Ik zie geen toekomst in ons relatie?

Hey meisjes!

Ik ben sinds 7 maanden samen met m’n vriend. We hebben onze downs, maar meestal zijn het toch wel ups :slightly_smiling_face: Hij is van het begin af aan al de meest ‘verliefde’ geweest. Ik weet dat hij me graag ziet, no matter what! Hij weet ook dat ik (vooral in het begin) veel twijfels heb gehad, maar ik zie hem ook heeeel graag. Hij betekent enorm veel voor mij, is mijn beste vriend, maakt me altijd aan het lachen! Ik ben heel gelukkig bij hem! Toch heb ik altijd het gevoel dat ik mij niet voor altijd samen zie met hem… We zijn heel verschillend (wat opzich geen probleem hoeft te zijn), maar ik mis sommige dingen wel (dan vooral de zin naar avontuurlijke reizen). We zijn zo verschillend, dat ik soms denk dat er misschien wel nog iemand rondloopt, die misschien wel beter bij me zou passen… Ik vind het dan zo erg dat ik dit denk, aangezien mijn vriend me echt supergelukkig maakt, en echt enorm lief is voor me. Maar ik wil hem niet kwijt… Is dit iets waar ik me zorgen om maak? Moet ik nog niet teveel aan de toekomst denken, maar vooral genieten van het nu? Of ben ik gewoon een verschrikkelijk persoon doordat ik dit denk? :thinking:

Ik denk dat je gewoon moet genieten van het nu, uiteindelijk wordt alles vanzelf wel duidelijker! En je bent zeker geen verschrikkelijk persoon omdat je dit denkt, volgens mij denken namelijk genoeg anderen dit ook wel eens.

misschien moet je eens gaan nadenken over je eigen gevoelens ipv medelijden zoeken omdat hij je zo leuk vind etc, als jij geen toekomst ziet moet je echt even gaan denken of je wel deze relatie wilt voortzetten.

Het is ook lullig naar hem toe aangezien je zegt dat jij telkens twijfelt etc…

Hmm, lastig. Weet ook niet hoe oud je bent en zo, maar ik denk dat je idd bij jezelf moet denken of je hem écht nog leuk vindt. Het klinkt namelijk alsof hij helemaal gek op jou is, maar jij eigenlijk niet zo gek op hem en dat je je daar eigenlijk een beetje schuldig over voelt. Als je echt gek op hem bent en van hem houdt, zou ik niet al teveel nadenken over de toekomst. Je leeft tenslotte in het hier en nu. Het kan ook dat je er achter komt dat dit toch niet is wat je wilt, en dat is ook helemaal niet erg. Als je maar doet wat goed voelt, niet iets uit medelijden doet.

Ik zou er niet teveel over nadenken, als jullie het nu leuk samen hebben is het toch goed? En niet alle relaties duren eeuwig, maar jullie kunnen nog wel een leuke tijd hebben samen! Ik heb ook wel een relatie gehad waarvan ik wist dat het geen toekomst had (wat ook zo bleek te zijn) maar toch hebben we een super tijd gehad waar ik zeker geen spijt van heb.