Ik zeur teveel?

Hello.

Sorry voor mijn zoveelste topic, maar ik word gewoon helemaal gek van mezelf.
Volgens mijn vriend zeur ik teveel.

In een vorige relatie had mijn vriendje een ander vriendinnetje, naast mij. En als zij belde liep hij de kamer uit om met haar te praten enzo. Daar ben ik later achtergekomen en was ik helemaal kapot van, ik besloot gewoon helemaal geen jongen meer te willen in mijn leven. Totdat ik 3 maanden later mijn huidige vriend leerde kennen en hij wel heel erg lief voor me was en begreep hoe ik me voelde. Ik besloot het een kans te geven en we zijn nu bijna 13 maanden samen.
Ik hou zo ontzettend veel van mijn vriend dat ik steeds banger word dat hij weggaat, ook al verteld hij me dat hij geen rare dingen zal doen.
Alle meisjes die te dicht in de buurt van mijn vriendje komen zou ik het liefst afschieten, gewoon omdat ik niet wil dat hij weggaat.
De laatste tijd zit hij erg veel op msn en heeft gisteren ergens een nieuw profiel aangemaakt. Daar stond op dat ze maar om zijn msn moesten vragen als ze dat wilde, dat vond ik niet leuk en toen heeft hij het weggehaald. Gisterenavond heeft hij tot kwart over één met een meisje van die site berichtjes gestuurd terwijl ik er naast lag. Ik had om half 12 gevraagd of hij wilde stoppen, maar dat deed hij dus niet, totdat ik om kwart over 1 heel erg boos werd.
Nu typt hij op MSN heel veel en ik ben echt bang dat hij rare dingen doet of zegt, terwijl ik eigenlijk helemaal geen reden heb om zoiets te denken omdat hij ‘nog nooit’ iets fout heeft gedaan.
Als ik dan vraag wat hij doet mag ik dat niet weten want hij zegt dat ik overal over zeur en dat dus zijn ‘privacy’ is en het mij niks aangaat.

Weet iemand wat ik hier het beste aan kan doen? Want heel lang kan het niet doorgaan zonder dat hij helemaal gek van me word, terwijl ik hem helemaal niet boos wil maken.
Hierover praten met hem heb ik al gedaan, maar ik weet dat het aan mij ligt en dat ik er iets aan moet veranderen, niet hij.

& sorry voor het lange verhaal.

xxxx

Beetje raar als hij dat doet terwijl jij ernaast ligt.

vind ook dat het raar is dat hij dat doet als jij er naast ligt, maar ik snap wel dat hij zijn privacy wilt. gewoon wat meer ruimte gunnen, maar wel tegen hem zeggen dat je het niet leuk vind als jij er bent dat hij dat dan de heletijd doet ofzo?

Maar ik ben er al 3 weken, dus vind hij dat hij ook wat tijd voor zichzelf nodig heeft zonder dat ik erover loop te zeuren.

Ik vroeg me dus af of meer meisjes dit hebben en hoe ze daarmee omgaan.

ik denk dat hij met haar heel leuk praat, omdat hij dat met jou dat niet kan doen.

dus ga es leuk met hem praten :grin:

ga es een keer rustig met hem praten, op een moment dat het goed uitkomt. vertel wat je dwarszit, en geef hem ook de kans zijn verhaal te doen.

Dat heb ik al geprobeerd, maar hij fockt zichzelf op dat moment zo op dat hij ALTIJD boos word, dus dat werkt niet. Hij weet ook wel wat me dwarszit, dus daar ligt het zeker niet aan.

ehm, ik heb het ook wel een beetje. niet percies hetzelde als jij, maar ik ben ook heel bang dat mn vriend vreemdgaat/we uit elkaar groeien/ ik hem kwijt raak. k heb nu een half jaar met hem, en hij heeft ook nog nooit iets fout gedaan. maar als hij bijvoorbeeld zegt; ja ik vind dat dat meisje echt mooi haar heeft, bedoeld hij er verder niks mee, maar ga ik er altijd dingen achter zoeken. terwijl dat helemaal niet nodig is want hij doet toch niks. hij is op dit moment naar LowLands, en k ben ook echt heel bang dat ie door drank en omdat ie mij mist met andere chicks gaat ofso. maarja, terug naar jouw verhaal. ben je al 3 weken bij hem? dan moet je misschien weer es naar huis gaan? of zeg ik nu iets doms… het is niet goed om elkaar elke dag te zien, want dan heb je op een gegeven moment niks meer om over te praten. en ga je je alleen maar aan elkaar irriteren. en dan kan je idd ook niet meer ‘‘leuk’’ met hem praten, en gaat ie dat bij andere meisjes zoeken. maar het is zeker niet dat ie die meisjes leuk vind. want hij zou hetzelde met sn vrienden kunnen doen, zo praten zoals ie nu toevallig met een meisje doet. kort samengevat; ruimte geven. (:

ik hoop dat het niet een al te warrig verhaal is geworden, want daar kn ik nog al wat van hahah.

Heeft echt niemand hetzelfde? Vind niemand het vervelend als haar vriendje met andere meisjes praat waar jij NIKS vanaf mag weten?

Nee ik snap wel wat je bedoeld xDuuuhILoveLove. Maar thuis zeurt mijn moeder de hele dag aan mijn hoofd en hier heb ik gewoon ‘rust’. En ik vind het gewoon ontzettend fijn om altijd bij hem te zijn.
Morgen moeten we de hele dag weg, dus voorlopig kan ik nog niet naar huis. Maar volgende week begint school weer, dus dan zal het wel minder worden.

de jongen waar ik bijna mee had, deed zoiets niet. ja, hij krabbelde wel met meisjes en praatte wel met meisjes op msn maar ik wist gewoon dat ie niet loog. Ik vertrouwde hem echt 100%. het punt is: vertrouwen is zó belangrijk. als er geen vertrouwen is in een relatie, gaat het helaas niet werken… het beste wat je kan doen is een goed gesprek hebben, waarin je duidelijk maakt dat je dit écht niet leuk vindt. veel succes!

Ik denk dat als je heel veel blijft zeuren, dat hij dan juist gek word van je. En dat hij dan met meiden gaat praten, en dan misschien wel leuk heeft. En dan krijg je de kans dat hij iemand anders wil… Ik zou gewoon vertrouwen in hem hebben, en anders nog een keer praten totdat het helemaal klaar is. Succes xoxo

Ik vindt niet dat je zeurt
je hebt al zoiets meegemaakt, en ik snap daar je daardoor onzeker bent

Maar inderaad, vertrouwen in de relatie is zoooo super belangrijk (weet hij trouwens van je ex?) misschien dat je het al hebt gezegt, en dat ik eroverheen heb gelezen XD

Verder, vind ik het raar dat 'ie met een andere meid chat terwijl jij er naast zit (maar dat is mijn mening)

En ik zeur ook heel vaak, maarehm hij ook ( ";

je zit al 3 weken bij hem zegje? ik denk dat hoe leuk jullie dan samen ook zijn, je elkaar na 3 weken echt wel zat wordt… ga even shoppen met een vriendin ofzo, geef hem wat ruimte, zoals beautyislife al zei; “ik zou gewoon vertrouwen in hem hebben en anders nog een keer praten tot het helemaal klaar is”
want zonder vertrouwen heb je sowiso al geen gezonde relatie

dat van die smsjes had ik laatst ook bij mijn vriend. ik had hem gezegd dat ik er een beetje mee zat en zei dat hij haar echt niet leuk vond. dus gewoon vragen en niet jezelf op gaan focken daar bereik je niks mee…

ik had dat wel. nu niet meer gewoon blijven relaxen

Misschien gaan ze door dat gezeur vreemd :stuck_out_tongue:

maarre oke ik vond dat ook altijd heel vervelend, tot gestoord aan toe :stuck_out_tongue:
maar ik heb gezien dat ik daarmee me vriend heel ver weg heb geduwd en uiteindelijk ging 't uit, bij me vriend daarna heb ik niks meer gezegd, en als ie mij niet meer wil kom ik daar vroeg of laat toch wel achter, maar kan hij iig niet beweren dat ik zo jaloers was en zeikte ;p

met andere woorden als het dan uit is hoef ik nooit te twijfelen of het nou aan mij lag :stuck_out_tongue:

nouja ik neem aan dat als hij chat met een meisje terwijl jij er naast ligt, dat het dan niet meer dan vriendschappelijk is…
kan me voorstellen dat het na je vorige vriend moeilijk is om niet overal iets achter te zoeken, maar als je hem niet wat vrijheid en privacy geeft dan denk ik dat jullie relatie niet meer zo heel lang gaat duren.

dus bespreek het met hem, vertel hem dat je het moeilijk vind als hij zoveel contact heeft met meisjes (die jij niet kent), dan weet hij er in ieder geval van af.
verder zal jij toch degene zijn die moet leren hem los te laten en hem zijn privacy te geven…

hou iig in je achterhoofd dat als je er niks aan verandert hij er binnen no-time gek van word en het waarschijnlijk uitmaakt