare tijd gehad, en je kan niet nog een keer zo’n visum krijgen (als je geen farmwork hebt gedaan). 1300 euro is genoeg om naar een grote stad te vertrekken (bijvoorbeeld Sydney) en daar werk te zoeken. Het is nu nog niet te laat om er toch nog voor te zorgen dat je een leuke tijd hebt in Australië.

Je kunt op Facebook zoeken naar backpacken in Australië groepen, wie weet kun je daar nog wat advies krijgen.

Ik vind het inderdaad een belachelijk verhaal (niet per se verzonnen! Maar meer van “jeeeetje”). Heb je het al met je ouders besproken?

Wat ik hier wel uit opmaak is dat je eigenlijk zelf ook alleen maar op anderen teert. Je verwacht dat die vriendin van je moeder alles voor je regelt (wat ze had beloofd, dat snap ik, maar nu doet ze dat niet meer) maar zelf doe je gewoon niks. Je hebt dan wel een au pair baantje geregeld, maar volgens mij kun je met een beetje zoeken echt wel wat beters vinden, heb je dat ook gedaan? Gewoon een local pub binnenlopen, ga aan de bar zitten, maak wat vrienden. Als je dat eng vindt om alleen te doen, neem een van je au pair-ouders mee. Zo maak je contacten en zo kun je viavia misschien wat vinden. Of je stapt zelf hotels etc. binnen en vraagt of ze mensen nodig hebben.

Iedereen bedankt voor de lieve reacties, dat doet met echt goed.
Mn ouders weten alles en zijn ook super boos hoe alles gegaan is.
Ze zeiden als we dit hadden geweten hadden we je nooit laten gaan!
Ik heb toevallig gisteren op fb een oproepje geplaatst en met veel andere backpackers en aupairs contact.
Ik zie t meeste op tegen de kerst en oud en nieuw.
Zonder vrienden en family zit ik hier wss met dat gezin.
Soms voel ik me zo alleen, al mn vriendinnen in NL hebben me laten vallen en vragen niks aan me hoe t gaat enzo terwijl ze weten wat er gebeurd is.
zo leer je je echte vrienden kennen he!
Er is nog veel meer gebeurd; farmwerk was ik aangenomen en moest er persee een auto voor hebben dus mn laatste spaargeld opgemaakt voor n auto en 1 week van tevoren zeggen ze dat ze me niet meer willen hebben.
En nog wel een paar dingen die verkeerd zijn gegaan.
Als ik hier een boek over zou schrijven ou niemand m lezen omdat het ongeloofwaardig is maar het is helaas allemaal gebeurd.
ik kwam hier om het geluk te zoeken en heb vanaf dag 1 pech…

ik heb inderdaad enorm veel gesollliciteerd maar ze zijn hier niet zo dol op backpackers omdat ik inderdaad maar 6 maanden voor een werkgever kan werken.
Toen ik bij die man zat heb ik elke dag 30 online sollicitaties weg gedaan en er elke dag 30 weg gegeven in shops in verschillende city’s.
Ook heb ik zelf m auto en al het papierwerk geregeld.
en omdat die vriendin de eerste week gelijk weg was heb ik online gesollicteerd (had geen auto) en mn cv vertaald naar het engels.
dus ik heb zeker wel wat gedaan alleen heb ik gewoon heel veel pech + ik had veel meer geld mee moeten nemen als ik dit geweten had.
minimaal 10.000 dollar om het jaar rond te komen maar omdat ik dacht het hele jaar bij haar te blijven en n goede baan te krijgen (vriendin had wel 5 banen die ik zo kon krijgen via vrienden van haar zei ze, maar toen ik daar was bleek dat heel veel mensen haar niet eens mochten en het gelogen was.)

Ja, het is kut wat er tot nu toe gebeurd is, maar probeer daar niet in te blijven hangen. Als je tegen kerst en nieuwjaar opziet, ga dan weg bij dat gezin en vertrek naar een stad (check wel of er nog accommodatie beschikbaar is want het is hoogseizoen).Ga een tijdje in een hostel zitten en je zult ontzettend veel nieuwe mensen ontmoeten waar je een leuke kerst & nieuwjaar mee kan hebben.
Als je nog een maand bij dat gezin blijft zitten, wordt het er ook niet beter op.

