Ik zie verschrikkelijk op tegen school.

Hoi, ik heb een probleem. Ik moet bijna weer naar school en zie er echt verschrikkelijk tegen op.

Ik heb sowieso nooit echt van school gehouden, maar nu ben ik blijven zitten en ben ik ingeroosterd bij allemaal mensen bij wie ik écht niet ingeroosterd wilde worden. Bij een groepje van die arrogante, aandacht vragende meisjes, die jongens zijn ook van die ‘stoere’ jongens die kutopmerkingen maken en alles, 1 meisje vind ik wel heel aardig maar haar beste vriendin mag me niet, dus die gaat er alles aan doen dat ik niet met dat meisje omga. Maar vooral het probleem, (want zulke mensen interesseren me normaal weinig) dat ik bij géén één vriendin in de klas zat, als ik nog bij vriendinnen en vrienden zat maakte die andere mensen me niet uit, maar nu weet ik echt niet met wie ik om moet gaan. Ik ben gewoon bang dat niemand naast me wilt zitten en dat ik overal alleen zit.

En waar ik vooral zo bang voor ben, gym. Ik haat gym, ik haat het echt. Heb veel gespijbeld voor gym maar dat zit er nu niet meer in, maar bij gym moet je altijd samen doen. Maar met WIE? En ik ben heel slecht in gym, ik schaam me altijd en doe alle dingen altijd fout. En ik heb de leraar weer die me een keer uitlachtte omdat ik zo slecht in gym ben. En zeker nu ik niemand ‘vertrouwd’ bij me heb in de klas wordt ik heel onzeker bij gym.

Toen ik had gezien hoe ik was ingeroosterd heb ik echt moeten huilen. Ik zie zo verschrikkelijk op tegen school. Ik zit sowieso op een stomme school, maar andere school is geen optie. Maar nu haat ik het echt. Ik ben zo vreselijk bang dat ik overal buiten val. Ik heb dat vooral omdat ik het eerder heb gehad, in de 2e heb ik een vreselijk jaar gehad, daar heb ik mezelf echt doorheen moeten sleuren, maar dat is geen pretje. Ik had huilbuien 's avonds in bed omdat ik heel erg ruzie heb gehad met heel de klas en ik echt buitengesloten werd. En stress en toen ging het al slecht op school.

Ik ben ook bang dat ik het dit jaar weer niet haal. En dan heb ik een probleem, dan MOET ik van school af. En ik ben al kwaad op mezelf dat ik ben blijven zitten.

Ik heb buikpijn als ik aan school denk…
Iemand tips?

In de pauze gewoon heel veel plezier met je vriendinnen maken.
En misschien vallen die kinderen uit je klas nog best mee!

Ik mag morgen weer, heb er echt super veel zin in! Ook al zitten al mijn goede vrienden ook in een andere klas(sen).
Ik kan je verder niet helpen…

Wat vervelend…

Misschien moet je eerst gewoon kijken hoe het gaat, misschien maak je al snel vriendinnen en valt het idd wel mee. En als het echt niet gaat naar je mentor stappen en vragen of je mag worden overgeplaatst naar een andere klas?

Je kan zo iig wel beter opletten, aangezien je niet afgeleidt wordt door mensen, en dan ga je sowieso wel over. En dan in de pauzes veel lol maken.

Gym haat ik ook, bijna nog erger dan school, maar ja, wat moet dat moet.

probeer die meiden een kans te geven.
misschien lijken ze eerst wel echt van die huppelkutten enzo, maar misschien vallen ze uiteindelijk mee.
wat gym betreft: ik haat het ook, vreselijk, niemand wil ook altijd met mij samen doen, maar er blijft altijd wel iemand over, toch? en anders moet je het er een keer met je gymdocent over hebben.
succes!

Tsja dat is wel erg, maar in de pauze kun je toch wel bij je vrienden zitten?
Kan je je niet laten overplaatsen? Wat er ook gebeurd, blijf vriendelijk en doe alsof je niemand haat, door bijv. een gesprek te beginnen of gewoon een complimentje te maken van “wat een leuk shirtje” of zo. Neem zelf het initiatief om vrienden te maken want zoals ik het nu hoor kun je er niet op rekenen dat anderen dat zullen proberen. Lukt het niet, ach boeiend, dan zit je maar alleen zo erg is dat toch niet? Als je maar in de pauze wat mensen hebt

Sterkte

Ik heb dat vorig jaar ook een beetje gehad… Toen ik net in de 2e kwam kreeg ik ruzie met toen m’n beste vriendin. Ze was heel populair en had helemaal de macht over mij. Toen ik ruzie met er kreeg stookte ze bijna de hele school tegen me op. Door haar heb ik ook een andere hele goeie vriendin verloren omdat ze bij elkaar in de klas kwamen. Ik trok het niet meer en ben na de kerstvakantie naar een andere school gegaan. DE BESTE BESLISSING IN MIJN LEVEN. Mijn nieuwe school is heel fijn met allemaal leuke mensen en ik heb heel veel nieuwe vriendinnen waar ik heel veel mee omga. Ik begin dinsdag in de 3e en heb er onwijs veel zin in om alle leuke mensen weer terug te zien.

