Ik word maatje

http://www.ikwordmaatje.nl/

Wie heeft ervaring hiermee? Wat vind je ervan? Is het lastig om maatje te worden?
enz enz

alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Een maatje is iemand die een kind, jongere, volwassene of oudere sociaal contact biedt. Je gaat dus leuke dingen met ze doen, activiteiten en je hebt ook een paar oproepen waarbij je diegene echt met psychische onderwerpen begeleidt. Je kan sowieso vanaf 16+ meedoen en ze zijn door heel het land actief. Het is gratis. Je kan met mensen zonder handicap of mensen met een handicap bezig zijn.

Heb eens op de site gekeken, hoe oud moet je zijn om je als ‘maatje’ aan te melden?

Dat weet ik eigenlijk niet… maar ik heb al bij een aantal oproepjes gekeken en daar staat meestal 16+

Het lijkt me heel leuk, ik wist ook niet vanaf hoe oud het is, als het vanaf 16 is wil ik het wss ook gaan doen.

Zou je misschien een korte inleiding in je beginpost kunnen zetten over wat het is?
Dan kunnen mensen ook kijken of ze er interesse in hebben :grinning: !

Wel een goed topic! Ik zal de site bekijken.

Ja het lijkt me ook leuk!
het lijkt me fijn om mensen te helpen en dit is een mooie manier ervoor.

Hee,
Een tijdje gelden wou ik ook maatje worden, ik had een mail gestuurd waarin ik oa vroeg hoe oud je er voor moet zijn, je moet 18 zijn en ik ben 14 dus dat gaan hem niet worden. Ik ben nog van plan om verder te zoeken, er is vast wel iemand te vinden(:
Liefsx

ow echt waar? maar wat voor oproep was dat dan?
Want bij een oproep waar ik voor heb gemaild staat dat je oudr dan 16 moet zijn :slightly_smiling_face:
Dus dan ligt het een beetje aan welke je doet denk ik…

up :upside_down_face:

up

Ik heb dit gedaan. Maar dan bij een andere organisatie.

Dat waren mensen die een licht verstandelijke beperking hadden.
Ik moest hun toen helpen met administratie maar ook samen dingen regelen…
Af en toe ook wat leuks doen. Alleen dat laatste vond ik erg moeilijk…

Ik had eens een man van 45, wat wil ik daar nou samen mee gaan doen?
Dit werd ook op een gegeven moment te ongemakkelijk voor mij dus ben ik ermee gekapt.

Nu ik weer thuis woon ga ik ook een buddy/maatje krijgen via http://www.buddywerking.be/
Maar dat kan nog even duren.

Ik zou dat krijgen inderdaad, toen ik al eerder zonder school zat.
Nu zit ik weer zonder school en zou het weer krijgen… maar wil het niet. Zou het nu gek genoeg zelf willen worden =’)
Goed dat je me er weer aan herinnert. Vind het een goed initiatief.
Op mijn school hadden meerdere het en vonden het heel fijn!

ik ga dit doen als stage. Heb volgende week gesprek

Hallo Jasmijn,

De minimumleeftijd om maatje te worden is 18 jaar. Maar wat je natuurlijk altijd kunt doen is contact opnemen met een project dat je leuk lijkt. Misschien hebben ze toch iets voor je.

Wij wensen je succes.

Met vriendelijke groeten,

Yolanda Hakkenberg van Gaasbeek van de Brug
Secretaresse Communicatie en Fondsenwerving

Mevrouw J.W.M. Hakkenberg van Gaasbeek-van de Brug
T 030 23 39 328 (direct)
Bereikbaar op ma/di/woe

Oranje Fonds
Maliebaan 18, 3581 CP Utrecht
Postbus 90, 3500 AB Utrecht
T Vrij 030 65 64 524
www.oranjefonds.nl

Van: *
Verzonden: zaterdag 17 november 2012 19:52
Aan: gezochtmaatjes
Onderwerp:

Hallo,

Ik ben Jasmijn, 14 jaar en ik woon *. Ik zou graag maatje willen worden omdat het me ontzettend tof lijkt om veel voor iemand te kunnen betekenen. Het lijkt me het leukst om maatje te worden met iemand van mijn eigen leeftijd, ik ben wel bereid om een stukje te reizen voor deze persoon. Op de site zag ik geen leeftijd staan dus vandaar dat ik even contact.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Jasmijn.

Oh wat leuk! Helaas woon ik in België.

Ik woon in België maar ik ben een ‘buddy’
Het is niet helemaal hetzelfde als een maatje zoals ik het hier lees, maar ik doe huiswerk begleiding met een lagere schoolkindje dat van anderstalige ouders is.

En ik vind het écht super. Op het begin is de bang opbouwen niet gemakkelijk, maar uiteindelijk is het een band die niemand je kan afnemen. Ik heb haar nu maar 1 keer gezien en normaal gezien zie ik ze 2 keer per week en ik mis haar echt.

Het lijkt me een hele leuke ervaring! Je doet iets goed voor iemand en hun gelukkige reacties zijn echt van onschatbare waarde.

Als mensen op kort termijn zoiets willen doen is stichting wigwam misschien een optie. Daar heb ik vorige zomer meegeholpen en het was een super ervaring.
Het nadeel was dat de groep begeleiders niet echt geweldig waren en dan ik 60 euro kwijt was aan reizen maar opzich was het een super ervaring

En het is voor kort termijn

Ik ga de site bekijken!

via www.ikwordmaatje.nl ? hoe oud ben je?