Ik word vaak afgewezen en ik snap niet waarom.

Hoi meiden,
Ik word de laatste tijd erg vaak afgewezen en ik snap maar niet waarom, het is niet zo dat ik superlelijk ben namelijk. Voor mij was eerst het initiatief nemen lastig, maar nu ben ik eigenlijk wel goed in het jongens strikken om te gaan afspreken. Dit ging allemaal gewoon goed e.d., maar nu lukt dit zelfs niet meer. Dan begin ik op Facebook bijv. een leuk gesprek met iemand en reageert diegene even later niet meer (expres), terwijl ik zeker weet dat als ik iemand anders was er wel gewoon op werd gereageerd.

Ik weet niet waar dit aan ligt, ik stel mij namelijk open voor een goed gesprek en ben dus niet superlelijk, althans, dat vond ik zelf en vriendinnen vinden dat ook, maar door dit ben ik mijzelf enorm in twijfel gaan trekken. Ik probeer wél steeds jongens aan te spreken voor zover dat lukt, ik ga mij zeker niet opdringen aan jongens als ik het gevoel krijg dat ze geen interesse hebben. Maar ik ben het proberen en het afwijzen steeds zat, ik denk steeds ‘proberen kan geen kwaad’, maar ik word hier gewoon nog onzekerder door.

Hebben jullie hier ervaring mee? En weten jullie wat ik zou kunnen doen?

Ik dacht aan het niet meer proberen iets te doen met jongens, zo word ik namelijk ook niet afgewezen en maar te wachten tot een jongen míj aanspreekt, maar eigenlijk vind ik dit anderzijds een klein beetje zonde. Maar ja, ik weet het niet. Hierdoor durf ik ook geen nieuwere foto’s op Facebook te zetten en ben ik verder gewoon buiten ook heel onzeker en durf ik jongens geeneens meer aan te kijken in het echt.

Hmm dit is lastig. Ik weet niet of je vroeger vaak “dates” heb gehad met jongens? Anders word er misschien onderling over gesproken. Of dat je met hun allemaal tegelijk flirt ofzo. Ik denk dat als je met ze wil afspreken, dat ze het misschien leuker vinden met een grotere groep? En als je vooral met jongens afspreekt en je post daar dingen over op social network toont dat (voor de mensen met die heerlijke vooroordelen D: ) misschien een beetje raar. Als je vooral met meisjes afspreekt (kan minstens zo gezellig zijn) en daar dingen over post toon je misschien iets meer “hard to get” wat jongens wat aantrekkelijker vinden… Misschien willen ze dan eerder met je afspreken.

En trouwens: twijfel nooit of je lelijk ben, niemand is lelijk :slightly_smiling_face:

Bedankt voor je reactie! Nee, eigenlijk heb ik vroeger niet al teveel dates gehad, wel een paar, maar daar sprak ik nooit over en zeker niet op social network. De jongens om wie het gaat kennen elkaar ook niet, dus ik snap echt niet wat het is, het lijkt aan mij te liggen. Zou het er misschien aan kunnen liggen dat ik getint ben en dat jongens daarom dan afknappen/denken dat er bij mij weinig te halen valt vanwege evt. afkomst/geloofsovertuiging/vooroordelen oid?

Tsja, jongens van tegenwoordig -.- Maar ik neem aan dat ze van te voren weten hoe je er uit ziet? Hoe raar is het dan als ze midden in het gesprek geen intresse meer in je tonen. Maargoed, de leuke jongens zullen je nemen zoals je bent, maakt niet uit wat je gelooft, wat je huidskleur is en waar je vandaan komt :slightly_smiling_face: Denk niet te hard na, jongens die een afspraak waard zijn zullen geïnteresseerd in je blijven. Verander niet voor ze :slightly_smiling_face:

Ja, het is op Facebook aangezien ik verder geen ander contactgegeven van ze heb. Maar wat je zegt vind ik echt superlief! :slightly_smiling_face:

Al dat gedoe met hard to get spelen, tsja. Misschien vinden jongens het inderdaad aantrekkelijk, maar ik vind het vooral irritant (oke, soms ook wel leuk, heeeeel soms) als iemand zo hard to get speelt, ik hou niet van dat soort spelletjes.

Zijn het jongens die je echt kent? Of alleen via Facebook?

Bedankt voor jullie reacties!

Ik weet het niet, weet je wat het is, ik probeer niet makkelijk meteen te zijn over afspreken, maar ik probeer eerst een leuk gesprek te voeren geleidelijk. En zelfs al speel ik hard2get, ze komen dan toch niet terug en dat is ook een soort afwijzing.

Als je vaak word afgewezen moet je er niet meer achter aan gaan. Dan moeten die leuke jongens maar op jou afkomen! Dat is eigenlijk toch ook veel spannender?

Zie het niet als een afwijzing, zie het als een aanwijzing dat ze gewoon niet geschikt voor je zijn. Er komt er vast wel één die zoals hier eerder beschreven is:

Je bent goed als je bent en niemand kan je vragen te veranderen. En ooit zul je die vrienden krijgen/hebben die zo zijn hoor! Geen stress als je ze nu nog niet heb, je kan ze namelijk overal tegenkomen :slightly_smiling_face: Blijf zeker van jezelf, want dat vinden jongens vaak ook leuk.

Idd Cleopeo!

Het ligt zeker niet aan dat je getint bent hoor, de jongens uit mijn omgeving vinden het júist mooier als een meisje getint is. Gewoon wachten, er komt heus wel een jongen die interesse in jou toont! <3

Als ik jou was zo ik hard to get spelen. Jongens houden er vaak van als ze moeite moeten doen. Maar dat ze jou negeren, kun je niks aan doen. Ze zijn jou simpel weg dan gewoon niet waard. En nog iets, heel leuk dat je zo open staat en op jongens afstapt, maar doe je dit om een reden? Wil je een vriendje? Want daar moet je niet echt naar opzoek gaan namelijk. Natuurlijk wel open staan, en niet de hele dag thuis zitten wat je komt m daar natuurlijk niet tegen. Maar ga er niet te erg naar opzoek, laat t een tijdje rusten, het komt wel! :slightly_smiling_face:

Waarom zoek je contact met jongens dan? En met hoeveel doe je dat dan? Kennen die elkaar?
Kom je kinderachtig over?
Ik wee tniet zo goed hoe jij bent, dus kan ik je niet echt helpen.