Ik word hier zo onzeker van...

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier maar las wel al een tijdje mee. Sommige van jullie komen met goed advies en vandaar dat ik hier een topic open.

Begin november heb ik mijn vorige relatie beëindigd en eigenlijk meteen was er een jongen die ik al iets langer vaag kende, die werk van mij maakte. In eerste instantie vond ik het leuk om met hem te appen maar besloot om afstand te houden en ik heb hem eerlijk gezegd dat ik nog niet toe was aan een nieuwe relatie aangezien ik net uit een rotrelatie kwam. Echter kon de jongen in kwestie mij maar niet met rust laten en werden er dagelijks zo’n 100 appjes over en weer gestuurd. Na een maand begon ik hem toch ook wel leuk te vinden en hebben we eens afgesproken. Was hartstikke gezellig en eigenlijk hebben we vanaf toen dagelijks contact via de app, doen regelmatig leuke dingen (uit eten, nachtje naar hotel ). Maar nu het volgende. Op een gegeven moment kreeg ik het idee dat ik hetere best aan het doen was dan wat hij deed. Hier hebben wij meerdere malen discussie over gehad en ik heb heel duidelijk aan gegeven dat ik geen zin heb om als neukertje gebruikt te worden en dat ik echt opzoek ben maar iemand waar ik in de toekomst wat mee op kan bouwen. Zijn woorden waren dat hij heel gek op mij is, veel voor mij voelt maar dat hij door eerdere vervelende relaties niet meteen er vol in wilt vliegenaar het rustig wil laten groeien zonder dat we er heel veel druk op leggen. Gewoon leuke dingen doen, van elkaar genieten en rustig zien tot wat het uitgroeid. Prima, alleen ben ik iemand die nogal veel bevestiging nodig heeft en soms kon ik via de app nogal wat opdringerig zijn (waarom lees je maar krijg ik geen antwoord, is er wat? Etc, jullie kennen het wel) Hij werdt daar natuurlijk gek van en nadat hij in een ruzie aangeven had dat ik wat opdringerig kon zijn gingen mijn ogen open. Ik heb toen meteen wat afstand genomen, doe hem niet meer continue appen en probeer niet te veel door te zeuren als ik geen antwoord krijg. Vrijwel meteen (de dag daarna) zocht hij zelf contact en knoopt ook vaak zelf een gesprek aan. De ene dag langer dan de andere maat we hebben iedere dag contact. Ook regelmatig van zijn kant dus. Maar nu zit ik met het volgende, we hebben beide een ontzettend druk leven en werken heel erg veel. Dat in combinatie dat we allebei aan de andere kant van het land wonen maakt het niet makkelijk om elkaar te zien. Alleen heb ik het gevoel dat ik meer behoefte heb om hem te zien dan andersom. Althans, hij zegt dat hij mij graag ziet, regelt ook wel dingen uit zichzelf, maar het meeste initiatief komt van mijn kant. Nu is het zo dat hij absoluut niet kan plannen waardoor afspraken soms ook de mist in gaan tussen ons. Ik zie heb gemiddeld 1 x in de 1,5 week, maar soms ook ineens 2 x in een week. Nu ben ik dus eigenlijk een beetje onzeker of hij mij wel zo graag ziet als dat hij zegt… Ik vraag mij dus af wat jullie mening is als je dit verhaal leest?

Ik denk, zoals hij zelf ook zegt, hij even rustig aan wil doen en niet meteen in het diepe wil duiken en zich storten in een nieuwe relatie (zoals jij in het begin ook had)
Ik zou hem even wat tijd geven. Je geeft aan dat hij zelf ook initiatief neemt, dus hij wil wel, daar moet je niet aan twijfelen! Als iemand niet wil, neemt hij/zij ook geen intiatief meer om iets af te spreken.

Probeer niet boos te worden als hij even niet reageert , misschien is hij druk bezig, hij begint vanzelf het gesprek wel weer (dat geef je zelf immers ook aan)

Verder heb ik eigenlijk niet zoveel tips, maar ik denk dat hij je wel graag ziet, maar omdat hij (en jij ook) het druk heeft met van alles, kan dat soms niet altijd. Geniet van de dagen dat je wel samen bent! Succes!

Ik vind dat jullie elkaar best vaak zien hoor ondanks de afstand! :slightly_smiling_face:
Ik zou gewoon een beetje relaxed doen. Hij geeft aan dat hij jou leuk vind, maar hij geeft ook de reden aan waarom hij het wat rustiger aan wil doen.
Doe gewoon zelf leuke dingen, en stort je niet blindelings in het contact. Gewoon relaxed. Je geeft zelf al aan ik nam afstand en hij zocht zelf toen veel contact. Dat is een goed teken right?

Oke thnx! Ik ben zoo onzeker hierin hihi. Ik probeer nu bijvoorbeeld ook iets af te spreken voor vanavond maar dan draaid hij er ook heel erg omheen. Ik wil niet echt doorzeuren, maar dat doe ik dat onbewust misschien toch :relaxed: Nu moet hij bijvoorbeeld nog ff overleggen thuis of hij vanavond weg moet of niet, dus dan zeur ik door van doe dat nou ff, want dan weet ik of k wat met iemand anders af kan spreken. Maar dan regelt hij dat weer niet, en dan raak ik geïrriteerd dat hij dat niet ff doet omdat ik nu zit te wachten… En dan krijg ik het gevoel dat hij dus niet zo graag wilt. Haha mannen, waarom zijn ze zo ingewikkeld?

Relax! Pushen werkt alleen maar averechts (:

Hihi oke! Ik ben gewoon zo’n muts! Ik heb hem vandaag al teveel gepusht denk ik hihi. En dan denk ik alweer, shit nu heb ik het vast verkloot… Helemaal omdat ik dan al drie keer zeg laat ff weten en vervolgens zeg ik ook nog: of als je geen zin hebt moet je het gewoon zeggen! Kreeg ik als reactie jaaa ga je nou niet druk maken. Maargoed, relaxen dus, en braaf op antwoord wachten…

Ja gewoon even rustig afwachten. Hij zal het heus wel vragen thuis, maar jongens doen dat op hun gemakje en niet direct wanneer jij het vraagt. + Misschien moeten zijn ouders thuis nog even nadenken of hij mee moet ergens heen vanavond en krijgt hij geen antwoord thuis waardoor hij niks aan jou kan zeggen. Relaxxx, komt goed!

En wat moet ik doen als ik geen antwoord krijg voor vanavond afspreken? Gewoon niet nog een keer vragen en wachten tot hij contact opneemt? En dan gewoon een andere dag voorstellen? Hij is namelijk dinsdag toevallig op mijn werk aan het werk. Dus gewoon vragen of hij daarna film komt kijken? Ik wil hem namelijk ook niet pushen omdat hij dan nog harder wegrend denk ik…

Hij knoopt ook veel gesprekken uit zichzelf aan zeg je, dus dan denk ik dat het wel goed zit. Anders had ie die moeite echt niet genomen :slightly_smiling_face:

Ja wachten… Hoe moeilijk dat ook even is. Heb je nog steeds niks van hem gehoord?

Jaa allang hihi. Ik heb idd braaf gewacht en kreeg keurig antwoord! Dinsdag afgesproken. :blush: