Ik word totaal genegeerd door mijn team

Mijn vraag is eigenlijk, Wat doe ik nou verkeerd?
Ik doe aan een teamsport. Namelijk korfbal. Er zitten zowel jongens als meisjes in één team. Nou ben ik nieuw in dit team. Dus in het begin dacht ik dat iedereen mij een beetje er buiten hield, omdat ik nieuw ben.
Ik zit nu al 4 maanden in dit team en het lijkt wel alsof ze me nu nog meer negeren. Als we groepjes moeten maken, blijf ik altijd over. Spelen we een wedstrijd, dan gaat iedereen elkaar succes lopen wensen. Dat doe ik ook, maar niemand zegt het tegen mij. En aan het begin van een training staat iedereen een beetje te kletsen. Ik probeer erbij te staan, maar als ik een opmerking maak, krijg ik totaal geen antwoord.
Het ergste is dat er nu nog een nieuw meisje is en iedereen behandeld haar al alsof ze haar al heel lang kennen. Ook is er een groepsgesprek op Whatsapp opgericht en natuurlijk zit iedereen er weer in (inclusief het nieuwe meisje en de trainer zelf) behalve ik. Toen ik vroeg aan de groepsbeheerder of ik er ook in mocht heeft hij niet direct nee gezegd, maar daar kwam het wel op neer.
Waar ik ook echt van baal is dat er een jongen in dit team zit die ik ook al 4 jaar ken van zwemmen. Bij het zwembad praten we best vaak en maken we grapjes ( Ik vind hem stiekem ook echt SUPER leuk :flushed: ) , maar bij de trainingen negeert hij mij ook! Een keer had hij me zelfs ‘uitgedisd’ waar iedereen bij stond. Ik kan hem gewoon echt NIET vergeten.Alleen maar omdat ik vond dat de bal waar we mee speelden zo zweterig aanvoelde.
Naar mijn idee doe ik gewoon aardig (soms kom ik wel eens agressief over als ik faal bij een schot ofzo) en probeer ik mijn best te doen, Ik weet het niet meer hoor…

Sorry voor dit levensverhaal, ik hoop dat iemand me kan vertellen wat ik moet doen, Alvast bedankt! x

Dit.

Die jongen is het je niet waard, naast anderen doet hij stoer maar als jullie alleen zijn maken jullie grapjes met elkaar? Nee stop maar.

Ik zou idd met je trainer bespreken hoe de situatie zit. Hij zou dan een gesprek kunnen regelen met iedereen van je team, waarin hij uitlegt wat de situatie is.
Dan heeft het team de kans om zich nog aan te passen. Als ze dan nog niet veranderen dan zou ik bij een andere club gaan spelen. Dan kun je ze nog inmaken ook nog :’). Oh en als die jongen alleen maar aardig tegen je doet buiten je team om, dan is hij je niet waard.

tja, het probleem is dat de trainer zo’n geval is die stoer loopt te doen (25/26 jaar) Hij hoort er ook helemaal bij…

Eigenlijk wil ik gewoon tegen je zeggen ‘schijt aan die groep etc’.

Maar ik snap hoe vervelend het is. Ik lees dat je zegt dat je met een jongen tijdens zwemmen wel leuk kletst. Misschien kun je hem dan vragen wat er precies aan de hand is?

Het leuke aan een team sport hoort gedeeltelijk de sport te zijn, maar in mijn ogen ook vooral het team. Ik weet niet hoe leuk je korfbal vindt, maar anders zou ik er echt mee stoppen, want ik heb gewoon het idee dat ze je net zolang zullen negeren totdat je weg bent, maar misschien ben jij sterker dan ik ben, en dan zou je kunnen doen alsof je je er niks van aantrekt en gewoon doorgaan voor de sport.
Je zou er trouwens ook melding van kunnen maken bij een ‘hoger’ iemand, dan krijg je misschien een andere trainer. Bij mijn club was het iig zo dat er nog een hele commissie boven stond.

Ga naar een ander team/vereniging of op een andere sport. Dit is niet leuk en zo te horen gaat daar ook geen verbetering in komen.

Bedankt allemaal. Ik waardeer jullie hulp heel erg. Ik ga denk ik proberen te praten met die jonge, als ik dat durf :flushed: . Dat wordt mijn eerste stap… Gewoon even vragen, desnoods met een klein grapje waarom hij mij anders behandeld alleen maar omdat we op een andere plaats zijn.

Jeetje wat kinderachtig van ze. Maar weet je zeker dat je wel vrienden wilt worden met mensen die anderen zo behandelen?

ja, weetje. ehh… Het zijn mijn teamgenoten. Ik wil wel vrienden met ze worden.

Snap ik hoor. Maar ik denk dat je dit gedrag van ze wel altijd in je achterhoofd blijft houden.

Ik zou idd aan die jongen gewoon eens vragen waarom hij je op korfbal anders behandeld. En niet erom heen lullen maar gewoon recht door zee, zet hem maar eens voor het blok. Ik denk dat je teamgenoten een soort afspraak hebben gemaakt ‘om de nieuwe te negeren’ ontzettend kinderachtig, maar dat verklaart wel waarom die jongen meedoet, hij wil er natuurlijk niet buiten vallen!
Als het niet verandert zou ik om overplaatsing vragen of naar een andere vereniging gaan, je doet dit namelijk voor je plezier denk ik.

ja, het zou mij niets verbazen als ze het hadden afgesproken. Zo kinderachtig gedragen ze zich idd (terwijl ze allemaal 16/17 zijn. Ik ben de jongste, namelijk 15)

iemand nog meer tips misschien??

Probeer je misschien ‘te hard’ om vrienden te worden?
Maar dan vind ik het alsnog geen reden om zo tegen je te doen hoor…

Amen.

Oh, en die leuke jongen? Dat is een eikel.

pff, ja daar zit wat in… kvind hetwel jammer :frowning_face:

Natuurlijk is het jammer. Maar wat heb je liever? Mensen die echte vrienden zijn of mensen die zo achterbaks tegen je hebben gedaan?

Ah ik wil supergraag weten wat die jongen gaat zeggen dan.
Overigens zou ik het gewoon tegen de ‘baas’ van de club zeggen :")

Bij zulke topics zou ik altijd die mensen wel eens willen ehm… toespreken. :angel:

Iemand uit je team negeren, doe normaal man.