Ik zie zijn ex als bedreiging...

Dames, ik zit echt met een stom probleem…

Mijn huidige vriend heeft, net zoals ik en zoals velen, ex(en). Een van deze exen zit nog in zijn vriendengroep en al zijn vrienden mogen haar, inclusief hij. Je zou zeggen dat ik juist haar als een bedreiging zou zien: niet dus…

Er is een andere ex, Y. Ik heb haar een aantal keer gezien, één van die keren heeft ze tegen me gepraat, maar ze was niet bepaald vriendelijk. Al z’n vrienden mogen haar niet, en mijn vriend noemt haar de grootste fout van z’n leven. Ik snap mezelf ook absoluut niet dat ik haar als een bedreiging zie, maar toch doe ik dat. Ik vind haar een mooi meisje om te zien, misschien is dat het. Misschien ben ik onzeker, of misschien komt het doordat ze zich vijandig opstelt naar mij toe. Met zijn andere ex heb ik totaal geen problemen en kan ik hartstikke goed overweg.

Iemand hier een tip voor? :f Ik wil er echt niet meer mee bezig zijn en m’n vriend er echt niet meer mee lastig vallen!

Dus hij noemt haar zijn grootste fout van zijn leven en je ziet haar nu nog als bedreiging? Jij bent moeilijk te overtuigen xD Het lijkt mij namelijk overduidelijk.
Gewoon haar vijandige gedrag negeren. Ex = ex, it’s over.

Ik denk dat Y gewoon jaloers is. Mijn vriend was eerst ook nog bevriend met een ex van heel lang geleden, en zij deed echt heel onaardig tegen mij. Maar dat is vanzelf weer over gegaan. Geef Y gewoon geen aandacht, en dan zal het ook wel bij haar overwaaien. Je hebt tenslotte niks om bang van te zijn.

Ik heb precies het zelfde probleem als jou, maar dan niet met zn ex, voordat hij en ik een relatie begonnen had die een ander meisje, maar zij heeft een kind en ik zie haar dus als een bedreiging en niet zn super knappe ex waar die nog goed mee bevriend is. Weet zelf ook niet hoe ik het moet oplossen, dus eigenlijk heb je ook niet veel aan dit bericht. Misschien zou je het je vriend kunnen vertellen en kijken wat hij zegt.

Gewoon negeren. Dat gevoel is gewoon normaal, omdat ze vijandig is en niet omdat je onzeker bent. Je zegt zelf dat je vriend het als een fout zag toen hij met haar ging. Dus onzeker is het echt niet. Laat haar lekker maar zo. Zij heeft een probleem. Gewoon doen alsof het je niets doet.

Ik heb het er al wel eens met m’n vriend over gehad. Hij zegt dan ook dat ik me nergens druk over hoeft te maken, dat hij niks meer met haar te maken wil hebben en dat hij van mij houdt. Misschien ben ik inderdaad wel moeilijk te overtuigen. :stuck_out_tongue:

Bedankt voor alle reacties! :slightly_smiling_face:

Die ex is gewoon jaloers meid !