Ik wordt al ziek als ik aan school denk!

Nou ik zit hier al een heel tijdje mee,
ik ben vandaag ziek, ja dat ben ik best vaak, dan heb ik hoofdpyn&keelpijn&heel duizelig, en dat komt denk ik ook wel door school, ik heb best een rotklas, ik heb er wel een vriendin in, die ik al heel lang ken, maar telkens worden wij tweeen een beetje aan de kant gezet, tenminste dat gevoel heb ik altijd, nou had ik mijn vriendin dus gesmst dat ik niet kwam, had zy zo gesmst, ‘nou dan ga ik ook niet want daar heb ik geen zin in xd’, okee dat is dan haar probleem, maar nu ben ik bang als ik weer naar school kan, dat de klas dan helemaal gaat opstoken dat wij aan het spijbelen zijn, maar dat zijn we helemaal niet, ik weet echt niet meer wat ik moet doen, want ik ben nu al super vaak ziek, mijn moeder geloofd me niet meer, en denkt ook dat er meer aan de hand is. weet iemand misschien wat ik moet doen? Alvast bedankt !

xiris

pleaase, weet iemand misschien wat ik moet doen ?

Hey,

Het is niet fijn dat je in zo’n rotklas zit =( En misschien word het ziek-zijn wel veroorzaakt door de stress, dat je je zo druk maakt en rot voelt om naar school te gaan dat je er ziek van word. Ik denk dat het slim is om er met je moeder over te praten, gewoon eerlijk zeggen dat je het niet fijn vind op school en waarom niet en dat je ziek word omdat je je zo rot voelt en dat je niet zo goed weet wat je moet doen. En als je er niet mee naar je moeder kan, misschien heb je een oom/tante/opa/oma/iemand op school (docent/vertrouwenspersoon) waarmee je kan praten.

Succes!

[quote] [b] [message = 4368602, noline] xchococookie schreef op 08 december 2009 @ 09:03 [/ message]: [/ b]
pleaase, weet iemand misschien wat ik moet doen? [/ Quote]
alvast bedankt !

heeft iemand nog tips? :blush:

Het is niet goed dat je zo vaak ziek bent. Idd er met je moeder over praten, dan valt er toch al een last van je af. Misschien weet zy ook wel iets wat je zou kunnen doen. Ook met je mentor of een vertrouwenspersoon lykt me handig. Succes!

Woohoo ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik werd gewoon écht ziek.
Ik weet ook zeker dat als ik op dat moment geen school had ik ook niet ziek zou zijn, maar zoveel deed school met me. En als ik wist dat m’n beste vriendin niet kwam had ik er ook gelijk geen zin meer in. Maar weet helaas niet hoe je het op kan lossen…

bah, ik kende ook een meisje die dat had.
nou ik ga mn best doen om even een oplossing te b edenken voor je ,

als allereerste moet je is gewoon leren scheit hebben.
Nou en dan denkt die klas dat toch lekker? jij weet wel beter.
en als ze dat dan gaan roepen, zeg je gewoon, o ja joh, en het was zoooo relaxt! dan hebben ze er toch geen lol meer aan.

echt voor jezelf opkomen, dat is het belangrijkste.
anders gaan ze alleen maar door.
ik heb ook ooit zoiets gehad dat onze klas ging roepen dat ik spijbelde met een ander meisje, xD maar dat was om een andere reden, wat totaal niet klopte.
maar toen zeiden wij ook gewoon van, ja joh, tuuurlijk doen we altijd.
dan kappen ze vanzelf wel.

Niet bang zijn.
je bent net als hun ook gewoon een mens.
en qua school je moet gewoon denken,
he, ieder mens moet naar school, ik ook. ik ga voor mezelf, en niet voor die rotklas van mij. en je hebt het nog getroffen met die vriendin.
maar probeer ook eens met anderen uit de klas een beetje contact te zoeken. gewoon met iedereen wel eens praten.

gewoon lef hebben, klinkt moeilijk, maar je zult zien als je dat 1maal doet, dat je een stuk minder onzeker bent, en je gewoon durft.

Ik zie het aan je titel, ik word is zonder dt.

JEMIG, half girlscene kan niet fatsoenlijk typen, maar hoef je nog niet bij een serieus onderwerp zo’n lullige opmerking te zetten

Ik heb dat vroeger een heel lange periode gehad, verschil was alleen dat ik toen 8 was en lekker in mn ouders bed ging liggen. Miss kan je op school met je mentor of vertrouwenspersoon gaan praten. Verder: wees blij dat je vriendin hetzelfde heeft, zodat jullie elkaar kunnen steunen. En als je het nu al vaak aankaart op cshool, weten ze het probleem. Als dan voor volgend jaar de klassen moeten worden samengesteld, kan er rekening mee worden gehouden.
Sterkte!

flauwww.

ik moest er wel om lachen

OT: Het is altijd moeilijk iets te doen waar je je niet prettig bij voelt (naar school gaan in jou geval), probeer je er toch overheen te zetten en bedenk dat je niet anderen je leven wilt laten beheersen zoals je dat nu doet. Wie zijn zij om jou rot te laten voelen?!

heel vervelend, iig als het echt erg is, kan je aan je mentor vragen (met de uitleg erbij dat je gewoon serieus ziek van schoo lword, dat gebeurt namelijk vaker bij mensen ik ken ook iemand die het heeft), of je in een andere klas mag. misschien werkt t
en ja, je er gewoon overheen zetten!. ssucces

Het gaat om school, niet om de mensen waarmee je in de klas zit.
Ik kende aan het eind van het jaar vaak de namen niet eens.

Ik heb dat ook op de basischool gehad. Ik zat bijna elke ochtend te kotsen, omdat ik gewoon echt niet wou. Ik heb met een leraar toen gepraat, maar die heeft er niks aan gedaan dus wachte ik gewoon tot ik naar de middelbare ging.
Als je het echt niet leuk vind zou ik overplaatsing vragen of een andere school gaan zoeken :wink:

Okeee, allemaal heel erg bedankt :grinning:

Mischien toch naar school gaan? Want nu ben je bang dat ze mischien over jullie praten, als je erbij zit heb je die angst niet

Dan verdiepte je je ook niet echt in je medeklasgenoten.

nee, en nu besef ik dat dat eigelyk ook helemaal niet hoeft, het gaat om school, en niet om de klas, als je een rotklas hebt, hoef je je ook niet in je klasgenoten te verdiepen .

het beste is om te praten met iemand die je kan vertrouwen…
ik heb het ook 1 keer mee gemaakt.

niemand gaat voor zijn plezier naar school en niemand vind het daar ECHT leuk (:
bdenk dat maar