Ik zeur altijd, relatie gaat eraan kapot

-

Wat naar allemaal! Je bent ook al heel bewust van wat je doet en je bent er ook heel positief mee bezig! Super goed al!

Ik vind wel dat je vriend dit wel zou moeten waarderen. Ik weet natuurlijk niet precies hoe jullie relatie zit maar hij moet je inderdaad wel accepteren!

Ik had ook een relatie bij wie ik dacht dat het probleem bij mij lag maar het lag eigenlijk bij mijn vriend die mij niet meer leuk vond en mij daardoor niet accepteerde. Ik weet niet of dit bij jou zo is hoor maar ik wil alleen zeggen dat het niet alleen jou probleem/fout is ( het is sowieso geen fout!). Iedereen heeft nml wel vervelende of irritante dingetjes.

Succes iig, ik hoop dat het goed komt! Vast wel :slightly_smiling_face:

Hier schrik ik toch best wel van. Mijn vriend kan niet zo goed grote beslisingen maken. Hij is eigenlijk een soort emotiebeslisser. Als hij boos is kan hij heel snel beslissen dat het uit is en dat alles “kut” is. En als het goed tussen ons gaat is alles perfect en kan hij zo beslissen dat hij volgend jaar met mij wil samenwonen. Maar vraag ik hem een keer op een neutraal moment wat hij vind, dan lacht en wuift hij het een beetje weg en zegt hij, kom, niet zulke rare vragen stellen. Ik heb bij hem heel erg idee dat hij ook niet meer weet wat hij wil en soms het idee dat hij meer nog samen is omdat we allerlei plannen hebben voor volgend jaar, hij heel moeilijk alleen kan zijn en omdat de omgeving hier een soort van verwacht dat wij bij elkaar horen. Daarom denk ik dat mijn vriend gewoon de definitieve keuze niet wil maken. En omdat hij het zo vaak uitmaakt en op dit moment eigenlijk altijd zeegt dat ik niks goed kan doen ga ik toch inderdaad wel twijfelen of hij nog wel van me houd…