Ik voel me de laatste tijd niet heel goed enzoo
Ik heb steeds minder honger en tussen de middag in de pauze op school, heb ik na 3 of 4 happen van mijn boterham al genoeg en zit ik dus vol… Ook tijdens het avond eten heb ik dat… (Voor de mensen die dit willen weten:
Ik ben 13 jaar, 1 meter 67, 47 kilo.)
Heel vaak als ik opsta zie ik sterretjes en word ik duizelig…
Eeerlijk gezegt maak ik me een beetje zorgen, ookal zal het geen ernstige ziekte zijn ofsoo…
Dat heb ik ook heel vaak. Het is een soort cirkeltje. Je eet, zit vol, word misselijk en zo blijf je dooraan maar je word steeds duizeliger enzo dus je moet dat zien te doorbreken… Ik weet nooit hoe ik dat moet doen maar het lukt wel altijd. Gewoon kleine beetjes eten, niet in één keer heel veel maar verspreid over de dag en dan steeds wat meer…
En als het echt niet lukt dan kan je altijd nog naar de huisarts toe. Je gewicht is ook wel een beetje laag vind ik hihi.
je ziet inderdaad in een cirkel. je hebt geen honger, eet niet, je maag ‘verkleint’ waardoor je sneller vol ziet, etc.
je moet écht meer gaan eten, ondergewicht is niet goed! gewoon doorzetten om tóch die boterham op te eten; dat hoef je bij wijze maar 2 dagen te doen, en je bent er al aan gewend.
Gewoon dooreten. Als je structureel te weinig eet, krimpt je maag, daarom zit je nu misschien al vol. Als je dus elke dag nadat je vol zit nog één of twee happen extra neemt, zal je maag ook weer oprekken. Ik weet hoe het is, succes!
Maar jij bent waarschijnlijk wat ouder, of niet? Ze dijt nog wel uit hoor. Toen ik 13 was, was ik ook net zo lang en woog ik nog minder en tegenwoordig heb ik ook een gezond gewicht.
als ik opsta van heel lang zitten of slapen wordt t ook bij mij een beetje ‘‘zwart’’ voor mn ogen, dat komt omdat je te snel opstaat.
als je eerst even rechtop blijft zitten voor 5 sec en dan langzaam opstaan heb ik t niet meer.
en bij jee eetprobleem: in de pauze kan je dan per week 1 hapje meer eten, zodat je lichaam er een beetje ‘gewend’ aanraakt.
ik hoop dat dit je een beetje geholpen, ik ben ook 47 kilo, ik eet superveel maar kom niet aan (thank god!)
dus ik denk niet dat t ondergewicht?
Aansteller -,- je hebt gewoon in trek
maar van 3 of 4 happen ben je echt nog niet echt vol.
Ondergewicht in de puberteit is trouwens best normaal als het maar ietsjes is, omdat jesnel groeit maar je gewicht er niet zo snel weer bijkomt.
Inderdaad! Je hebt al enigszins ondergewicht, en je ziet soms ook sterretjes etc, dus je zal echt door moeten zetten, wil je gezond zijn/blijven. Je had dit topic trouwens beter bij food en sport kunnen zetten misschien, maar oke
Sorry hoor. Maar ik ben echt géén aansteller ’
En ik heb wel trek, maar geen honger… Volgens mij kan jij niet weten wanneer ik wel of niet honger heb na 1 boterham… -__-
gewoon doorzetten, anders krijg je echt een serieus probleem.
als het echtechtecht niet wil naar de huisarts.
wat ook helpt, heeele lekkere dingen eten, dan eet je het gewoon, no matter of je vol bent of niet, dan wordt je maag dus weer groter en kun je de rest makkelijk eten