Ik word gepest.

Dan doe je het als ze weg is.
Die meiden proberen je te helpen. Probeer het dan, je slaat alles af wat die meiden zeggen. Als je niet luistert naar oplossingen, kunnen wij je niet helpen.

Je hoeft toch niet iedere dag te strijken? Ik doe dat ook hoor, kleren in mijn kast terugleggen en dan weer aandoen.

En wassen hoeft ook niet elke dag…
Daarnaast: ‘Jong geleerd is oud gedaan’ als ik een dochter van 12 had, had ik 'r allang van alles geleerd.

Jemig mensen, ik vind het best vreeemd (cq lullig) dat een aantal hier haar aansporen om naar de pesters te gaan luisteren ipv bij zichzelf te blijven. De TS heeft geen probleem met kleding, maar met pesters.

Zelf vind ik het wel erg vroeg om het nu al pesten te noemen, het zullen vervelende opmerkingen zijn maar het duurt nog maar zo kort. Probeer niet meteen in een slachtofferrol te kruipen.
Doe alsof het je niks kan schelen (en waarom zou het je wat schelen, ze kennen je helemaal niet). Of geef een kutopmerking terug, als ze dan weer beginnen dat ze het niet gemeen bedoelen zou ik gewoon rustig zeggen dat het wel zo overkomt en dat ze zelf heus ook wel snapt dat het niet leuk om te horen is. Als het niet snel stopt sowieso naar je mentor gaan, die heeft veel meer macht en zal je iig helpen!

Iemand tips? kindertelefoon bellen?
Ik heb geen idee.

Laatste keer: MENTOR.

en anders kan je toch gewoon je mentor op de hoogte stellen? dan weet die er tenminste van en dan gaat het geen weken meer door! en dat voorstel over die kleren is wel oke, als je het veranderd dan lijkt het elke keer weer anders terwijl het de zelfde kleren zijn!

Ik denk dat ik het ga proberen. Dankje.

Je kan bijvoorbeeld ook vandaag kledingstuk A , morgen kledingstuk B, en de volgende dag kledingstuk A (of eventueel C en dan weer A).

En als ze iets zeggen, gewoon iets zeggen in de geest van “Alsof jij nou zo perfect bent”. En als ze ja zegt, zeg je; dan heb je wel een verkeerd zelfbeeld. En zelfvertrouwen hebben als je het zeg, ga dan niet denken dat je het niet hebt want daar gaat niet beter van worden. Denk gewoon: Ik ben uniek(geen plamuurgezicht etc), geen kreng en ik heb zelfvertrouwen.

Uhh dat is idd te lang :stuck_out_tongue: Maar goed nog geen reden voor pesten :frowning_face:

Probeer zelfverzekerd over komen :wink:

Meer tips? Want ik schrijf ze op!

als ze iets tegen jou zeggen dan zeg je gewoon iets gemeens terug? En als zij dan zeggen dat ze niks deden en dat ze het ‘niet zo bedoelden’ moet je gewoon zeggen dat je niet achterlijk bent, en dat je heus wel weet wat je hebt gehoord. en inderdaad, besteed er niet zoveel aandacht aan. die meisjes pakken iemand die onzeker is, en als je jezelf laat verdrinken in zelfmedelijden gaan ze alleen maar door. recht je rug, schouders omhoog en kijk ze in de ogen als ze tegen je praten, en niet naar beneden. wees niet bang voor ze, wat wouden ze nou helemaal doen? en wat kan er nou gebeuren? erger worden kan het niet, want alles tegen je laten zeggen is erger dan dat je terugscheldt. en anders kun je altijd nog naar je mentor gaan inderdaad. als ik jou was, zou ik ook tegen je vriendin zeggen dat je het fijn zou vinden als ze je helpt als je wordt gepest. want jij zou haar toch ook helpen als ze zou worden gepest? over die kleren hoef je je ook geen zorgen te maken, of doe gewoon wat Miiamore zegt. je hoeft je kleren dan niet tussendoor te wassen, maar die meisjes hebben dan geen reden meer om te zeuren omdat je ze om de beurt aan hebt. en hang je kleren gewoon over een stoel heen ofzo, dan komen er ook geen kreukels in. en anders kun je inderdaad ook strijken, daar hoef je echt geen genie voor te zijn. try it. je moet wel openstaan voor andermans ideeen, daar vraag je toch om?

Waarom krul je elke dag je haar? Stijl is toch ook mooi?
En ik zou gewoon naar je mentor gaan, daar is hij/zij voor.
Ik doe meestal gewoon elke dag andere kleren aan maar
dan laat ik mijn ‘vieze’ (gewoon, die ik een keer heb aangehad)
kleren gewoon weer in de kast liggen, en trek ik die wat later
op de week of volgende week aan. En aan je lange nagels kan je
ook iets doen; knippen! Lange nagels vind ik zelf ook niet zo mooi. (Licht er natuurlijk wel aan.)
Als je ze gewoon negeert of lacht, gaat het wel over.
Je mede bruggers proberen ook gewoon stoer te zijn.

Die meiden zijn zelf hartstikke onzeker als ze zo vroeg in het school jaar al beginnen met treiteren.
Ik gok dat als jij gewoon 1x goed iets terug zegt, het snel afgelopen is.
En anders, ook al wil je het niet, naar de mentor.

Ik krul mijn haar niet. Ik knip mijn haa in laagjes en dan krult het vanzelf.
Ik heb krullend haar van nature. Mijn zus heeft een stijltang, als mijn haar nat is kan ik ook een keertje stijl proberen. Maar of dat staat? Ik weet het niet. Ik zal het proberen.

als eerst zou je ouders toch wel inlichten, ook al is het moeilijk en schaam je je heel erg.
dan zou ik naar je mentor gaan in privé, dus als ze je bijv. uit de klas haalt met een smoes voor een toets.
ook zou ik ook uit hun buurt blijven, hyves,msn watdan ook allemaal blokeren,
succes ermee!

Oh oh dit is misschien wel een domme tip, maar het schiet me ineens te binnen: Als je lange nagels hebt, moet je ze gewoon heel mooi (laten) lakken, dat ziet er al een stuk leuker en frisser uit. Als je dat zelf wilt ten minste. Maar dan houden die tutjes in ieder geval hun bek dicht.

Ik vind 3 dagen je kleren aan best lang hoor.

Oew, sterk :wink:.

Lieve meid, als je maar onthoudt dat het nóóit jouw schuld is dat je gepest wordt. Deze dames zoeken gewoon redenen om jou te pesten en dan kan je je nog zo gaan aanpassen, ze vinden toch wel iets nieuws! Ze zijn zelf waarschijnlijk vreselijk onzeker en in de tijd van je leven waar jij nu zit is iedereen gewoon bezig met zijn eigen plaatsje te veroveren. Hoe vreselijk kinderachtig…
Ga vriendinnen zoeken die wel leuk zijn en die je wel accepteren zoals je bent, daar heb je veel meer aan.

Dankje. Allemaal echt bedankt.
Heeft iemand nog meer tips?