Ik weet niet of van school veranderen bij jou een optie is - ik weet niet waarom - maar mij heeft het echt geholpen. Misschien kan je het er met je ouders over hebben? Of met je mentor?
Heel veel succes!x

Oja, dit helpt echt!!

Zijn het echt alleen maar van die arrogante meisjes?
Zit er verder niet 1 leuke tussen? Soms zijn dat van die heeel onopvallende meisjes, maar als je verder geen vriendinnen in je klas hebt zitten kan het juist leuk zijn om met zo’n meisje op te trekken die ook niet zoveel vrienden heeft. Hetzelfde geldt voor jongens, wie weet is die ene jongen die iedereen een nerd vindt best aardig!

Verder moet je je niet teveel aantrekken van kutopmerkingen.
Hartstikke veel mensen (waaronder ik) zijn slecht in gym, dat die mensen nu toevallig niet in jouw klas zitten… Gewoon een beetje je best proberen te doen, en als iets niet lukt jammer dan.

Ik heb in de 4e ook in een kutklas gezeten waar weinig aardige mensen in zaten, en heb me er gelukkig doorheen weten te slaan :wink: okee, ik heb me aant begin van het jaar heel erg afgezonderd van die klas, en ben alleen met mensen uit andere klassen omgegaan, maar het werkte wel. En een voordeel: nu kan je beter opletten tijdens de les ipv kletsen :wink:

Word zelf ook een huppelkut

Haha je klinkt echt precies als mij, ik denk ook zo maar dat was meer de vorige jaren. Ik merk echt als ik ouder word dat het me minder kan schelen, maar ik heb dan ook niet zon kutklas… Ik ben 1 keer blijven zitten en later leerling en nu naar havo dus ik kom bij allemaal jongere mensen.
Je kan ook vragen of je overgeplaatst mag worden, dan zeg je gewoon tegen de leraren dat je je echt niet op je gemak voelt daar en dan mag je meestal wel worden overgeplaatst!
Succes!

Oja, en toen ik bleef zitten kon ik ook niemand en kwam bij een meisje die ik arrogant vond. Dat meisje is nu al 3 jaar mijn beste vriendin! :grinning:

Kun je niet proberen of je overgeplaatst wordt?
Misschien zitten er wel een paar leuke mensen in je klas waar je wel een beetje mee om kunt gaan. Het zal wel zo lijken alsof de klas alleen maar bestaat uit die domme mensen, maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen jou al bij voorbaat niet mag. Je ziet het de eerste schooldag wel, het heeft nu nog geen zin erover te piekeren! Zodra het inderdaad zo is dat je helemaal niemand hebt (en volgens mij gaat dat niet gebeuren), is het pas tijd om te bedenken hoe je het in je klas wat leuker gaat maken:).

oh ik had ook altijd zo’n haat aan gym. wat was ik blij toen ik mijn laatste gymles ever erop had zitten. maar ik kan je niet helpen. probeer er het beste van te maken zou ik zeggen. misschien kan je mentor je helpen. succes en sterkte!

Dat dacht ik ook. Want je zit daar voor jezelf, niet voor die kinders.

Je moet niet bang zijn. Dat weerhoud je ervan om nieuwe vrienden te maken. Zet je oordelen opzij en doe je best om er het beste van te maken. Ik heb zelf ook in vreselijke klassen gezeten, maar heb altijd wel een of meer vriendinnen gehad. Je hebt nou wel de kans om echt goed op te letten, je best te doen, en dit jaar te halen. Heb vertrouwen in jezelf, dan kan je alles.

Als het echt niks wordt met je klas, dan moet je er met je mentor over praten. Dan kunnen jullie samen naar een oplossing zoeken.

heb ik ook maar dan omdat ik naar een nieuwe school ga en in een klas kom met mensen die ik totaal niet ken en ze zagen er zo tuttig uit xD

Ik wordt er altijd zo zenuwachtig van.

vraag of je overgeplaatst mag worden?

Maak er het beste van! En doe dat niet voor iemand anders , maar voor jezelf. Je bent wie je bent & als die mensen uit je klas je gaan uitsluiten ofzo , zegt dat volgens meer over HUN karakter dan over het jouwe…

Succes meid!

Erger dan mij kun je het niet hebben…
Ik heb gewoon helemaal niemand op school en ik zit altijd alleen.
Onder de pauze’s zwerf ik maar wat rond in de stad of ik zit achter de computer in het open leer centrum.
Ik zit dan wel op het MBO en hoef gelukkig alleen dit jaar nog met veel stage…

Wat maakt het uit dat je elke les alleen moet zitten?
Zo wordt je wel niet afgeleid en kun je goed leren.
Als ze dom doen gewoon negeren of gewoon naast iemand zitten die ook alleen zit.