Ik zie het even niet

Sinds ik het nummer van mijn ene beste vriendin aan mijn andere beste vriendin heb gegeven en we met zn drieen in een groep zitten voel ik me heel raar en alleen. Ze praten veel met elkaar en als ik wat zeggen lezen ze het maar reageren ze niet. Mijn ene beste vriendin begint zelfs nooit meer een gesprek! Ik ben bang dat ze op me uitgekeken is en ze nu met mijn andere beste vriendin vriendinnen wordt. Alleen als ik een gesprek begin dan reageert ze nog wel zo als altijd. Ik voel me nu best wel gebruikt dat ze door mij nog een nieuwe vriendin heeft. We zouden vandaag logeren maar ze heeft zelfs niet eens meer gereageert…

Stel ik me aan? Ik wil gewoon geen vriendinnen kwijt raken, maar ik gun het ze echt heel erg maar ik wil er gewoon niet buiten vallen.

Ik heb dit ook gehad! Ik zat vroeger op scouting en daar had ik een hele goede vriendin S. Daarbuiten had ik mijn beste vriendin M. Die ik al een paar jaar kende. Ik heb M. Toen meegenomen naar scouting en ze bleef erop. Ondertussen zijn zij beste vriendinnen geworden. Maar nu spreken S en M vaak af en appen elke dag heel veel. Terwijl M dat helemaal niet meer zo vaak met mij doet. Nou vind ik het vervelends als we met zn drieën zijn en ze gaan tegen elkaar zeggen hoe een beste vriendinnen ze ook al niet zijn en over dingen hebben waarvan ze weten dat ik er niet bij was. Daardoor begon ik dat een beetje te vermijden omdat ik er toch maar voor niks bijzat. En nu is het contact ook minder geworden met M, maar ik wil haar echt niet kwijtwil maar ik weet niet wat ik nog zou moeten doen, ik ben niet zo iemand die dan het contact tussen hun wil verpesten. Xx

hier heb ik zo vaak last van…
als ik jou was zou ik als het langer zo doorgaat haar om uitleg vragen.
dit is namelijk niet echt aardig ofzo

Nee, eerste haatten ze elkaar. Nu hebben ze t wel bijgelegt maar dalijk worden ze beste vriendinnen en sluiten ze mij buiten. Dat zou ik niet echt leuk vinden ofzo. Maar het is niet dat ik ze t niet gun.

Wat een vervelende situatie. Misschien kan je ze allebei bellen en vragen om met z’n drieën af te spreken? Dan vertel je ze dat je je een beetje buitengesloten voelt, wie weet bedoelen ze het niet verkeerd.
Als ze dan vervelend reageren, vind ik dat ze geen leuke vriendinnen zijn en dus ook niet jouw vriendschap waardig. Een beste vriendin hoort je niet buiten te sluiten.

Ik zou het gewoon eerlijk met ze bespreken, aangeven dat je het gevoel hebt dat je buitengesloten wordt en dat je dat niet prettig vindt, en dan zien hoe ze reageren. Meer dan dat kun je er niet aan doen.
Ik heb deze situatie ook gehad - vriendinnen die door mij elkaar leerden kennen, we vormden een groepje etc. maar uiteindelijk was ik de buitenstaander. Maar die vriendinnen waren ook verschrikkelijk impulsief - echt van die types die even een tijdje veel met je omgaan, dan je opeens laten vallen voor anderen, dan weer even met je omgaan, dan je weer laten vallen etc. Die mensen springen gewoon van de ene vriendin op de andere en ik zou je er niet persoonlijk onzeker door voelen. Mijn situatie loste zich uiteindelijk vanzelf op want ze kregen ruzie en lieten elkaar als een baksteen vallen (zoals ik al zei, impulsief…) en ja de ene vriendin moest met mij niets meer te maken hebben en de andere vriendin bleef over :’) Niet dat ik daar uiteindelijk nog heel lang bevriend mee ben geweest.

Bedankt voor jullie verhalen meiden! Ik voel me alweer een stukje beter. Ik had ook al met de ene vriendin gepraat hier voor. Ze zei dat ik nooit bij haar eruit zal liggen en ect. Maar een gesprek starten doet ze niet meer. :bored:

dat had ik precies t zelfde. eerlijk en open blijven. ze moeten wel beide weten hoe jij je hierbij voelt.