Tsja ik ben dus superbang dat mn geld opraakt, omdat ik weet hoe moeilijk het is om een baan te krijgen en te houden.
Het leven is best duur hier (hostels voor 20 dollar per nacht en voor een goede gezonde maaltijd ben je ook best wat kwijt) en dat telt op den duur best op.
Ik heb geen contract getekend maar ik kan dit gezin niet zomaar in de steek laten.
Ik heb nu wat mensen via fb waar ik mee app en die zeggen hetzelfde: baan vinden is heel erg moeilijk!
Het liefst zou ik n goed betaald baantje hebben zodat ik wat kan sparen en dan aan het einde van mn visa nog wat van australie zien want ik zit hier al 4 maanden maar omdat ik zo druk was met solliciteren en geld besparen ben ik nergens naartoe geweest.
Het is een superaardig gezin maar ik doe het alleen omdat het dit was of terug naar huis.
Ik vind niet dat ik me zo hoor te voelen, dit had een leuke trip moeten zijn maar ik weet niet welke keus de beste is aangezien ik geen verkeerde keus kan maken nu.

Als je niet gaat zoeken, ga je inderdaad geen baan vinden. Een baan vinden is niet makkelijk, maar het lijkt nu alsof je gewoon een excuus zoekt om geen baan te gaan zoeken. In sommige steden is het op dit moment erg moeilijk (Melbourne heb ik gehoord), en in andere valt het best mee (in Sydney willen ze nu juist graag backpackers hebben, heb ik gehoord van andere backpackers). En zoals ik al heb gezegd, zoek een hostel waar je klusjes kan doen in ruil voor overnachtingen om geld te besparen.
Volgens mij heb je hier twee keuzes: een andere baan zoeken, of naar huis gaan. Als je niet bereid bent om daar weg te gaan en naar een plek te gaan waar je wel een baan kan vinden, kan je beter naar huis gaan.

Je hebt 2 keuzes: Investeer in het zoeken van een nieuwe baan, zodat je rond kan (blijven) komen. Of ga naar huis. Zielepieten dat je nu niks van het land ziet en dat een baan vinden zo moeilijk is helpt je niet vooruit.

Ja, dit is denk ik wel het beste advies… Ik vind het erg vervelend voor je en je bent ook niet netjes behandeld maar hier ga je verder niets mee opschieten. Je moet toch proberen er het beste van te maken of inderdaad de handdoek in de ring gooien, ook geen schande.

Het is niet zozeer dat ik geen baan wil zoeken maar ik wil eerst erachter komen wat ik nou wil voor ik verder ga met andere werk zoeken enz.
Iedereen in mn familie zegt dat alleen ik voor mezelf kan bepalen wat ik wil.
Heb altijd overal een mening over en wist altijd precies wat ik wou maar nu ik hier zit worden mn gedachtes alle kanten op geslingert en weet ik niet eens meer wat ik zelf t liefste wil om ‘‘gelukkig’’ te worden.
Misschien had ik er ook wel een verkeerd beeld bij toen ik hier kwam en werd het me allemaal te mooi voorgeschoteld.
Wat zouden jullie doen als jullie mij waren en in deze situatie zaten?
Ik ga sws niet weg hier voordat ik wat van het land gezien heb ook al moet ik daarvoor weer geld van mn ouders lenen.
Ook heb ik ondertussen al wat nieuwe vrienden gemaakt mar de leegte blijft.
Ik heb geen idee of dit heimwee is of het gevoel van veiligheid en een vertrouwde omgeving wat je thuis hebt of dat ik me gewoon echt niet op mn plek voel hier en daar struggle ik mee.

Je kan wel blijven zitten waar je zit en nadenken over wat je wilt, maar daar schiet je zelf niets mee op en is alleen een verspilling van tijd. Als je altijd overal een mening over hebt of een goede intuïtie hebt gehad over de keuzes die je hebt gemaakt; ga je er nu niets aan hebben om te blijven nadenken, want je komt toch niet tot een conclusie. Ik spreek nu echt uit ervaring: mijn intuïtie zei me altijd wat ik moest doen en zodoende heb ik alle keuzes gemaakt in mijn leven die altijd goed uitpakten. Tot kortgeleden toen ik een keuze moest maken en het niet meteen wist. Ik heb maanden hiermee rondgelopen onder het mom van ‘ik moet nadenken, het moment komt vanzelf’, maar dat is dan niet meer zo. Uiteindelijk moet je de knoop doorhakken en gewoon doen en zien waar het schip strandt. Uiteindelijk is dat ook het avontuur wat bij het reizen hoort en het zo leuk maakt, toch?

Misschien is het toch een idee om het werk te laten zitten, geld te lenen van jouw ouders en samen met andere backpackers mee te reizen of alleen op pad te gaan. Ja, dan leen je wel veel van jouw ouders, maar aan de andere kant ben je dan gerust en hoef je niet meer te stressen om geld, werk en hoe kut het wel niet is daar. Als je dan weer in Nederland bent, kun je een baan zoeken en die schuld bij jouw ouders af gaan lossen. Zo zou ik het oplossen. Het is belangrijk dat je gaat genieten van je tijd daar, anders is elk geld dat er nu in is gestopt sowieso weggegooid en dat is zonde.

Dit. Want wil je echt terugkijken op je tijd in Australië dat je eigenlijk niet hebt gedaan wat je had willen doen? Als het mogelijk is, zou ik geld lenen van je ouders om een betere baan te vinden. zoek een baantje op een boerderij of bij een boomgaard. Daar zijn veel banen in te vinden en het zijn ook typische backpacker baantjes.
Verder denk ik dat je toch wel met de verkeerde reden op dit visum Australie bent binnengekomen. Het is niet de bedoeling dat je geld kan sparen met dit visum. Dit visum is bedoeld dat je kan werken om geld te verdienen voor je reis.

Dit zou ik juist echt niet aanraden in haar situatie. Er zijn extreem weinig banen in te vinden op het moment die fatsoenlijk betalen. Vaak worden backpackers opgelicht of krijgen ze bizar weinig betaald en moeten ze veel betalen voor accommodatie. Mocht je willen werken om geld te verdienen, kun je beter ergens anders werk zoeken en niet op een boerderij. De enige reden waarom je wel op een boerderij zou moeten werken is voor je tweede jaar WHV, maar ik betwijfel of TS dat wil, na deze ervaring.

Je zei in je vorige post dat je het liefst een goed baantje had zodat je wat kan sparen en daarna nog kan reizen. Als je dat wil, moet je daar niet blijven zitten, maar weggaan om die baan te zoeken. Je zou inderdaad ook geld kunnen lenen van je ouders en direct gaan reizen. Feit blijft in ieder geval dat je er niets mee op schiet om daar nog zo lang te blijven zitten, aangezien je daar helemaal niet gelukkig van wordt.

Edit: ik bedoel niet dat je vandaag nog weg moet daar, maar tot na oud & nieuw blijven zitten (waar je zo tegenop ziet bij die familie, zoals je hebt gezegd) is gewoon zonde van de tijd die je nog hebt.

Tjezus wat een rare en vervelende situatie…

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar huis gaan om je schulden weg te werken, je kan altijd nog later als je geld hebt gespaard naar Australië op vakantie gaan

Even een update:
Ben dit weekend heel druk geweest, heb een berichtje op fb geplaatst dat ik wat vriendinnen zocht en er zijn enorm veel reactie op gekomen en dit weekend zijn we leuke dingen wezen doen.
Ik heb ook met de agency gesproken en ga binnekort op gesprek om te kijken wat ze voor me kunnen betekenen.
Ik heb eens rond gevraagd en het is echt een hel om werk te vinden. (geen idee of dit alleen in brisbane is maar iedereen zegt hetzelfde over een baantje vinden)
Ik heb besloten de 3 maanden bij het gezin gewoon af te maken.
We hebben geen contract maar het is gewoon niet netjes om zomaar weg te gaan bovendien zijn de kids gek op me en willen supergraag kerst vieren met me.
Ze vieren hier maar 1 dag kerst en de dag erna is het boxing dag dus ik heb besloten die dag wat leuk te gaan doen in mn eentje of met de meiden die ik hier heb leren kennen.
Zo heb ik ook nog even de tijd om rond te kijken naar evt een andere baan en of die agency echt zo goed is als ze beloofd.
Meiden bedankt voor al het advies, ik zat er echt even helemaal doorheen hier in mn eentje.
Gelukkig heb ik nu wat mensen leren kennen en dan is het ook allemaal al wat minder erg dan dat je hier alleen zit en niemand kent.
Hopelijk krijg ik de kans om al mn dromen na te jagen en er toch nog een leuk jaar van te maken.