Ik word na twee jaar nogsteeds gek zonder hem ):

Hey meiden!

Ik zal meteen maar met de deur in huis vallen. Ik ken al drie jaar een jongen, waarvan ik hem al twee jaar leuk vind. Ik heb heel veel met hem gepraat en hij gaf me het gevoel alsof hij me echt leuk vond, tot dat hij een jaar terug een meisje in zijn eigen stad leerde kennen en een relatie van 1 jaar kreeg met haar. Ik heb er heel erg lang over gedaan om hem te vergeten, tot dat het uit ging met zijn vriendin en hij meeging naar een concert met nog een andere vriend van ons beiden. Vanaf die dag ben ik weer terug bij af, ik heb nog meer gevoelens voor hem als eerst. Hij is ook naar mijn verjaardag geweest, met mijn familie & mij mee naar de efteling en naar nog een paar andere verjaardagen waarbij hij iedere keer bleef slapen. Ik ben ook een keer naar zijn stad geweest samen met een vriendin en we hadden echt een heel erg leuke dag, maar vanaf toen begon er weer wat gedoe te ontstaan. Ik was er écht van overtuigd dat hij mij ook zag zitten, dus ik wilde hem zoenen, maar hij wees me af. Sinds dien heb ik bijna geen contact meer met hem, maar hij praat sinds die dag wel 24/7 via whatsapp met die vriendin van mij & iedere keer als ik aan een van hen vroeg of ze bezig waren dan kreeg ik het antwoord dat ze dat nooit zouden doen.
Nu had ik gisteren een verjaardag van een andere vriendin van me en hij en twee vrienden kwamen ook & ze bleven slapen. Ik zat bij hem achterop de fiets omdat zijn vrienden dat schijnbaar zo hadden gepland en we hebben veel gelachen en gekletst.
Alles ging goed totdat weer een andere vriendin van mij ineens met haar armen om zijn nek hing en hij haar vast hield. Toen ben ik huilend naar buiten gelopen en op een bankje gaan zitten. Zijn beste vriend zat voor mij gehurkt en probeerde me te troosten en ineens was hij ook weg, maar kwam later terug met de jongen in kwestie. Zijn vriend haalde de rest die erbij zat ook weg en liet ons alleen achter en toen gebeurde het laatste wat ik had verwacht: hij trok me tegen zich aan en knuffelde me. Ik heb hem alles verteld wat er in mijn hoofd omging en hij verzekerde me dat hij nooit iets met mijn vriendinnen zou doen (mijn vriendin had gezegd dat ze hem wilde zoenen, maar hij wees haar af voor mij). Ik heb hem ook verteld dat ik hem al 2 jaar leuk vind en hij begreep me heel goed zei hij.
De rest van de avond is hij bij me gebleven en heeft hij me ook weer naar huis gebracht en heb ik nog bij hem op bed gekletst en gelachen.
Ik weet nu alleen echt niet meer hoe onze relatie eruitziet, is het alleen vriendschappelijk of zit er ook iets meer achter…? Zelf ben ik ervan overtuigd dat hij me nogsteeds ziet zitten door de manier waarop hij me ook aankijkt en als hij me drie kussen op m’n wang geeft enzo. Ik probeer echt over hem heen te komen, maar het lukt me gewoon niet. Ergens in mij zit het niet helemaal goed en ik weet gewoon niet wat het is. Ik heb het idee dat er iets tussen ons in zit.

Sorry voor mijn lange verhaal, ik wil gewoon heel graag advies hebben hoe ik dit op kan lossen of hoe ik eindelijk over hem heen kan komen, want ik weet het echt niet meer en altijd met een rot gevoel rondlopen is ook niet goed voor me.

Hmm… Ik denk eigenlijk niet dat je er teveel van moet verwachten. Als jij je hart hebt opgegooid naar hem en uit jouw verhaal merk ik niet dat hij er op in is gegaan als; ja ik vind jou ook leuk laten we het proberen! Ik kan het mis hebben maar volgens mij kun je beter even afstand nemen.

Hij is er inderdaad niet ver op in gegaan, hij heeft me wel verteld dat hij precies weet hoe ik me voel. Ik weet ook dat hij nog heel erg met zijn ex zit, wat ik voor hem ook echt snap na een relatie van een jaar, maar ik wil gewoon duidelijkheid hebben en daar wil ik best voor wachten, maar ik moet het gewoon weten. Het probleem is; ik weet niet hoe ik dat moet gaan brengen en of ik het uberhaubt wel moet vragen/zeggen.

Wat ontzettend rot voor je dat je niet van dit gevoel kunt af komen.
Als ik het zo lees is het voor mij duidelijk dat hij niet hetzelfde voelt. En als hij al twijfelt, dan werkt hoe je er mee omgaat niet in je voordeel. (Dit zal heel bot klinken, zo is het niet bedoeld) maar, geen enkele jongen vind het aantrekkelijk als een meisje wanhopig overkomt. Andersom is het net zo min aantrekkelijk als een jongen zich zo gedraagt.
Ik wil je echt adviseren deze jongen uit je hoofd te zetten. Maar zoals je er zelf achter bent gekomen doet tijd niets voor je. Je zal je zelf moeten afleiden met andere jongens om van je gevoel af te komen. (Dit houdt niet in ‘bek met iedere jongen’. Ik bedoel hiermee, kijk gewoon rond).
Heel veel succes!

Dit… en om hem uit je hoofd te zetten, probeer ipv te focussen op hem of überhaupt op een perfecte jongen vinden, probeer te werken aan jezelf, de persoon die jij ooit in de toekomst wilt zijn, ga werken om eerst zelf gelukkig te worden zonder een jongen in je leven. Focus op school/werk, vriendinnen, familie en vooral dus je toekomstige zelf, zonder hem.

Ik snap je heel goed ik heb een relatie van 2 maanden gehad met een jongen en ik kan hem nu na 2 jaar nog steeds niet vergeten en weet ook niet wat ik moet doen.
Oke hier heb je niks aan

Pff ja onduidelijkheid hebben is een heel nare situatie. Het klinkt bij mij in de oren dat het vriendschappelijk is. Anders had hij je denk ik in de eerste instantie niet afgewezen om te zoenen. Daarnaast is het troosten van je ook het meest logische wat hij kon doen toen je overstuur was. Ik weet niet hoe de situatie er precies uitziet, maar van wat je hebt verteld denk ik dat het voor hem toch tijd had moeten zijn om, als hij je leuk vindt, zijn gevoelens aan je te uiten. En dit heeft hij niet gedaan. Meid, verwacht er niet veel van, want dan kun je alleen nog maar meer gebroken worden. Veel sterkte.

Poeh, zo’n jongen is bijna onmogelijk om te peilen… Vind hij je echt leuk maar weet hij niet of hij in een relatie wil, of vind hij je toch niet zo leuk en wil hij je gewoon niet kwetsen?
Ik zou hem toch onder druk zetten en vragen wat hij nou eigenlijk met je wil. Als hij een relatie niet ziet zitten, zou ik toch maar niet te veel energie aan hem verspillen. Ik heb persoonlijk een hekel aan jongens die er maar een beetje “omheen draaien”, maar dat ben ik. Ik zou als ik jou was gewoon duidelijkheid eisen. Niemand wil aan het lijntje gehouden worden.