ik zie er best erg tegenop..

Morgen ga ik dansen, maar na dansen,
hebben we met onze dansgroep een fotoshoot,
en daarna gaan we met z’n allen even ergens eten,
om elkaar beter te leren kennen…
maar ik zie er best wel tegenop, omdat ik ook tijdens het dansen,
altijd wel een beetje er buiten sta, en ik nou niet zo’n brutaal iemand ben,
die tegen iedereen gaat zitten praten…
maar ik ga wel gewoon. (: want het lijkt me ook wel weer gezellig.

Dat heb ik nou ook altijd! Terwijl als je toch meegaat, het keigezellig kan zijn.
Maar als ik hoor dat je dansgroep een fotoshoot enzo heeft, lijkt het me dat jullie best goed zijn, en dus allemaal dezelfde interesse delen. Dan zal het vast wel met de anderen klikken, ook al ben je niet zo brutaal. Toch? :slightly_smiling_face:

jaa, ik heb ook heel erg zin in die fotoshoot,
maar ik kijk mee tegen het samen eten op…
haha, maar ik denk ook wel dat het gezellig wordt. (:

Inderdaad, je hoeft echt niet het hoogste woord te voeren.
Het wordt vast wel vanzelf gezellig en als je begint een beetje mee te praten en te lachen, voel je je al gelijk op je gemak.

Het kan echt niet zo zijn dat iedereen in jouw dansgroep zo’n grote mond heeft. Ga bij het etentje gewoon bij 1 of 2 mensen zitten die jou aardig lijken en klets een beetje met hen. Jullie delen sowieso al dezelfde hobby: dansen. Vraagt bv waar ze op school zitten, wat ze van het dansen vinden enz. Je hoeft echt niet de drukste te zijn om de gezelligste te zijn. En: waar je tegenop ziet, valt achteraf meestal mee! Veel plezier.

trek je mooiste kleding aan, dan voel je je zekerder. En probeer gewoon wat meer te praten!!
Laat ze gewoon zien dat jij ook leuk ben om mee te praten!!!
Wees vrolijk

succes

Haha, hier herken ik mezelf best wel in! Maar er blijken in iedere groep mensen bijna altijd wel mensen te zijn die ook niet zo’n grote mond hebben. Ga gewoon bij mensen zitten die je wel aardig lijken, en als je niks te zeggen weet, luister dan gewoon en gooi er af en toe een opmerking in zodat ze niet vergeten dat jij er ook nog bent ;p

gewoon gaan en je ziet wel wat er gebeurt :slightly_smiling_face:
laat het gewoon allemaal op je af komen je zult zien je maakt je druk om niks.
zolang je maar een beetje mee praat en lacht komt het helemaal goed stel je open op en kijk blij :slightly_smiling_face:

Ik ook ;p
Als je me (goed) kent dan ben ik best spontaan, maar ik ben in een vreemde groep waarbij mensen best wel spontaan zijn echt heel erg verlegen…
Maarja…
Probeer bijvoorbeeld een gesprek te krijgen met iemand die ook niet heel spontaan is…

Ik herken mezelf er ook best wel in. Maar met de mensen van je dansgroep heb je dezelfde interesses dus kan je daarover praten en dan wordt het vanzelf vast wel gezellig :grinning:

Daar herken ik mezelf ook helemaal in! Met mensen die ik ken ben ik best spontaan, maar in een vreemde groep met mensen die best spontaan zijn ben ik heel verlegen.

Ja gewoon gaan
tis dat jullie gaan uiteten, dan hoef je ook niet perse iets te zeggen tijdens het eten even
en verder, gewoon beetje leuk meepraten met de rest enzo

Ik zou wel gaan.
Even sterk zijn en die meiden gewoon aanspreken wanneer jullie wat gaan eten.
En als iemand wat zegt, reageer daar dan op.
Probeer dus contact te leggen met die meiden.
Misschien pakt het wel heel anders uit dan je denkt en is het hartstikke gezellig

ik vind dat soort dingen ook altijd doodeng, maar je moet het gewoon doen, na afloop zul je je hartstikke goed over jezelf voelen/