Ik zie er niet uit.

Dat gevoel heb ik dus elke elke elke dag. Ik word er onderhand wel ontzettend gek van. Zonder make up zie ik er heel moe uit en heb ik 1842181 puisten. Met make up zie je dat niet, maar dan zie ik er echt nog veel erger uit. Ik weet niet, maar op een of ander manier zie je heel goed dat ik foundation op heb en alles. Dan zie je de oneffenheden (ofzo) nog veel beter. Mijn wenkbrauwen zijn supersupersuper dun en ik heb een hekel aan m’ n neus. En nu begin ik ook heel onzeker te zijn om m’ n ogen. Die vind ik veel te klein. Ik weet nooit wat aan te trekken. En als ik naar school moet sta ik altijd wel 2 uur eerder om er nog wel “normaal” uit te zien. En als ik toch op school zit, voel ik me zooooo lelijk en alles.
Dan meld ik me ziek of ga ik, als ik tussenuren heb, naar huis om wat anders aan te trekken… Ik weet niet, opzich weet ik dat er niet heel slecht uitzie, maar het kan altijd beter vind ik. Ik zit gewoon echt nooit lekker in m’ n vel? Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit ophoudt? Want steeds als ik bijvoorbeeld heb afgesproken of gewoon de stad in wil of gewoon naar school o.i.d. ga ik niet of zeg ik het meestal af want ‘die dag zie ik er toch niet uit’. Het verpest echt alles voor mij.

Kunnen jullie me helpen?

Gebruik geen foundation, wees aaaardig voor je huid dan word het mooier. Niet van foundation elke dag.

Je moet gewoon, elke keer als je dat denkt, denken: Wat ben ik toch een aansteller.
Je zegt zelf dat je weet dat je er niet slecht uitziet, ookal kan het beter. Oftelwel: je vindt jezelf niet ZO lelijk. Dus je moet er gewoon niet steeds aan denken en je verder niet zo aanstellen.

Ga naar je huisarts voor je puistjes, die kan je er een zalfje tegen geven. Maak je wenkbrauwen wat donkerder met wenkbrauwpotlood(niet te donker natuurlijk!). Zoek tips op internet om je ogen groter te laten lijken door middel van goede make-up(stop met de foundation). Ga eens naar de stad met vriendinnen en koop leuke kleding. Maar om van je onzekerheid af te komen, zal alles toch van binnenuit moeten komen.

k ben het met ze eens.
Je moet idd ook iets aan je zelfvertrouwen doen, je kan je hele hoofd wel verbouwen maar als dat niet helpt.

Je moet niet zo denken aan je uiterlijk, zelf ben ik ook een puistenkop ;p
nu valt het wel mee, want als je in de zon gaat liggen is goed voor je puistjes.
dus ik smeer nu ook geen troep op & gewoon goed schoon houden.
& een beetje wenkbrauwpoeder op doen,
en ga gewoon een keer gezellig winkelen of gewoon een verwen dagje met jezelf, b.v. maskertje op en lekker warm bad !
en wat ik doe is, als ik op school naar de spiegel ga met vriendinnen dan kijk ik alleen naar dingen die ik mooi vind aan mezelf, b.v. me lippen ofzo, dus doe ik dan laagje lipgloss op ! (:
valt dat wat meer op

Pff.
Ik merk wel dat je mensen heel vaak afkraakt.Maar afgezien van dat:

OT: Misschien moet je ff naar jezelf kijken en aan jezelf werken, door middel van positieve gedachten, goede huidverzorging. Uiterlijk is niet alles. Je innerlijke telt; heb je een goede uitstraling dan merken ze dat eerder op dan je puisten.

Je loopt wel iedereen af te zeiken en alles, zeker om jezelf hoger te voelen ofzo?

Nou dat vind ik ook niet bepaald vriendelijk zeg! Dat zou je ook best anders kunnen brengen.
Je bent zo toch geen haar beter?

positief denken als eerste,
ten tweede, ik las dit laatst ergens; telkens als je jezelf afkraakt (wat zit mijn haar stom, wat heb ik veel puisten, wat ben ik lelijk etc) denk je bij jezelf, zou ik het toelaten als iemand anders dit tegen mij zou zeggen (bijv een vriendin) nee! dus waarom zeg je het zelf?
probeer dingen positief te benaderen en probeer je niet zo druk te maken
iig succes!

Heel vaak? Je kan het ook overdrijven…

Ik probeer je toch eronder te helpen.

Wauw, ja inderdaad! Hier heb ik wat aan.

Volgens mij overdrijf je, wil je svp een foto posten, ik vraag me nu af hoe je eruit ziet :'D

En met foto kunnen we ook beter advied geven.

Voor de rest gewoon naar de huisarts met je puisten, en een x naar de kapper. Een mooi kapsel doet wonderen.

Anus! Ben het met je eens.

Ik moet steeds lachen om je naam.

laat een foto zien;)
kunnen we je tips geven want zo gaat dat veel lastiger…

Kijk eens in het topic Meer zelfvertrouwen! bij beauty (denk ik).

Je kan nog lager vallen, je kan jezelf helemaal lelijk vinden net als ik. :slightly_smiling_face: (Ik help niet.)

Nee,sorry,ik post liever geen foto…

Stond/staat er wel een op je profiel?

Nee? xD