Ik word helemaal gek!

Ik en mijn beste vriendin (allebei 12) zijn op dezelfde jongen verliefd. We hebben er samen goed over gepraat en uiteindelijk afgesproken dat als hij een van ons vraagt dan mag diegene ja zeggen. We mogen hem dus niet zelf vragen. Ik wil onze vriendschap niet kapot maken maar ik ben echt stapelverliefd op hem. Ik denk iedere seconden aan hem, in de klas zie ik alleen hem en zo gaat het al hel lang. Ik heb het idee dat mijn vriendin dat veel minder heeft want ik zie haar bijna nooit naar hem kijken maar als hij praat voel ik gewoon dat zij ook gek op hem is. We hadden dat dus afgesproken maar ik kan het niet meer! Mijn verlangen naar hem zijn zo groot en ik houd er allemaal slapenloze nachten van over.
Kan iemand me helpen?

Aan je afspraak houden, je weet helemaal niet of hij jullie ziet zitten en wie weet heb je straks je vriendschap verpest voor niks als je nu op eigen houtje toch stappen gaat ondernemen. Zeg je vriendin dat je het heel moeilijk vindt en graag eens met hem wil afspreken. Wie weet is het gevoel bij haar juist minder geworden en vindt ze het nu geen probleem meer.
In ieder geval niks doen, tot je het met haar overlegd hebt. :slightly_smiling_face:

Trek asjeblieft niet die jongen voor jullie vriendschap.

Je bent nog heel jong, dan voelt het vaak alsof je heel erg verliefd bent maar gaat het na een tijdje weer over. Ik denk dat de vriendschap met je vriendin uiteindelijk belangrijker zal zijn. Niet teveel aan die jongen denken, ga lekker leuke dingen doen met vriendinnen. Je hebt nog heel je leven voor je om verliefd te zijn!
Laat die jongen trouwens merken dat hij jou of je vriendin leuk vindt? Kennen jullie hem goed? Of vinden jullie hem vooral knap? Anders wachten jullie straks heel lang op een jongen die een van jullie vraagt terwijl hij er misschien helemaal niet mee bezig is.

Wat vind je belangrijker, die vriendschap of die jongen?

Als zij iets met die jongen krijgt, word jij hoogstwaarschijnlijk jaloers en dit zou de vriendschap kunnen breken, andersom ook.
Als mijn vriendin en ik dezelfde jongen leuk zouden vinden zou ik echt 100% voor die vriendschap gaan en die jongen lekker vergeten.

Maar goed, dat is persoonlijk misschien.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar indd wel te proberen! Jullie zijn beste vriendinnen, daar is zo’n jongen niets bij, denk daar maar aan.

+ 10000

Doe dat idd alsjeblieft niet… Vriendschappen blijven meestal langer dan relaties…

Over twee jaar ben je zijn naam hoogstwaarschijnlijk vergeten maar niet het feit dat er een vriendschap (bijna) aan kapot is gegaan. Hou je aan de afspraak alsjeblieft.

haha dit heb ik nu ook, mijn beste vriendin en ik vinden dezelfde jongen leuk. maar we hebben gezegd: we laten het. sisters before misters♥, ook als hij 1 van ons leuk gaat vinden, nee doei xd
ik zou het laten, je komt er zoiezo wel overheen, is altijd zo, heeft alleen zijn tijd nodig :slightly_smiling_face: