Ik zit er doorheen.

Hee meiden.

Ik heb nu bijna anderhalf jaar een vriend, alleen ik heb al zoveel problemen met die ouders gehad… ( sorry, ik ben er gewoon ZIEK van, ik heb geen zin om alles te beschrijven… ) laten we maar zeggen dat zijn moeder zo’n hekel aan me heeft, en waarom? geen idee… ze stuurt naar zijn ex allemaal hyvesberichtjes van ooh wat ben je een mooie meid blabla… en tegen mij doet ze maar altijd naar… maar goed, nu wilde wij dus in de kerstvakantie afspreken ( we zien elkaar maar 2x per maand, ja ja dat is weinig, ik hoef niet te horen hoe vaak JIJ met je vriendje afspreekt, doet me al pijn genoeg, ik hoef ook geen andere vriend, ik houd stik veel van hem ) maar goed, dat is echt de enige vakantie dat we elkaar kunnen zien, en dan mogen we elkaar alleen met kerst en nieuwjaar zien, en ik ben daar KWAAD over! ze doen ALTIJD moeilijk, ALTIJD! met mijn verjaardag ook, ik was jarig, ik wou lekker gaan gourmetten met me familie en met me vriend dus, moest hij van zijn moeder op de honden passen, MIJN VRIEND IS 17.5… ik ben het gewoon helemaal zat, ik zit er helemaal doorheen, en ik weet geen oplossing, maar die ouders maken me wel helemaal gek… en dan kan je wel zeggen, trek je er niks van aan… ja, gaat nogal moeilijk als je af en toe van die kutreacties tegen je kop aan krijgt gedrukt, en dit soort situaties, ik zie mijn vriend enorm weinig, en dan willen ze ons, de enige 2 weken die we bij elkaar kunnen zijn, verbieden… ik hoef niet echt hulp, want ik heb het nou al zo vaak met mensen besproken, en niemand weet wat ik eraan kan doen, maar afschrijven helpt al een hoop… en misschien lotgenoten met rotschoonouders?

tja is inderdaad super kut. heb het zelf nooit meegemaakt dus ik kan niet met je mee praten, hoop dat het een beetje gaat lukken in de toekomst.

liefsx

Mag ik vragen waarom je vriend er niks aan doet? Hij kan toch ook zeggen ‘Mam, ik pas niet op de honden, … is jarig, dus ik ga naar haar!’

ik meld me aan. mijn schoonmoeder haat me en nu heb ik ruzie en hoef haar nooit meer te zien. maar oke jouw probleem. zijn moeder is gewoon jaloers en probeert jou van hem weg te houden. dat bedoel ik niet lullig maar zo is het wel. en daar kan je vrij weinig aan doen want het is wel zijn moeder.

of je moet met zijn moeder praten of het zolaten en er niks van aantrekken. Of uitmaken maar dat wilde je niet

Omdat zijn moeder de baas is, en als hij iets niet doet zij helemaal flipt en hij al helemaal niet met mij meer mag afspreken.

Ik snap dat het heel vervelend voor je is enzo… Maar moet hij niet ook leren om wat meer zijn mond open te trekken? Zoals het overkomt doet hij precies wat zijn moeder wil, en aangezien je wat met hem hebt, en hij 17,5 is, mag hij toch ook wel zijn eigen keuzes maken?

Nee, die informatie wist ik wel al langer als vandaag, maar wat ik eraan kan doen, ik heb zowaar alles al geprobeert
Eerste en tweede beide al geprobeerd, laatste wil ik niet nee

Tja, kut.
Je vriend zou er idd wat aan moeten doen.
Voor de rest, probeer toch te genieten van de liefde die je van hem krijgt…

Edit: je vriend is bijna 18, volgens mij is zijn moeder heel dominant en is ze het niet gewoon dat mensen tegen haar opkomen.
1 oplossing: hij moet zijn mond beginnen opendoen. Flipt ze? Haar probleem. Ze gaat hem heus niet buitensmijten.

Ik weet hoe het voelt, de moeder van mijn ex was ook nooit aardig tegen mij en wou mij gewoon echt weg hebben.
Uiteindelijk is het haar ook gelukt, dus echt tips heb ik niet voor je.
Maar ik wou even zeggen dat ik met je mee leef, er is niks lastigers dan dat de moeder niet meewerkt.

Blijkbaar niet…

Lotgenoot meld zich! Njah, ze zijn niet zo erg, maar ze vallen wel onder de noemer ‘rotschoonouders’.

mijn schoonmoeder mocht mijn vriend’s ex niet. Zij was dan ook echt een bitch.
Ik weet niet hoe dat met jou zit, maar dat zal wel meevallen. Hij zal voor je moeten opkomen. Of je moet de moeder gewoon mijden. De beste oplossing is denk ik verdraagzaam zijn, en zo beleefd en aardig mogelijk tegen haar te doen.

ja dat is ontzettend moeilijk.

Dat doe ik al… alleen niks is goed bij haar…

Je vriend kan misschien naar jeugdzorg stappen dat hij uit huis wil, op kamer training ofzo. Misschien is die moeder wel gek in dr hoofd(zo klinkt ze wel iig)
En hoe is het met jou ouders? wat vinden die van je vriend? en zijn moeder?
Misschien kan je vriend dreigen om bij jou in te trekken als ze niet normaal doet?
Vaak is het zo dat die moeders hun zoon alleen maar afstoten met dat gedrag en moeten ze inzien dat ze hun zoon beter kunnen vrijlaten.

Ik vind het echt een klote situatie maar ik denk dat je vriend wel iets meer zn best kan doen, al weet ik natuurlijk niet wat er allemaal al is gedaan.

Misschien kunnen jouw ouders op een normale manier met die van hem praten?
Dat komt toch wat beter over dan je schoondochtertje dat tegenover je zit.
Die komen wellicht tot een betere oplossing (:
anders ga je wat vaker naar hem toe, vraag je (bijv bij het afwassen/afruimen) of je kan helpen ofzo… hoe het gaat, enz. Beetje die mensen voor je winnen, zelfs al meen je het niet.
Maar aan de andere kant vind ik ook wel dat je vriend zo sterk moet zijn om tegen zijn moeder te zeggen dat jij ook belangrijk voor hem bent, dat hij jou ook wil zien, maar dat hij heus wel vaak genoeg thuis is om bij haar te zijn.
Goed, ze zal boos worden, maar ze moet er ook maar mee leren leven dat haar zoon groot wordt.

Ik weet het gewoon allemaal niet meer, ik zit er echt doorheen… ik snap niet waarom het nou zo moeilijk is voor haar om aardig tegenover mij te doen, ik ben ook gewoon vriendelijk tegenover die moeder.

mm ik heb nu gelukkig wel aardige schoonouders, maar hiervoor had ik een relatie waar die moeder mij ook zwaar haatte en mij niet goed genoeg vond… drama drama maarja die relatie is dan ook uitgegaan … hopelijk eindigt het bij jou niet zo

Lieve schat, hij woont in Rotterdam en ik in Breda ( dit is niet gemeen bedoelt, maar er staat ook in de beginpost dat ik niet vaker van zijn ouders naar hem toe mag ) dus… sommige tips gaan niet lukken… en dat vriendelijk enz, en mijn ouders… allemaal al geprobeerd, niks helpt.

Ze is gewoon doorgeslagen en koppig en waarschijnlijk oliedom.
Je moet het niet op jezelf betrekken, je doet hartstikke je best en pikt al ontzettend veel! Ik vind het echt een dom kutwijf.

Een paar vriendinnen van me hebben een soortgelijke situatie gehad, en elke keer dacht ik, waarom zegt die vriend daar niks van. Tuurlijk is hij bang, maar kom op, als je 17, bijna 18 bent is het tijd om je eigen leven te gaan leiden!