Ik word gepest.

Lieve mensjes.
Ik ben Kiki. En ik ben nieuw op Girlscene.
Ik vind het hier heel erg leuk. En ik hoop dat ik veel van jullie goed leer kennen.
Ik zit met een probleem. Ik ben namelijk 12 jaar en ik word gepest.
Ik ben vorige week begonnen met de middelbare school en ik word nu al gepest. Het zijn hele valse meiden uit mijn klas. Ze zeggen dat ik té lang dezelfde kleren draag, terwijl ik het nog maar 3 dagen aanheb. Ze zeggen dat mijn nagels te lang lijken, en dat ik op een heks lijk. Ze vinden dat mijn haar nep is omdat het elke dag gekruld is. Mijn vriendin op de middelbare school. Als ik aan haar wil zeggen wat ik van die meiden vindt, dan zegt ze; laat hun gewoon. Maar ik heb iemand nodig om mee te praten. En dat kan ik niet vinde. Ik heb geen idee wat ik moet doen. En ik wil ook niet weg van school. Want ik heb geen zin om de nieuweling uit te hangen. Snap je. Mijn ouders durf ik er ook niet mee te praten en de enige optie is mijn mentor. Of ik moet mij ewoon gepest laten worden. Help.

xx Kiki.

Ga naar je mentor.

Zo makkelijk is het niet.

Gewoon een grote bek terug geven? En je vriendin heeft wel gelijk hoor, laat ze lekker, of is hun mening nou zo belangrijk voor je? Als je naar je mentor gaat kan die er wel iets aan doen. Aan jou de keus.

Ik vind het trouwens wel rot voor je hoor en ik hoop dat je een oplossing vindt.

Waarom niet? ‘Hallo ik word gepest kunt u mij helpen?’
Of heb je liever dat je hele schooljaar verziekt word en dat je cijfers er straks onder gaan lijden…

Er zijn trouwens ook ‘pesttopics’ hier op GS als ik het goed heb, daar zitten ook mensen die gepest worden/werden, misschien moet je daar eens kijken?

Ik kan wel een grote bek terug geven, maar dan doen ze ineens zielig en dan zeggen ze; ik doe helemaal niet gemeen. Zomaar ben je aan het schelden. Ik vind je wel aardig , hoor. En dat van die nagels bedoelden ik niet.
Zo gaan ze dan doen. En daaarna gaan ze gwn weer verder. -zucht-

Dan zou ik toch maar naar je mentor gaan, ik weet uit ervaring dat dat meestal wel helpt.

Dat van kleding te lang aan hebben kan je veranderen, kies bijv 3 setjes uit die je die week aan gaat hebben en wissel om de dag om of maak met dezelfde kleding andere combi’s, zo draag je je kleding nog steeds 3x, maar niet achter elkaar.
En ik zou het proberen te negeren en lekker door te gaan met waar je mee bezig was, ze zijn je aandacht echt niet waard.
Mocht het nou toch erger worden, ga dan naar je mentor toe.
Ik ben zelf ook gepest en weet hoe vervelend het is, dus succes ermee.

ooh dat lijkt me echt wel moeilijk.
Ik snap best dat je er met iemand over wil praten, waarom zijn je ouders geen optie?
heb je geen broer of zus?

ik zou het gewoon tegen je mentor zeggen. probeer het gewoon!

Ik heb wel een zus, maar haar interesseert het niet. En mijn ouders weten niet hoe ik mij voel. Ze zeggen dan, dan moet je weg van school. Maar hier is alles pefect op school. En er is trouwens een hele cute boy. Maare hier is alles perfect en ik wil niet weg.

Mijn moeder wilt niet zo vaak strijken. Daarom.

Ga naar je mentor. als je dat niet doet wordt het straks alleen maar erger…

Maar je wast je kleding dan toch even vaak? Aangezien je er nog steeds 3 dagen mee doet, maar alleen geen 3 dagen achter elkaar.
Stel, je hebt 3 setjes, A B en C
Op maandag draag je A
Dinsdag B
Woensdag C
Donderdag draag je topje A met vestje B en rokje C
Vrijdag draag je broek A met topje B en vest C
Dan ben je de schoolweek door en heb je alles 2x aangehad (op 1 setje na)
Wat over is draag je nog in het weekend of in de schoolweek erna en dan weer met één of twee andere setjes gemend.
Zo heb je toch iedere dag andere kleding aan, zonder dat je extra was hebt.

Dan ga je zelf strijken, niet zo’n big deal

Ergens vraag ik me af waarom je een topic hebt aangemaakt, want de meest voor de hand liggende oplossing laat je links liggen.

En je hoeft niet altijd kleren te strijken? Dat doe ik nooit in ieder geval.

Mijn moeder wilt niet zo vaak wassen. :]

Dan was je ook zelf? Dat is supermakkelijk. Je moet alleen wel telkens een volle trommel hebben, anders is het zonde van het water en de energie.

Maar mijn moeder vind mij nog niet volwassen genoeg.