Ik word zenuwachtig in de buurt van knappe jongens.

Oke, ik weet niet hoe zo goed hoe ik moet beginnen, maar ik zal proberen het uit te leggen. Over het algemeen ben ik vrij spontaan en vind ik het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en hiermee te praten, etc. Dit is niet altijd zo geweest, “vroeger” (tot een jaar geleden ongeveer) was ik heel verlegen en vooral onzeker en vond ik het heel moeilijk om met onbekenden te praten. Gelukkig is dit het afgelopen jaar veel minder geworden :slightly_smiling_face: Echter durf ik nog steeds niet zomaar op onbekenden af te lopen, maar misschien komt dat ook nog wel. Maar nu is er wel iets anders waar ik best wel mee zit, en dat is dat ik onwijs zenuwachtig word als een knappe jongen aandacht aan mij schenkt. Of niet eens aandacht schenken, maar überhaupt bij me in de buurt komt. Een voorbeeld is bijvoorbeeld op mijn werk. Ik werk als cassière bij een supermarkt, en zodra ik zie dat er in mijn rij een hele knappe jongen staat, dan krijg ik echt zo’n zenuwachtig gevoel in m’n buik en zodra hij aan de beurt is ben ik alleen maar onhandig aan het doen, door mijn zenuwen. Maar zo gaat het ook als ik uitga bijvoorbeeld, en een zeer aantrekkelijke jongen probeert met me te dansen of te praten, mijn hart begint dan helemaal te bonzen en ik weet niet meer hoe ik me moet gedragen.

Nu ik dit zo teruglees voel ik me echt stom, ik heb over het algemeen niet het idee dat ik nog ontzettend aan het puberen ben, maar als ik dit zo lees dan lijk ik net een meisje die net in de puberteit zit en niet weet hoe ze met jongens moet omgaan (no offence). Ik zou willen dat ik ook gewoon normaal met jongens kan praten die ik heel knap vind, zonder dat m’n hart dan meteen overuren gaat maken en ik mezelf alleen maar voor schut zet. Zijn er meer mensen die dit hebben? Of hebben jullie misschien tips?