Ik zit heeel erg met mijn gewicht

hey, ik echt even iets kwijt.
Ik ben een meisje van 14 jaar, ben 1.72 lang en nu weeg ik 63 kilo.
een paar maanden geleden woog ik 76 kilo. en ongeveer 2 weken geleden 59 kilo.
ik ben zoveel afgevallen, door het middageten over te slaan en het avondeten zoveel mogelijk uit proberen te kotsen ;$
Ik voel nu wel heel goed mij heupen en ribben maar ik vind me zelf alsnog VEEL TE dik en wil nog afvallen.
maar omdat ik vaak te horen heb gekregen dat ik ben afgevallen letten mijn ouders er nu op en mag ik niet nog meer afvallen…
nu met kerstmis heb ik best veel chocolade gegeten en heb ik het idee dat ik 6 kilo ofzo ben bijgekomen dat wil ik graag weer kwijt… weten jullie misschien gezonde tips om af te vallen? of moet ik weer overgeven? en afvalpillen,laxeerpillen werken niet…
Dit heb ik nog nooit tegen iemand gezegd omdat ik me ervoor schaam… aub help me!
XX Lieke

ga aub gewoon gezond eten instead of kotsen… -.-

Eet gewoon gezond, mens.

Je hebt een normaal & gezond gewicht. Stop met op dieet gaan/kotsen en onzeker te zijn met je gewicht. Is NERGENS voor nodig.
Eet gezond en sla geen maaltijden over. Anders ben je aardig op weg naar een eetstoornis…

Eet gewoon gezond. Niet eten is geen oplossing. Daar ga je alleen maar dood van :’)

1,72 en 63 kilo dat is echt mooi hoor. Maargoed je moet niet gaan overgeven. Afvalpillen en laxeerpillen zijn zó slecht. Dus dat moet je je achterwege laten. Sluit je aan bij het healthspo topic/gezondafvallen zou ik zeggen.

Ik heb altijd het idee dat nieuwe gebruikers met dit soort topics gewoon om aandacht komen vragen.

Blijf gezond eten en ga anders een gesprek aan met een schoolart/vertrouwenspersoon/mentor.

Ik twijfel want je hebt nog maar 2 berichten, maar goed dan:

Gewoon gezond eten.
Neem geen snoep/koek/chocolade, maar groente (komkommer, wortel enz.) of fruit (appel, mandarijn, banaan enz.).
Sla geen enkele maaltijd over; dus eet ontbijt, lunch en avondeten. Dit helpt om een jojo-effect zo veel mogelijk te voorkomen als je gewoon gezond blijft eten.
Want wat je nu doet is heel erg slecht. Je kan wel niks meer eten en afvallen, maar zodra jij weer normaal gaat eten kom je met een rotvaart weer aan. Dus gewoon gezond eten.

je moet gezond eten.

Gewoon drie maaltijden en twee tussendoortjes per dag.

Wat je nu doet is niet gezond en begint erg op een eetstoornis te lijken.

Drie gezonde maaltijden per dag, 2 gezonde snacks en wat sporten is het beste dieet !

Jonge je heb geen overgewicht, en sop met wegen dat is niet goed!

Je hebt een heel normaal gewicht, hoor!
Eet gewoon regelmatig en gezond. Niet te veel snoepen, gewoon drie maaltijden per dag en ook soms een tussendoortje.

Zoek psychologische hulp. Je hebt een doodnormaal gewicht (bijna beledigend voor anderen dat je dat dik noemt).

Uit ervaring weet ik dat je zelf weet dat je niet gezond bezig bent en dat je dit bericht typt om dit bevestigd te krijgen.
Ook weet je dat je hulp moet zoeken, maar je weet niet hoe.
Dus. Zoek hulp. Ga niet klagen op forums want daar heb je geen reet aan, behalve dat mensen gaan zeggen dat je op een goed gewicht zit en dat je hier mee moet stoppen.
Dusdat.

Ga dan op z’n minst gezond eten in plaats van dingen over te slaan of uit te kotsen.

Je bent helemaal niet te dik! En ik kan je vertellen dat je zo weer 76 kilo weegt als je weer normaal gaat eten, want dat kotsen moet je echt niet doen. Je moet afvallen door gezond te eten en voldoende te sporten, dan blijft het er ook af.

Maar dit antwoord had je zelf ook wel kunnen bedenken. Hier een topic voor openen heeft geen enkele zin.

Gezonde tips om af te vallen lijken me niet helemaal op zijn plaats met jouw gewicht. Zoek hulp buiten dit forum om. Ik sluit dit topic; wie weet wat je er mee aan zet.