ik word niet gezien

hello!
ik ben een nuchter en ijverig meisje. Ik probeer het altijd iedereen naar hun zin te maken, ik zit in vwo 5 en heb ook leuke vrienden. En ik hoor soms dat mensen achter mijn rug om zeggen dat ik een leuk meisje ben…

Maar om de een of andere reden word ik niet snel gehoord of gezien, ik spring er niet uit zoals ik eigenlijk zou kunnen met mijn persoonlijkheid denk ik, ik wil er uit halen wat er in zit.

Ik vroeg me daarom af of jullie tips hebben zodat ik ook daadwerkelijk kan laten zien wie ik ben aan IEDEREEN/ wel gezien word. Maar wel op een manier dat ik niet mezelf verander, maar juist mijn houding/intonatie/uitstraling/wat er ook voor nodig is.
hopelijk snappen jullie wat ik bedoel en hebben jullie de tips ervoor.

X

Zelfverzekerde houding aannemen?

Gewoon jezelf zijn!

- Je haar in een vele kleur verven, dan val je wel op :wink: -

ja maar weet je ook hoe je dan op de voorgrond komt ipv achteraan als muurbloempje, terwijl je jezelf blijft…

Recht op staan.
Schouders naar achter.
Hoofd naar voren.
Even zuchten.
En zeg : Dit ben ik !
:cold_sweat:

ik herken mezelf hier heel erg in!

Op google staan veel tips voor een zelfverzekerde uitstraling.

En wat denken jullie verder? over uitgaan, of met welke mensen aan te pappen en hoe en waar?
ik heb denk ik op alle gebieden denk ik wel een hoger dan gemiddelde score misschien, maar als het aankomt op interactie tussen mensen lukt het opeens niet meer. Terwijl ik wel emotioneel, medelevend, sociaal, etc ben aangelegd volgens velen…

Ik zou gewoon jezelf blijven en niet met mensen aanpappen om ergens bij te ‘horen’. Wordt met mensen bevriend die je accepteren en waar je je prettig voelt.
Om nieuwe mensen te ontmoeten kan je op stap gaan, maar je kan ook op een sport gaan of iets dergelijks.

nee bedoelde ik ook niet, maar ik bedoelde juist nieuwe mensen ontmoeten, sociaal wat breder worden haha ;p

Als mensen jou al die eigenschappen toeschrijven: volgens mij ben je dan helemaal niet zo ‘sociaal ongemakkelijk’ als je denkt hoor! Je hoeft niet altijd maar gek te doen om gewaardeerd te worden.

haha oké!
Sporten, vereniging, muziekles, op stap, bijbaantje, vrijwilligerswerk etc.

heel herkenbaar dit!

Op alle gebieden een hoger dan gemiddelde score? Op welke gebieden bedoel je dan precies?

Je kan niet overal goed in zijn en zoals ik het zie zijn er in je leven altijd verschillende soorten mensen. Als je een groep mensen bij elkaar zet zal er bijna altijd wel iemand automatisch de leiding nemen. Een ander zorgt voor de sfeer in de groep en weer een ander komt met de goede ideeën… Ik noem maar even snel wat.
Elk persoon is anders en dat hebben we ook nodig, maar dat maakt niet dat de iets ‘stillere’ persoon een minder leuk persoon is. En datzelfde geldt voor de andere personen.

Doe jezelf niet anders voor dan je bent. Praat gewoon met mensen die je aardig lijken, kleed je aan hoe jij je aan wil kleden en maak plezier hoe jij plezier wil maken.

nouja, ik doe VWO dus qua IQ denk ik, en EQ en er komen volwassenen naar me toe voor advies of problemen omdat ze me verstandig vinden. k snap ook wel hoe veel banden en mensen in elkaar zitten en wie wat wel (of juist niet haha) willen horen op bepaalde momenten. Maar behalve dus op het afstappen op mensen wat ik eigenlijk wel zou willen.
ben meer denker dan doener dus vandaar ;p
Maar bedankt voor je advies, t is zeker waar wat je zegt!