ik wou dat ik anders was

probleem opgelost :wink:

Heey, Ik was zelf eerst ook super stil enzo,maar echt in een keer durf ik alles ) mensen zomaar aanspreken enzo :wink: het komt echt vanzelf en je kan natuurlijk ook oefenen

Ik ben ook heel erg terughoudend, terwijl ik vroeger heel spontaan was. Dus ik weet niet hoe ik je moet helpen eigenlijk

ik ben best wel verlegen, en ook heel rustig, ik kan heel goed mijn mond gewoon houden, en ik vind het geen probleem om stil te moeten zijn, maar ik heb het ook heel leuk met mijn vriendinnen, en dan ben ik helemaal niet verlegen, en dan kan ik gewoon echt mezelf zijn, maar sorry, ik heb geen tips voor je, hihi zie dit maar als een up.

De enige oplossing is om gewoon zo te doen, als hoe je wilt zijn. En goede vrienden helpen ook héél erg.

hm, ik heb geen idee hoe je dat moet bereiken. was vroeger ook wel stil enz, ben nu wat meer uit m’n schulp gekropen. maar nog steeds niet heel erg aanwezig ofzo.

op zich ben ik wel blij met wie ik ben, zou alleen soms wat aardiger willen zijn. (ik heb het serieus niet door als ik onaardig doe, dat bedenk ik later pas of ik hoor het)

ik was eerst altijd heel spontaan en vrolijk,
maar ik werd poosje geleden gepest,
nu ben ik ook heel erg stil geworden zegmaar.
ik ben toen naar een vertrouwingspersoon gegaan op school.
eerst heb ik het even tegen mijn mentor gezegt,
maar dat helpt wel,
jij krijg allerlei oefeningen wat echt helpt.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.

x

zo was ik vroeger ook! maar tegewoordig klets ik vaak met mensen die naast me zitten in bijvoorbeeld de mediatheek op school enzo en ben ik nogal een kletskop geworden hihi
probeer met mensen om te gaan die niet zo stil zijn als jou! werkt echt! ik heb ervoor gezocht wat chille vrienden te hebben en daar veel mee om te gaan en dan komt het wel goed joh, probeer spontaan te zijn.
en vooral tege iedereen aardig zijn, maak geen vijanden! altijd blijven lachen :slightly_smiling_face:

Ik was eerst ook heel verlegen enzo.
maar de laatste tijd is dat al veel minder :slightly_smiling_face:
geen idee eigenlijk hoe dat kwam, denk doordat ik tegen mezelf gewoon zei dat ik gewoon op mensen moet afstappen :stuck_out_tongue:
dus het komt vanzelf wel :slightly_smiling_face:

ja, ik spreek mensen ook gewoon aan. En kan makkelijk een praatje maken met iemand die ik niet ken. Maar dat doe ik alleen als zij naar mij toekomen of als het echt nodig. Maar anders heb ik gewoon niks te zeggen. En dan heb ik het gevoel dat ik vreemd over kom oid.
maar bedankt voor de tips!
En ik zal blijven lachen! :slightly_smiling_face:

ik heb juist altijd het laatste woord, brutaal en superdruk
met jongens omgaan helpt xD
die durven alles en ze vinden bijna niks gek
maar dat werkt eigenlijk alleen maar als je ze goed kent

blijf jezelf maak vaker opmerkingen in de klas, dan gaat het vanzelf

tegen jongens heb ik meestal al helemaal niks te zeggen :stuck_out_tongue:
dan klap ik gewoon dicht…

klets is met de wat drukkere girls uit je klas,
maar blijf gewoon jezelf
en maak af en toe een opmerking dan word je vanzelf minder verlegen

allereerst wou ik zeggen dat iedereen je meot accepteren hoe je bent en jezelf veranderen hoeft niet want iedereen is unie , dus wees jezelf
anders krijg je straks verkeerde vrienden ,
ik ben heel spontaan van mezelf dus ik ga ook met mensen om die dat ook zijn zegmaar , en als iemand er bij komt die heel rustig is word je al gauw een buitenbeentje.

@my_cat_rocks
ja ik denk dat wel goede ideeen zijn!
dankje :slightly_smiling_face:

@valeery
whaha ben geen buitenbeentje hoor :stuck_out_tongue:

nee ik bedoel ook niet dat je een buitenbeentje bent xd
maar als je je anders voor gaat doen dan wie je bent

je moet gewoon een beetjuh schijt aan de wereld krijgen :wink:

met jongens omgaan helpt idd! dat doe ik nu veel liever, daar heb je altijd wel lol mee haha :grinning_face_with_smiling_eyes:

je bent wie je bent, probeer dat te accepteren.
doe je vooral niet anders voor dan je bent,
ga niet ineens brutaal doen als je dat normaal helemaal niet bent,
dan voel je je er ook ws niet lekker bij omdat je zo helemaal niet bent.