Ik zit een beetje met mezelf in de knoop..

-----

Nou, ten eerste: Doe het voor jezelf, niet om een vriendje te krijgen!!!
Verder heb ik zelf niet echt tips. Ik ben zelf altijd al heel onzeker geweest, nu nog steeds een beetje, maar sinds ik wat ouder ben en steeds meer uit de puberteit kom, wordt het steeds minder. En ik ben ook heel erg gepest, t/m de 4e klas zelfs, dus ik weet hoe erg het is. Bij mij is gewoon vanzelf over gegaan, dus aan mij heb je eigenlijk niks, sorry.

Je wordt niet als jezelf geaccepteerd, omdat je jezelf niet accepteert. Waarom zou een ander accepteren wat je doet als je dat zelf niet eens kan? Daarbij je moet dingen gaan doen die je leuk vindt. Echt leuk vindt, niet omdat anderen het willen of omdat het stoer is. Dan ga je vanzelf beter in je vel zitten en komt het zelfvertrouwen steeds meer een beetje terug.

huh ik ben zelf even de draad kwijt, in andere forums heb je gezegt dat je al heel lang een vriend hebt en dat je makkelijk zonder make up naar buiten gaat. Dus dan heb je toch geen probleem met je ware gezicht laten zien en dat vriendjes probleem is dan ook weg? Of heb ik het verkeerd?
Ik snap dat je je natuurlijk altijd onzeker blijft voelen, maar meer om het beter te begrijpen.