ik wou springe

ik was laatst met me klas naar de domtoren geweest en toen we toen helemaal bovenop stonden keek ik zo over het randje naar beneden en bedacht zo van: als ik nu spring ben ik echt zo dood! en toen had ik gewoon echt moeite om mezelf tegen te houden. ik heb nog nooit eerder zelfmoord neigingen gehad en heb ook gewoon een leuk leven enzo maar toch…
(ik weet dat dit echt heel erg fake klinkt maar het is echt zo)

mensen denken soms rare dingen
heb je er spijt van dat je het niet hebt gedaan?
ik denk niet dat je je ergens zorgen over hoeft te maken eerlijk gezegd ;p

Hmm. Het ging je gewoon om het springen? Of omdat je leven dan voorbij was?
Want ik heb ook wel eens dat ik op een hoog gebouw sta en dat ik dan zin heb om er zo vanaf te vallen, gewoon puur om het gevoel hoe dat voelt in de lucht zegmaar :stuck_out_tongue:
Maar weet niet of jij hetzelfde had X’D

Ik denk eigenlijk ook niet dat je je zorgen moet maken, dat moet je pas als je dit heel erg vaak hebt, en je echt depressieve gevoelens hebt.

Misschien was het meer een soort van nieuwsgierigheid, voor de dood zegmaar… :anguished:?

Lijkt wel een beetje op het gouden ei, dat die man springt, gewoon om te kijken of hij het kan, en dan zijn benen breekt ofzo…

hmmmm, heb ik ook wel eens gehad hoor.
maar niet dat ik dood wilde dan heb je zo gevoel van:

hmm. ik KAN nu gewoon springen, niets kan me tegen houden. als ik er zin in heb doe ik het, want als ik het wil kan mijn lichaam nu springen. maar zo gek ben ik dus echt niet om het te doen.

waarom staat dit tussen liefde&boys als ik vragen mag;p?

ja haha die heb ik ook geleze nvoor school. maar die man had dwanggedachten (A)

Ik heb hetzelfde als VliegendBroodje. Dat ik soms gewoon wil springen omdat het kan. En omdat ik wil weten hoe dat voelt. Maar niet omdat ik dood wil. Ik vraag me gewoon af of je het nou eigenlijk voelt als je doodvalt x)

Misschien moet je eens gaan bungeejumpen?

HAHAHAH @ e_kid

“Anyone whose goal is ‘something higher’ must expect someday to suffer vertigo. What is vertigo? Fear of falling? No, Vertigo is something other than fear of falling. It is the voice of the emptiness below us which tempts and lures us, it is the desire to fall, against which, terrified, we defend ourselves.”

Denk dat het zoiets is dat jij ervaren hebt :wink:

ik herken het niet, ik heb er juist enorm veel schrik voor dat als ik bijvoorbeeld op een balkon sta, een ongecontroleerde beweging ga maken en er zo over spring.
ja best freaky :stuck_out_tongue:

Ik snap niet helemaal wat wij hiermee moeten?

ik heb ook weleens van die gedachtens aleen minder bijf nu ga ik gewoon de sloot in rijden of dat ik me zelf tegen moet houden en zegge dat niet slim is om je mp3 kapot te gooie of in het water mischien ben ik wel een beedje gek :Pof het is normaal dat mensen zo denken?

Misschien zit ze ermee en wil ze dat delen? =) @arcticmonkeys

Iedereen zit wel eens in een dipje ‘wat een kut leven’ etc.
Maar echt, als je zelfmoord neiging hebt. Heb wel eens iemand geholpen. Maar ik dacht er wel bij van jeez, aandacht tekort? ;;;

‘- ze wou een glas tegen haar pols stuk slaan etc.
een dag later bedankt ze mij dat ik haar geholpen had enzoo…
weer een dag later staat dat ze haar opa mist enzo. die 11 jaar geleden overleden is. Je komt er misschien nooit over heen. maar om dan zo te doen. ik kan het niet echt uitleggen… maar misschien begrijpen jullie me? :slightly_smiling_face: -’

Maar echt, je leeft maar 1x. Geniet er dan maar van en maak het zo lang mogelijk.

oh, dat heb ik ook gehad.

Zoizo heb ik altijd van die dingen van ’ Als je dit doet… gebeurt er dat’.

mja als ik op zo’n hoog gebouw o.d. sta, denk ik ook wel altijd van ‘wat als ik nu zou springen’, maar tegelijkertijd krijg ik rillingen als ik er nog maar aan denk. Dus het is niet zo abnormaal, ik denk wel dat meer mensen het hebben ?

Ja, volgens mij is het ook gewoon normaal. xD.

Het hoeft niet gelijk te betekenen dat je zelfmoord wilt plegen ofzo :stuck_out_tongue: